Schupp, Johann Balthasar: Schrifften. Hrsg. v. Anton Meno Schupp. [Hanau], [1663].Antwort/ auff Gesetzes gesündiget habe/ und a virtutis semita abgewichen seye. Al-lein ihr frommes einfältiges Schaf/ ich sehe/ daß ihr von andern ver- führet seyet/ und daß die Pfeil/ welche ihr wider mich schiesset/ nicht auß eurem Köcher kommen seyen. Jch bitte euch/ saget mir doch auff- richtig/ wer der Vir magni nominis seye/ welcher euch zu dieser Ritter- That auffgemuntert/ und sich viel zu groß darzu gehalten/ daß er selbst sich in einen Streit mit mir einlassen solte/ sondern hat euch/ als seinen Fürfechter oder Capitain Leutenant gebrauchen wollen. Als David wider seinen Sohn Absolon zu Feld ziehen wolte/ sprach das Volck: Du solt nicht außziehen/ dann ob wir gleich fliehen/ oder die Helffte sterben/ so werden sie sich unser nicht anneh- men. Dann du bist/ als ob unser zehentausend wären/ 2. Sam. 18. Ein solcher Vir magni nominis thut als ein rechter Politi- cus, daß er seinen hohen Verstand zu andern Dingen sparet/ und wann er Leut verachten will/ gemeine Handlanger darzu brauchet. Dieses Politische Stücklein hat er ohne Zweiffel gelernet von den Phariseern/ welche/ als sie einen Raht heilten/ wie sie Christum fangen möchten in seiner Rede/ da kamen sie nicht zu Jhm in eigener Person/ sondern sandten zu ihm ihre Jünger/ und Herodis Diener/ und liessen ihme die beste Wort zuentbieten/ und sagen: Meister/ wir wissen/ daß du war- warhafftig bist/ und lehrest den Weg Gottes recht/ und du fragest nach niemand/ denn du achtest nicht das Ansehen der Menschen/ darumb sage uns/ was düncket dich? Jsts recht/ daß man dem Keyser Zins ge- be/ oder nicht? Diese Schalckhaffte Heuchler schickten ihre Jünger ab/ die junge Lesebengel/ die junge Phariseer/ damit wann das Werck übel ab lieff/ und ihnen Christus einen guten Außbutzer gebe/ die alte Patres den Kopff auß der Schlingen ziehen/ und sagen können: Es seyen Junge noch unverständige Kerle/ man müsse Jh- nen was zu gut halten/ dann Verstand komme nicht für den Jahren. Eben an dem Tag/ da diese junge Maul-Affen/ die jun- ge Phariseer/ zu Christo kamen/ und vermeyten/ sie wolten grosse Fisch fangen/ satzten die Sadduceer an ihn/ und vermeynten/ sie wolten an ihm zu Rittern werden. Als er den Sadduceern das Maul gestopffet hatte/ da machten sich die alte Phariseer auff/ und dachten: nun sey es Zeit für die Reputation der Hohen Schul zu Jerusalem zu fechten/ allein sie musten abziehen/ wie ein Pfeiffer der den Tantz verderbet hat. Jch weiß nicht wie es kompt/ daß ich jetzo auff einmal an allen Orten angefochten werde. Jch bin noch in der Arbeit/ dem Nectario Butyro- lambio das Maul zu stopffen/ und seine Pasquill zu beantworten/ so kompt da M. Bernhard von Dreßden/ Studiosus inconsideratus, und will
Antwort/ auff Geſetzes geſuͤndiget habe/ und à virtutis ſemita abgewichen ſeye. Al-lein ihr frommes einfaͤltiges Schaf/ ich ſehe/ daß ihr von andern ver- fuͤhret ſeyet/ und daß die Pfeil/ welche ihr wider mich ſchieſſet/ nicht auß eurem Koͤcher kommen ſeyen. Jch bitte euch/ ſaget mir doch auff- richtig/ wer der Vir magni nominis ſeye/ welcher euch zu dieſer Ritter- That auffgemuntert/ und ſich viel zu groß darzu gehalten/ daß er ſelbſt ſich in einen Streit mit mir einlaſſen ſolte/ ſondern hat euch/ als ſeinen Fuͤrfechter oder Capitain Leutenant gebrauchen wollen. Als David wider ſeinen Sohn Abſolon zu Feld ziehen wolte/ ſprach das Volck: Du ſolt nicht außziehen/ dann ob wir gleich fliehen/ oder die Helffte ſterben/ ſo werden ſie ſich unſer nicht anneh- men. Dann du biſt/ als ob unſer zehentauſend waͤren/ 2. Sam. 18. Ein ſolcher Vir magni nominis thut als ein rechter Politi- cus, daß er ſeinen hohen Verſtand zu andern Dingen ſparet/ und wann er Leut verachten will/ gemeine Handlanger darzu brauchet. Dieſes Politiſche Stuͤcklein hat er ohne Zweiffel gelernet von den Phariſeern/ welche/ als ſie einen Raht heilten/ wie ſie Chriſtum fangen moͤchten in ſeiner Rede/ da kamen ſie nicht zu Jhm in eigener Perſon/ ſondern ſandten zu ihm ihre Juͤnger/ und Herodis Diener/ und lieſſen ihme die beſte Wort zuentbieten/ und ſagen: Meiſter/ wir wiſſen/ daß du war- warhafftig biſt/ und lehreſt den Weg Gottes recht/ und du frageſt nach niemand/ denn du achteſt nicht das Anſehen der Menſchen/ darumb ſage uns/ was duͤncket dich? Jſts recht/ daß man dem Keyſer Zins ge- be/ oder nicht? Dieſe Schalckhaffte Heuchler ſchickten ihre Juͤnger ab/ die junge Leſebengel/ die junge Phariſeer/ damit wann das Werck uͤbel ab lieff/ und ihnen Chriſtus einen guten Außbutzer gebe/ die alte Patres den Kopff auß der Schlingen ziehen/ und ſagen koͤnnen: Es ſeyen Junge noch unverſtaͤndige Kerle/ man muͤſſe Jh- nen was zu gut halten/ dann Verſtand komme nicht fuͤr den Jahren. Eben an dem Tag/ da dieſe junge Maul-Affen/ die jun- ge Phariſeer/ zu Chriſto kamen/ und vermeyten/ ſie wolten groſſe Fiſch fangen/ ſatzten die Sadduceer an ihn/ und vermeynten/ ſie wolten an ihm zu Rittern werden. Als er den Sadduceern das Maul geſtopffet hatte/ da machten ſich die alte Phariſeer auff/ und dachten: nun ſey es Zeit fuͤr die Reputation der Hohen Schul zu Jeruſalem zu fechten/ allein ſie muſten abziehen/ wie ein Pfeiffer der den Tantz verderbet hat. Jch weiß nicht wie es kompt/ daß ich jetzo auff einmal an allen Orten angefochten werde. Jch bin noch in der Arbeit/ dem Nectario Butyro- lambio das Maul zu ſtopffen/ und ſeine Paſquill zu beantworten/ ſo kompt da M. Bernhard von Dreßden/ Studioſus inconſideratus, und will
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fuͤhret ſeyet/ und daß die Pfeil/ welche ihr wider mich ſchieſſet/ nicht
auß eurem Koͤcher kommen ſeyen. Jch bitte euch/ ſaget mir doch auff-
richtig/ wer der Vir magni nominis ſeye/ welcher euch zu dieſer Ritter-
That auffgemuntert/ und ſich viel zu groß darzu gehalten/ daß er
ſelbſt ſich in einen Streit mit mir einlaſſen ſolte/ ſondern hat euch/ als
ſeinen Fuͤrfechter oder Capitain Leutenant gebrauchen wollen. Als
David wider ſeinen Sohn Abſolon zu Feld ziehen wolte/ ſprach das
Volck: Du ſolt nicht außziehen/ dann ob wir gleich fliehen/
oder die Helffte ſterben/ ſo werden ſie ſich unſer nicht anneh-
men. Dann du biſt/ als ob unſer zehentauſend waͤren/ 2.
Sam. 18. Ein ſolcher Vir magni nominis thut als ein rechter Politi-
cus, daß er ſeinen hohen Verſtand zu andern Dingen ſparet/ und wann
er Leut verachten will/ gemeine Handlanger darzu brauchet. Dieſes
Politiſche Stuͤcklein hat er ohne Zweiffel gelernet von den Phariſeern/
welche/ als ſie einen Raht heilten/ wie ſie Chriſtum fangen moͤchten
in ſeiner Rede/ da kamen ſie nicht zu Jhm in eigener Perſon/ ſondern
ſandten zu ihm ihre Juͤnger/ und Herodis Diener/ und lieſſen ihme die
beſte Wort zuentbieten/ und ſagen: Meiſter/ wir wiſſen/ daß du war-
warhafftig biſt/ und lehreſt den Weg Gottes recht/ und du frageſt nach
niemand/ denn du achteſt nicht das Anſehen der Menſchen/ darumb
ſage uns/ was duͤncket dich? Jſts recht/ daß man dem Keyſer Zins ge-
be/ oder nicht? Dieſe Schalckhaffte Heuchler ſchickten ihre Juͤnger
ab/ die junge Leſebengel/ die junge Phariſeer/ damit wann das Werck
uͤbel ab lieff/ und ihnen Chriſtus einen guten Außbutzer gebe/ die alte
Patres den Kopff auß der Schlingen ziehen/ und ſagen koͤnnen:
Es ſeyen Junge noch unverſtaͤndige Kerle/ man muͤſſe Jh-
nen was zu gut halten/ dann Verſtand komme nicht fuͤr
den Jahren. Eben an dem Tag/ da dieſe junge Maul-Affen/ die jun-
ge Phariſeer/ zu Chriſto kamen/ und vermeyten/ ſie wolten groſſe Fiſch
fangen/ ſatzten die Sadduceer an ihn/ und vermeynten/ ſie wolten an
ihm zu Rittern werden. Als er den Sadduceern das Maul geſtopffet
hatte/ da machten ſich die alte Phariſeer auff/ und dachten: nun ſey es
Zeit fuͤr die Reputation der Hohen Schul zu Jeruſalem zu fechten/
allein ſie muſten abziehen/ wie ein Pfeiffer der den Tantz verderbet hat.
Jch weiß nicht wie es kompt/ daß ich jetzo auff einmal an allen Orten
angefochten werde. Jch bin noch in der Arbeit/ dem Nectario Butyro-
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kompt da M. Bernhard von Dreßden/ Studioſus inconſideratus, und
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