Schupp, Johann Balthasar: Schrifften. Hrsg. v. Anton Meno Schupp. [Hanau], [1663].Dissertatio, unwürdigen Armen Allmusen gebest? Hast du nicht auch offt denGaucklern/ Singern was freygebigers geschenckt/ und eden diese hast erfahren unwürdig und und anckbar zu seyn? Jch sihe dich Stephane/ der du bißhero hast müssen deß geistlichen Schatz Sorg haben. Sag mir/ wie ist selbige Summa Gelds außgetheilt worden/ welche biß- hero zum Gebrauch der Allmusen/ an Feyrtägen oder hohen Festen von gutwilligen Leuten gesamlet worden? der Stephamus antworte- te/ er wolte daß der gantzen Welt dieselbige Treulichkeit bekant were. Den Bettlern/ sprach er/ hab ich 3. Gulden gegeben/ den Schülern 10. Batzen/ den Witfrauen 1. Gulden/ den Spilleuten 6. Gulden/ dem Mahler 54. Gulden/ den Exulanten 4. Batzen/ dem Schreiner 10. Gulden/ der Wäscherin 3. Gulden/ zu unterschiedlichen außbesse- ren 18. Gulden/ und letztlich auff die Gastereyen 68. Gulden. Ey sprach Lazarus/ ist dann diß letzte eben so wol ein Allmusen? War- umb nicht/ sagte Stephanus/ weil wir das gantze Jahr mit Ein- nahm und Außgab deß Gelds occupirt seyn/ solte uns nicht vier- mal/ ja öffter ein Mahlzeit anzustellen erlaubt seyn? Ja öffter/ spra- che Lazarus/ wann ihr bekennet daß ihr Bettelgäst seyd. Dem dre- schenden Ochsen/ sagte Stephanus widerumb/ wirst du das Maul nicht verbinden. Aber der Lazarus fragte/ wie dann die andere Sum- ma Gelds der Einkommener seye außspendirt worden? Der Stepha- nus sagte/ es were dem geistlichen Gebäu und anderen geistlichen Ge- bräuchen auffgeopffert worden/ der Lazarus lachete/ sprechend: Habt ihr dann auch geistliche Zechen/ und geistliche Trunckenheit/ und geist- liche Täntz? Jch zwar/ verachte ein Orgel zu Gottes Lob gemacht/ gar nicht/ und verwerffe jene schöne Gemäld/ so der Einfältigen Leh- rer seyn/ auch nicht. Aber man soll eins thun und das ander nicht un- terlassen. Meynt ihr es werde Gott wol gefallen/ wann ihr singet; und die Elenden heulen/ wann die Mauren angestrichen/ der armen Cörper aber mit Geschwär überzogen werden? Wann ihr zum Ge- richt Gottes kommen werdet/ werdet ihr vielleicht Wirth/ Mahler/ und andere Künstler zu Zeugen eurer Gutwilligkeit haben/ aber we- nig hungerige/ durstige/ nackende/ krancke. Aber ich höre viel auß euch von der viele der Armen klagen/ derowegen befihle ich euch aber- malen/ ihr sollet die Armen examinirn, und euch nicht dem faulen Müssiggang ergeben. Die Knaben stäts zu ringen Künsten gebrau- chen/ die Vaganten haltet inn/ und/ welchen nicht die Mügligkeit/ sondern der Willen zu arbeiten abgehet/ zwinget zu dem Werck. Wann diß beschicht/ werden zehenmal weniger Arme seyn/ deren et- liche/ wiewol sie schwach seyn/ dannoch etliche sitzende arbeiten ver- richten können. Die andere werden leichtlich mit Allmusen erhalten werden/ und wird das jenige observirt können werden/ was dem Jsrae-
Diſſertatio, unwuͤrdigen Armen Allmuſen gebeſt? Haſt du nicht auch offt denGaucklern/ Singern was freygebigers geſchenckt/ und eden dieſe haſt erfahren unwuͤrdig und und anckbar zu ſeyn? Jch ſihe dich Stephane/ der du bißhero haſt muͤſſen deß geiſtlichen Schatz Sorg haben. Sag mir/ wie iſt ſelbige Summa Gelds außgetheilt worden/ welche biß- hero zum Gebrauch der Allmuſen/ an Feyrtaͤgen oder hohen Feſten von gutwilligen Leuten geſamlet worden? der Stephamus antworte- te/ er wolte daß der gantzen Welt dieſelbige Treulichkeit bekant were. Den Bettlern/ ſprach er/ hab ich 3. Gulden gegeben/ den Schuͤlern 10. Batzen/ den Witfrauen 1. Gulden/ den Spilleuten 6. Gulden/ dem Mahler 54. Gulden/ den Exulanten 4. Batzen/ dem Schreiner 10. Gulden/ der Waͤſcherin 3. Gulden/ zu unterſchiedlichen außbeſſe- ren 18. Gulden/ und letztlich auff die Gaſtereyen 68. Gulden. Ey ſprach Lazarus/ iſt dann diß letzte eben ſo wol ein Allmuſen? War- umb nicht/ ſagte Stephanus/ weil wir das gantze Jahr mit Ein- nahm und Außgab deß Gelds occupirt ſeyn/ ſolte uns nicht vier- mal/ ja oͤffter ein Mahlzeit anzuſtellen erlaubt ſeyn? Ja oͤffter/ ſpra- che Lazarus/ wann ihr bekennet daß ihr Bettelgaͤſt ſeyd. Dem dre- ſchenden Ochſen/ ſagte Stephanus widerumb/ wirſt du das Maul nicht verbinden. Aber der Lazarus fragte/ wie dann die andere Sum- ma Gelds der Einkommener ſeye außſpendirt worden? Der Stepha- nus ſagte/ es were dem geiſtlichen Gebaͤu und anderen geiſtlichen Ge- braͤuchen auffgeopffert worden/ der Lazarus lachete/ ſprechend: Habt ihr dann auch geiſtliche Zechen/ und geiſtliche Trunckenheit/ und geiſt- liche Taͤntz? Jch zwar/ verachte ein Orgel zu Gottes Lob gemacht/ gar nicht/ und verwerffe jene ſchoͤne Gemaͤld/ ſo der Einfaͤltigen Leh- rer ſeyn/ auch nicht. Aber man ſoll eins thun und das ander nicht un- terlaſſen. Meynt ihr es werde Gott wol gefallen/ wann ihr ſinget; und die Elenden heulen/ wann die Mauren angeſtrichen/ der armen Coͤrper aber mit Geſchwaͤr uͤberzogen werden? Wann ihr zum Ge- richt Gottes kommen werdet/ werdet ihr vielleicht Wirth/ Mahler/ und andere Kuͤnſtler zu Zeugen eurer Gutwilligkeit haben/ aber we- nig hungerige/ durſtige/ nackende/ krancke. Aber ich hoͤre viel auß euch von der viele der Armen klagen/ derowegen befihle ich euch aber- malen/ ihr ſollet die Armen examinirn, und euch nicht dem faulen Muͤſſiggang ergeben. Die Knaben ſtaͤts zu ringen Kuͤnſten gebrau- chen/ die Vaganten haltet inn/ und/ welchen nicht die Muͤgligkeit/ ſondern der Willen zu arbeiten abgehet/ zwinget zu dem Werck. Wann diß beſchicht/ werden zehenmal weniger Arme ſeyn/ deren et- liche/ wiewol ſie ſchwach ſeyn/ dannoch etliche ſitzende arbeiten ver- richten koͤnnen. Die andere werden leichtlich mit Allmuſen erhalten werden/ und wird das jenige obſervirt koͤnnen werden/ was dem Jſrae-
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Gaucklern/ Singern was freygebigers geſchenckt/ und eden dieſe haſt
erfahren unwuͤrdig und und anckbar zu ſeyn? Jch ſihe dich Stephane/
der du bißhero haſt muͤſſen deß geiſtlichen Schatz Sorg haben. Sag
mir/ wie iſt ſelbige Summa Gelds außgetheilt worden/ welche biß-
hero zum Gebrauch der Allmuſen/ an Feyrtaͤgen oder hohen Feſten
von gutwilligen Leuten geſamlet worden? der Stephamus antworte-
te/ er wolte daß der gantzen Welt dieſelbige Treulichkeit bekant were.
Den Bettlern/ ſprach er/ hab ich 3. Gulden gegeben/ den Schuͤlern
10. Batzen/ den Witfrauen 1. Gulden/ den Spilleuten 6. Gulden/
dem Mahler 54. Gulden/ den Exulanten 4. Batzen/ dem Schreiner
10. Gulden/ der Waͤſcherin 3. Gulden/ zu unterſchiedlichen außbeſſe-
ren 18. Gulden/ und letztlich auff die Gaſtereyen 68. Gulden. Ey
ſprach Lazarus/ iſt dann diß letzte eben ſo wol ein Allmuſen? War-
umb nicht/ ſagte Stephanus/ weil wir das gantze Jahr mit Ein-
nahm und Außgab deß Gelds occupirt ſeyn/ ſolte uns nicht vier-
mal/ ja oͤffter ein Mahlzeit anzuſtellen erlaubt ſeyn? Ja oͤffter/ ſpra-
che Lazarus/ wann ihr bekennet daß ihr Bettelgaͤſt ſeyd. Dem dre-
ſchenden Ochſen/ ſagte Stephanus widerumb/ wirſt du das Maul
nicht verbinden. Aber der Lazarus fragte/ wie dann die andere Sum-
ma Gelds der Einkommener ſeye außſpendirt worden? Der Stepha-
nus ſagte/ es were dem geiſtlichen Gebaͤu und anderen geiſtlichen Ge-
braͤuchen auffgeopffert worden/ der Lazarus lachete/ ſprechend: Habt
ihr dann auch geiſtliche Zechen/ und geiſtliche Trunckenheit/ und geiſt-
liche Taͤntz? Jch zwar/ verachte ein Orgel zu Gottes Lob gemacht/
gar nicht/ und verwerffe jene ſchoͤne Gemaͤld/ ſo der Einfaͤltigen Leh-
rer ſeyn/ auch nicht. Aber man ſoll eins thun und das ander nicht un-
terlaſſen. Meynt ihr es werde Gott wol gefallen/ wann ihr ſinget;
und die Elenden heulen/ wann die Mauren angeſtrichen/ der armen
Coͤrper aber mit Geſchwaͤr uͤberzogen werden? Wann ihr zum Ge-
richt Gottes kommen werdet/ werdet ihr vielleicht Wirth/ Mahler/
und andere Kuͤnſtler zu Zeugen eurer Gutwilligkeit haben/ aber we-
nig hungerige/ durſtige/ nackende/ krancke. Aber ich hoͤre viel auß
euch von der viele der Armen klagen/ derowegen befihle ich euch aber-
malen/ ihr ſollet die Armen examinirn, und euch nicht dem faulen
Muͤſſiggang ergeben. Die Knaben ſtaͤts zu ringen Kuͤnſten gebrau-
chen/ die Vaganten haltet inn/ und/ welchen nicht die Muͤgligkeit/
ſondern der Willen zu arbeiten abgehet/ zwinget zu dem Werck.
Wann diß beſchicht/ werden zehenmal weniger Arme ſeyn/ deren et-
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richten koͤnnen. Die andere werden leichtlich mit Allmuſen erhalten
werden/ und wird das jenige obſervirt koͤnnen werden/ was dem
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