Schupp, Johann Balthasar: Schrifften. Hrsg. v. Anton Meno Schupp. [Hanau], [1663].Die erbare Hure. Weil nun Eltern/ und Schwieger-Eltern ihre Kinder/ wann Mancher wird dencken/ worzu ist das nöhtig/ daß man um sol- Darauff antworte ich/ daß der König David auch gewust und Jch halte dafür/ daß der Urias kein gemeiner Soldat/ sondern Jch halte dafür/ doch sonder Maßgebnug/ daß der König wer- Als
Die erbare Hure. Weil nun Eltern/ und Schwieger-Eltern ihre Kinder/ wann Mancher wird dencken/ worzu iſt das noͤhtig/ daß man um ſol- Darauff antworte ich/ daß der Koͤnig David auch gewuſt uñ Jch halte dafuͤr/ daß der Urias kein gemeiner Soldat/ ſondern Jch halte dafuͤr/ doch ſonder Maßgebnug/ daß der Koͤnig wer- Als
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Die erbare Hure.
Weil nun Eltern/ und Schwieger-Eltern ihre Kinder/ wann
ſie im Predigampt ſind/ fuͤr ungerahtene Kinder halten/ wann ſie ihr
Ampt thun/ und fuͤr Auffwiegeler und Verwirꝛer des Landes gehal-
ten wuͤrden/ wie Elias/ 1. Koͤn. 18. 17. wann ſie fuͤr Zaͤncker gehalten
wuͤrden/ wie Jeremias/ Jerem. 15. 10. c. 26. 10. c. 38. 4. wann ſie fuͤr
Schaͤnder und Schmaͤher gehalten wuͤrden/ wie Micha/ 1. Koͤn. 22.
8. wann ſie fuͤr Auffruͤhrer und Meutmacher/ wie Amos/ Amos. 7.
10. wann ſie fuͤr halsſtarꝛig wie Daniel und ſeine Geſellen/ Dan. 3.
18. fuͤr unhoͤfliche Hoff-Prediger/ wie Johannis der Taͤuffer/ Marc.
6. 18. fuͤr Raſende/ wie Paulus/ Ap. Geſch. 26. 14. gehalten wuͤrden.
Weil dabeneben die Warheit bitter iſt/ und viele Leute ſind/ wie die
Kinder/ welche das Wurmkraut nicht einnehmen wollen/ wann es
ihnen ihre Mutter nicht mit Zucker oder Honig eingtebet. Als habe
ich dieſes Tractaͤtlein von der Corinna geſchrieben/ und darin gezei-
get/ wie ſolche Huren-Arbeit eudlich belohnet werde.
Mancher wird dencken/ worzu iſt das noͤhtig/ daß man um ſol-
che Dinge willen/ eine ſolche ungewoͤhnliche Schrifft mache? Sagen
die Prediger nicht immer auff der Cantzel: Du ſolt nicht Ehebrechen?
Darauff antworte ich/ daß der Koͤnig David auch gewuſt uñ
offt gehoͤret habe/ daß Gott auff dem Berg Sinai/ unter Donner und
Blitz/ unter dem Thon der Poſaunen/ und dem Rauchen des Berges/
unter dem Schrecken des gantzen Jſraelitiſchen Volckes ernſtlich ge-
boten habe: Du ſolt nicht toͤdten. Du ſolt nicht Ehebrechen. Allein/ da
er dem Uriaͤ die beyden Poſſen erwieſe/ da vermeynete er nicht/ daß
er ein Moͤrder und Ehebrecher ſey/ ſondern hat vielleicht gedacht/ er
ſey ein Koͤnig/ und habe eine Armee im Felde/ welcher er Ordre zuge-
ben Macht habe.
Jch halte dafuͤr/ daß der Urias kein gemeiner Soldat/ ſondern
ein vornehmer Cavallier geweſen ſey/ weil ihn der Feldmarſchall auf
empfangene Ordre zu dem Koͤnig geſchickt/ daß er ihm Relation thue/
von dem Zuſtande der Koͤniglichen Armee/ und der Koͤnig hat ihn zu
ſeiner Koͤniglichen Tafel kommen laſſen.
Jch halte dafuͤr/ doch ſonder Maßgebnug/ daß der Koͤnig wer-
de gedacht haben/ er wolle dem Uriã die Avantguarde (den Vortropp)
wie wir heutiges Tages reden/ zufuͤhren anbefehlen. Das wird Urias
fuͤr eine ſondere hohe Ehre gehalten haben/ daß ihm der Koͤnig nicht
allein bey der Tafel einen guten Rauſch zugebracht/ ſondern ihm auch
eine ſolche hohe Charge (Ampt) anbefehle/ da wird Urias/ als er zu
Felde gezogen/ gedacht haben: Er wolle erweiſen/ daß er ein Caval
lier ſey/ und ſeinem Koͤnig beſſer im Felde/ als bey der Tafel auffwar-
ten koͤnne.
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