Wie es einerlei Feur sei/ so Leib und Seel/ auch Menschen und Teufele brenne/ vermeldet Augustinus in einem absonderlichen Capite de Civ. D. lib. 21. cap. 10. da er also schleust: Gehenna illa quod etiam stagnun ignis & sulphuris dictum est, corporeus ignis erit, & cruciabit corpora damnatorum, aut & homi- num & Daemonum, aut tantum hominum corpora cum spiritibus, Daemones autem & spiritus sine cor- poribus haerentes sumendo paenam, non impertiendo vitam corporalibus ignibus. Unus enim utrisque ignis erit sicut veritas dixit. Augustinus löset auch allhier die argumenta auf/ so die Philosophi machten/ non posse rem spiritualem pati ab igne corporeo. Ait enim, Daemones igni alligari, quemadmodum anima conjuncta & corpori, etsi discrimen in eo exi- stat, quod anima corpori conjungatur, ut vitam illi det; Daemones vero, igni alligantur, ut inde paenam accipiant.
XXXIV.
Nachdenkliche Beſchreibung
Wie es einerlei Feur ſei/ ſo Leib und Seel/ auch Menſchen und Teufele brenne/ vermeldet Auguſtinus in einem abſonderlichen Capite de Civ. D. lib. 21. cap. 10. da er alſo ſchleuſt: Gehenna illa quod etiam ſtagnũ ignis & ſulphuris dictum eſt, corporeus ignis erit, & cruciabit corpora damnatorum, aut & homi- num & Dæmonum, aut tantum hominum corpora cum ſpiritibus, Dæmones autem & ſpiritus ſine cor- poribus hærentes ſumendo pænam, non impertiendo vitam corporalibus ignibus. Unus enim utrisque ignis erit ſicut veritas dixit. Auguſtinus loͤſet auch allhier die argumenta auf/ ſo die Philoſophi machten/ non poſſe rem ſpiritualem pati ab igne corporeo. Ait enim, Dæmones igni alligari, quemadmodum anima conjuncta & corpori, etſi diſcrimen in eo exi- ſtat, quod anima corpori conjungatur, ut vitam illi det; Dæmones vero, igni alligantur, ut inde pænam accipiant.
XXXIV.
<TEI><text><body><divn="1"><pbfacs="#f0200"n="132"/><fwplace="top"type="header"><hirendition="#b">Nachdenkliche Beſchreibung</hi></fw><lb/><p>Wie es einerlei Feur ſei/ ſo Leib und Seel/ auch<lb/>
Menſchen und Teufele brenne/ vermeldet <hirendition="#aq">Auguſtinus</hi><lb/>
in einem abſonderlichen <hirendition="#aq">Capite de Civ. D. lib. 21. cap.</hi><lb/>
10. da er alſo ſchleuſt: <hirendition="#aq">Gehenna illa quod etiam<lb/>ſtagnũ ignis &ſulphuris dictum eſt, corporeus ignis<lb/>
erit, & cruciabit corpora damnatorum, aut & homi-<lb/>
num & Dæmonum, aut tantum hominum corpora<lb/>
cum ſpiritibus, Dæmones autem &ſpiritus ſine cor-<lb/>
poribus hærentes ſumendo pænam, non impertiendo<lb/>
vitam corporalibus ignibus. Unus enim utrisque<lb/>
ignis erit ſicut veritas dixit. Auguſtinus</hi> loͤſet auch<lb/>
allhier die <hirendition="#aq">argumenta</hi> auf/ ſo die <hirendition="#aq">Philoſophi</hi> machten/<lb/><hirendition="#aq">non poſſe rem ſpiritualem pati ab igne corporeo.<lb/>
Ait enim, Dæmones igni alligari, quemadmodum<lb/>
anima conjuncta & corpori, etſi diſcrimen in eo exi-<lb/>ſtat, quod anima corpori conjungatur, ut vitam illi<lb/>
det; Dæmones vero, igni alligantur, ut inde pænam<lb/>
accipiant.</hi></p></div><lb/><milestonerendition="#hr"unit="section"/><lb/><fwplace="bottom"type="catch"><hirendition="#aq">XXXIV.</hi></fw><lb/></body></text></TEI>
[132/0200]
Nachdenkliche Beſchreibung
Wie es einerlei Feur ſei/ ſo Leib und Seel/ auch
Menſchen und Teufele brenne/ vermeldet Auguſtinus
in einem abſonderlichen Capite de Civ. D. lib. 21. cap.
10. da er alſo ſchleuſt: Gehenna illa quod etiam
ſtagnũ ignis & ſulphuris dictum eſt, corporeus ignis
erit, & cruciabit corpora damnatorum, aut & homi-
num & Dæmonum, aut tantum hominum corpora
cum ſpiritibus, Dæmones autem & ſpiritus ſine cor-
poribus hærentes ſumendo pænam, non impertiendo
vitam corporalibus ignibus. Unus enim utrisque
ignis erit ſicut veritas dixit. Auguſtinus loͤſet auch
allhier die argumenta auf/ ſo die Philoſophi machten/
non poſſe rem ſpiritualem pati ab igne corporeo.
Ait enim, Dæmones igni alligari, quemadmodum
anima conjuncta & corpori, etſi diſcrimen in eo exi-
ſtat, quod anima corpori conjungatur, ut vitam illi
det; Dæmones vero, igni alligantur, ut inde pænam
accipiant.
XXXIV.
Informationen zur CAB-Ansicht
Diese Ansicht bietet Ihnen die Darstellung des Textes in normalisierter Orthographie.
Diese Textvariante wird vollautomatisch erstellt und kann aufgrund dessen auch Fehler enthalten.
Alle veränderten Wortformen sind grau hinterlegt. Als fremdsprachliches Material erkannte
Textteile sind ausgegraut dargestellt.
Schottel, Justus Georg: Grausame Beschreibung und Vorstellung Der Hölle Und der Höllischen Qwal . Wolfenbüttel, 1676, S. 132. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schottel_hoelle_1676/200>, abgerufen am 22.11.2024.
Alle Inhalte dieser Seite unterstehen, soweit nicht anders gekennzeichnet, einer
Creative-Commons-Lizenz.
Die Rechte an den angezeigten Bilddigitalisaten, soweit nicht anders gekennzeichnet, liegen bei den besitzenden Bibliotheken.
Weitere Informationen finden Sie in den DTA-Nutzungsbedingungen.
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf
diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken
dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder
nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der
Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden.
Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des
§ 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen
Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung
der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu
vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
Zitierempfehlung: Deutsches Textarchiv. Grundlage für ein Referenzkorpus der neuhochdeutschen Sprache. Herausgegeben von der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, Berlin 2024. URL: https://www.deutschestextarchiv.de/.