Schmidt, Andreas: Das Uber vier Malefitz-Personen ergangene Justitz-Rad. Berlin, 1725.werden, lassen wir ungesaget. Die Herren Criminalisten möchten vielleicht Non itaque audiendi sunt illi, qui apud Salazarium in Comment. ad log- B
werden, laſſen wir ungeſaget. Die Herren Criminaliſten moͤchten vielleicht Non itaque audiendi ſunt illi, qui apud Salazarium in Comment. ad λόγ- B
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0007" n="9[7]"/> werden, laſſen wir ungeſaget. Die Herren <hi rendition="#aq">Criminaliſt</hi>en moͤchten vielleicht<lb/> beſſer berichten, wie ſie mit dem Rade zu ſothanem <hi rendition="#aq">Supplicio</hi> und Leibes-<lb/> Straffe kommen, oder woher ſie den Gebrauch deſſelben herhaben, es wird<lb/> aber ſolches zur Sache nichts beytragen, indem es weiter nichts als den<lb/> verdienten Tod denen <hi rendition="#aq">Maleficant</hi>en bringen ſoll, es waͤre denn, daß man es<lb/> ein ſtumpffes Schwerdt nennete, und es ſolchen Leuten zuerkennete, die<lb/> man nicht einmahl eines geſchaͤrfften Schwerdtes wuͤrdig im Gerichte ge-<lb/> achtet haͤtte.</p><lb/> <p> <hi rendition="#aq">Non itaque audiendi ſunt illi, qui apud <hi rendition="#i">Salazarium</hi> in Comment. ad<lb/> h. l. Rotam Fortunæ hîc intelligunt, cui explicationi etiam <hi rendition="#i">Schindle-<lb/> rus</hi> in Lexico Pentaglott. p. 109. <hi rendition="#i">Goodwinus</hi> in Moſe & Aar. Lib. V.<lb/> c. 9. p. 495. favere videntur, dum vocem <foreign xml:lang="heb"><gap reason="fm" unit="chars" quantity="4"/></foreign> ita explicant, ac ſi<lb/> Fortunæ mutationem in improbis eâ indicare voluiſſet ſcriptor ſacer,<lb/> fore ſcilicet, ut, quæ in aliorum perniciem excogitaverant fraudu-<lb/> lenti illi homines, ſibi ipſis exitio ſint futura, eorumque malitia in<lb/> proprium caput a prudenti Rege revolvatur, <hi rendition="#i">haud aliter ac rota cir-<lb/> cumagitur.</hi> Contorta enim nimis, ſi quid judico, hæc videtur expli-<lb/> catio, cum a literæ ſenſu nimium quantum recedat, & talem Scri-<lb/> ptori Sacro affingat Metaphoram, quæ non niſi profanis admodum eſt<lb/> familiaris. In horum enim libris frequenter legas varietatem fortunæ<lb/> ſub Rotæ ſimulacro propoſitam. <hi rendition="#i">Jo. Smetius</hi> in antiquit. Neomag.<lb/> p. 18. Fortunam a veteribus ſub ſpecie mulieris ſtolatæ ſedentis<lb/> effingi ſolitam teſtatur. Sedili adiacet <hi rendition="#i">Rota</hi> vel globus, mulier verc<lb/> dextra manu temonem vel clavum navis tenet, & ſiniſtrâ cornu-<lb/> copiæ habet. Globus aut <hi rendition="#i">Rota</hi> ſedi addita ſymbolum erat, etſi tran-<lb/> quillæ res eſſent, mutari tamen cito & poſſe & ſolere: ob volubili-<lb/> tatem Fortunæ, inquit <hi rendition="#i">Boëthius</hi> Lib II. de Conſol. Philoſ. <hi rendition="#i">rotam vo-<lb/> lubili orbe verſamus, infima ſummis, ſummis infima mutare gaudemus.</hi><lb/> Alii, ut <hi rendition="#i">Salazarius</hi> l. c. <hi rendition="#i">Dought. Anal. S.</hi> p. 238. ad tormenti illud ge-<lb/> nus græcis uſitatum reſpici putant, quod τροχὸς dicitur. Neque<lb/> tamen hæc explicatio hîc locum habere poteſt, cum rota a Salomone<lb/> dicatur ſuperinducenda in maleficos, qui ex uſu Græcorum radio rotæ<lb/> alligabantur, tamdiu volvendi, quoad verum faterentur. Hoc tam<lb/> gravi ſupplicio Ixiona affectum eſſe ferunt, ut rotæ perpetuo motu<lb/> volutæ implicatus teneretur, quia Junonis pudiciam tentaverat. So-<lb/> phocl. in Philoct.</hi> </p><lb/> <fw place="bottom" type="sig">B</fw> <fw place="bottom" type="catch">λόγ-</fw><lb/> </div> </body> </text> </TEI> [9[7]/0007]
werden, laſſen wir ungeſaget. Die Herren Criminaliſten moͤchten vielleicht
beſſer berichten, wie ſie mit dem Rade zu ſothanem Supplicio und Leibes-
Straffe kommen, oder woher ſie den Gebrauch deſſelben herhaben, es wird
aber ſolches zur Sache nichts beytragen, indem es weiter nichts als den
verdienten Tod denen Maleficanten bringen ſoll, es waͤre denn, daß man es
ein ſtumpffes Schwerdt nennete, und es ſolchen Leuten zuerkennete, die
man nicht einmahl eines geſchaͤrfften Schwerdtes wuͤrdig im Gerichte ge-
achtet haͤtte.
Non itaque audiendi ſunt illi, qui apud Salazarium in Comment. ad
h. l. Rotam Fortunæ hîc intelligunt, cui explicationi etiam Schindle-
rus in Lexico Pentaglott. p. 109. Goodwinus in Moſe & Aar. Lib. V.
c. 9. p. 495. favere videntur, dum vocem ____ ita explicant, ac ſi
Fortunæ mutationem in improbis eâ indicare voluiſſet ſcriptor ſacer,
fore ſcilicet, ut, quæ in aliorum perniciem excogitaverant fraudu-
lenti illi homines, ſibi ipſis exitio ſint futura, eorumque malitia in
proprium caput a prudenti Rege revolvatur, haud aliter ac rota cir-
cumagitur. Contorta enim nimis, ſi quid judico, hæc videtur expli-
catio, cum a literæ ſenſu nimium quantum recedat, & talem Scri-
ptori Sacro affingat Metaphoram, quæ non niſi profanis admodum eſt
familiaris. In horum enim libris frequenter legas varietatem fortunæ
ſub Rotæ ſimulacro propoſitam. Jo. Smetius in antiquit. Neomag.
p. 18. Fortunam a veteribus ſub ſpecie mulieris ſtolatæ ſedentis
effingi ſolitam teſtatur. Sedili adiacet Rota vel globus, mulier verc
dextra manu temonem vel clavum navis tenet, & ſiniſtrâ cornu-
copiæ habet. Globus aut Rota ſedi addita ſymbolum erat, etſi tran-
quillæ res eſſent, mutari tamen cito & poſſe & ſolere: ob volubili-
tatem Fortunæ, inquit Boëthius Lib II. de Conſol. Philoſ. rotam vo-
lubili orbe verſamus, infima ſummis, ſummis infima mutare gaudemus.
Alii, ut Salazarius l. c. Dought. Anal. S. p. 238. ad tormenti illud ge-
nus græcis uſitatum reſpici putant, quod τροχὸς dicitur. Neque
tamen hæc explicatio hîc locum habere poteſt, cum rota a Salomone
dicatur ſuperinducenda in maleficos, qui ex uſu Græcorum radio rotæ
alligabantur, tamdiu volvendi, quoad verum faterentur. Hoc tam
gravi ſupplicio Ixiona affectum eſſe ferunt, ut rotæ perpetuo motu
volutæ implicatus teneretur, quia Junonis pudiciam tentaverat. So-
phocl. in Philoct.
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B
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