Scheuchzer, Johann Jacob: Beschreibung der Natur-Geschichten Des Schweizerlands. Bd. 1. Zürich, 1706.Von rettung deren/ welche in Lauwinen eingewiklet worden. Jn denen so genanten Schnee-lauwinen/ welche vom frischen Schnee Von andern sachen/ so bey den Lauwinen zu gewahren. Es sind die Lauwinen nicht nur schädlich denen Menschen/ Thieren/ nen
Von rettung deren/ welche in Lauwinen eingewiklet worden. Jn denen ſo genanten Schnee-lauwinen/ welche vom friſchen Schnee Von andern ſachen/ ſo bey den Lauwinen zu gewahren. Es ſind die Lauwinen nicht nur ſchaͤdlich denen Menſchen/ Thieren/ nen
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Von rettung deren/ welche in Lauwinen eingewiklet worden.
Jn denen ſo genanten Schnee-lauwinen/ welche vom friſchen Schnee
angehen/ erhalten die Menſchen/ ſo davon ergriffen werden/ ehe/ und laͤnger/
ihr Leben/ als in denen Schlag- oder Schloßlauwinen/ weilen jene lucker/
luftiger/ diſe veſter/ und dichter folglich man hier leicht erſticket/ dort aber ſich
um etwas kan bewegen/ wenigſtens etwas Schaee vor dem Mund weg ma-
chen/ um athem zuſchoͤpfen/ dann alſo iſt es moͤglich/ in ſo enger/ und kal-
ter Schneegefaͤngnuß uͤber 24. ſtund das leben zuerhalten/ um ſo vil deſto
leichter/ weilen die auß dem Leib gehende duͤnſte nicht leicht koͤnnen verfliegen/
ſondern an und um den leib ſich aufhalten; zu erlaͤuterung deſſen/ und wie
nohtwendig es ſeye/ Luft vor dem Mund zuhaben/ zuzeigen/ dienet eine Hi-
ſtori/ welche zu Tſchierſch in Churwalden/ Puͤndter-Gebiets/ vor etlichen
Jahren ſich zugetragen/ und unten ſol beygebracht werden. Jn dergleichen
Schlag-Lauwinen iſt gefahr nicht nur der Erſtickung/ ſondern auch Zer-
ſchmetterung/ oder toͤdlicher Zerſtoſſung/ weilen mit den Menſchen zugleich
eingewikelt werden Baͤume/ Holz/ Steine/ und andere grobe/ harte Coͤrper/
welche aber auch manchmal dem Menſchen muͤſſen ſein Leben retten/ dann
wann es ſich begibt/ daß der Menſch nahe bey einem Holtzſtamm/ oder Fel-
ſen zuligen komt/ ſo kan er eher luft bekom̃en/ abſonderlich/ weilen mehrmalen
in ſolcher gegne ſich von dem Schnee nicht alles außfuͤllet/ daß nicht hoͤlinen
hier und dort ſeyen. Diſen troſt/ von dem bis dahin geredt worden/ kan
einer ſich ſelbs machen/ und auch auf erzehlte weiſe ſo vil ihme moͤglich/ hel-
fen/ wann er nam̃lich bey ſeinem verſtand/ dann ſolche Leuthe meiſtentheils
alſobald/ in dem ſie eingewikelt worden/ in ohnmacht ſinken/ und hernach in
dem Stand/ villeicht mit dann und wann zwiſchen kom̃ender erholung/ blei-
ben/ nichts von ſich wiſſende. Auf ſolche weiſe aber koͤnnen ſie ſich ſelbs nicht
von den banden ihrer Gefaͤngnuß los machen/ ſondern muͤſſen ihre hoffnung
ſetzen auf die guͤtigkeit der naͤchſten Anwohneren/ welche fleiſſig/ und unge-
ſaumt/ ſich zu neugefallenen Lauwinen verfuͤgen/ ſonderlich/ wann ſie wiſſen/
daß denſelbigen tag einiche Menſchen auf ſolche Straß gewandlet/ und auß
betrachtung der zeit/ da ſie paſſirt/ ſchlieſſen koͤnnen/ daß ſolche reiſende moͤch-
ten ergriffen worden ſeyn von der Lauwin/ fangen hierauf an zugraben/ und
ſuchen alſo denen/ ſo darinn ligen/ eiligſte moͤgliche rettung zuſchaffen.
Von andern ſachen/ ſo bey den Lauwinen zu gewahren.
Es ſind die Lauwinen nicht nur ſchaͤdlich denen Menſchen/ Thieren/
Baͤumen/ und Gebaͤuen/ ſondern koͤnnen auch/ wiewol zufaͤlliger weiſe/ de-
nen
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