Sattler, Basilius: Medulla Davidica das ist Gründliche und summarische Außlegung uber die Psalmen des Königlichen Propheten Davids. Wolfenbüttel, 1625.Der LI. Psalm. Ein Psalm Davids / vorzusingen / da der Prophet Nathan zu jhm kam / als er war zu Bath Seba eingangen. DIeser Psalm / den David nach begangenem Ehebruch / vnd darauff erfolgeten Todschlag gemacht / ist ein hefftig Gebet vmb vergebung der Sünden / die bekennet David / vnd zeiget an / daß sie jhm von Hertzen leid seyn / ja er gehet auff dem grund her / vnd bekennet / daß jhm die Sünde angeboren sey / vnd er sie von Vater vnd Mutter geerbet habe: Aber er verzweiffelt nicht / sondern fasset ein Hertz / vnd tröstet sich der grossen Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes / vnd das Gott lust dazu hat / wenn man gleich zugehet / vnd die Sünde bekennet. Sonderlich aber erinnert er sich / daß Gott in seinem Wort die hohe Weißheit offenbahret hat / daß er vmb des Messiae willen / der für vns ein Opffer werden solt / die Sünde vergeben wolle / welches mit den Opffern des Alten Testaments / vnd durch besprengung des Hyssops büschlein bedeutet ist. Vnd wil gleich sagen / das besprenger / daß der Priester mit Hyssop vnd der Thiere Blut thut / wolle es jhm nicht thun / sondern Gott müsse jhn mit dem Blut Jesu Christi seines Sohns besprengen / vnd durch das Evangelium die Sünde vergeben. Er bittet auch ferner / daß Gott jhn wiederumb trösten vnd erfrewen wolle / denn er sehr betrübet / daß er sich nicht zufrieden geben könne / vnd bittet auch / daß Gott durch seinen heiligen Geist in jhm ein new Hertz schaffen wolle / daß er in warem Glauben sich solcher seiner gnädigen verheissung trösten möge. Er erbeut sich auch zur besserung / daß er auch andere zubekeren jhm wolle lassen angelegen seyn / dazu jhm Gott auch seine Gnade verleihen wolle. Denn er setze es nicht auff seine Werck vnd Opffer wie die Heuchler / er habe ein zerschlagen Hertz / vnd tröste sich der Gnade Gottes / die er denen die Busse thun / zugesagt: Vnd weil das die höchste Gnade die Gott seinem Volck erzeiget / daß er jhnen durch sein Wort seinen willen offenhahret / daß er denen die Busse thun / gnädig seyn vnd die Sünde vergeben Der LI. Psalm. Ein Psalm Davids / vorzusingen / da der Prophet Nathan zu jhm kam / als er war zu Bath Seba eingangen. DIeser Psalm / den David nach begangenem Ehebruch / vnd darauff erfolgeten Todschlag gemacht / ist ein hefftig Gebet vmb vergebung der Sünden / die bekennet David / vnd zeiget an / daß sie jhm von Hertzen leid seyn / ja er gehet auff dem grund her / vnd bekennet / daß jhm die Sünde angeboren sey / vnd er sie von Vater vnd Mutter geerbet habe: Aber er verzweiffelt nicht / sondern fasset ein Hertz / vnd tröstet sich der grossen Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes / vnd das Gott lust dazu hat / wenn man gleich zugehet / vnd die Sünde bekennet. Sonderlich aber erinnert er sich / daß Gott in seinem Wort die hohe Weißheit offenbahret hat / daß er vmb des Messiae willen / der für vns ein Opffer werden solt / die Sünde vergeben wolle / welches mit den Opffern des Alten Testaments / vnd durch besprengung des Hyssops büschlein bedeutet ist. Vnd wil gleich sagen / das besprenger / daß der Priester mit Hyssop vnd der Thiere Blut thut / wolle es jhm nicht thun / sondern Gott müsse jhn mit dem Blut Jesu Christi seines Sohns besprengen / vnd durch das Evangelium die Sünde vergeben. Er bittet auch ferner / daß Gott jhn wiederumb trösten vnd erfrewen wolle / denn er sehr betrübet / daß er sich nicht zufrieden geben könne / vnd bittet auch / daß Gott durch seinen heiligen Geist in jhm ein new Hertz schaffen wolle / daß er in warem Glauben sich solcher seiner gnädigen verheissung trösten möge. Er erbeut sich auch zur besserung / daß er auch andere zubekeren jhm wolle lassen angelegen seyn / dazu jhm Gott auch seine Gnade verleihen wolle. Denn er setze es nicht auff seine Werck vnd Opffer wie die Heuchler / er habe ein zerschlagen Hertz / vnd tröste sich der Gnade Gottes / die er denen die Busse thun / zugesagt: Vnd weil das die höchste Gnade die Gott seinem Volck erzeiget / daß er jhnen durch sein Wort seinen willen offenhahret / daß er denen die Busse thun / gnädig seyn vnd die Sünde vergeben <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0232" n="204"/> </div> <div> <head>Der LI. Psalm. 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Vnd wil gleich sagen / das besprenger / daß der Priester mit Hyssop vnd der Thiere Blut thut / wolle es jhm nicht thun / sondern Gott müsse jhn mit dem Blut Jesu Christi seines Sohns besprengen / vnd durch das Evangelium die Sünde vergeben. Er bittet auch ferner / daß Gott jhn wiederumb trösten vnd erfrewen wolle / denn er sehr betrübet / daß er sich nicht zufrieden geben könne / vnd bittet auch / daß Gott durch seinen heiligen Geist in jhm ein new Hertz schaffen wolle / daß er in warem Glauben sich solcher seiner gnädigen verheissung trösten möge. Er erbeut sich auch zur besserung / daß er auch andere zubekeren jhm wolle lassen angelegen seyn / dazu jhm Gott auch seine Gnade verleihen wolle. Denn er setze es nicht auff seine Werck vnd Opffer wie die Heuchler / er habe ein zerschlagen Hertz / vnd tröste sich der Gnade Gottes / die er denen die Busse thun / zugesagt: Vnd weil das die höchste Gnade die Gott seinem Volck erzeiget / daß er jhnen durch sein Wort seinen willen offenhahret / daß er denen die Busse thun / gnädig seyn vnd die Sünde vergeben </p> </div> </body> </text> </TEI> [204/0232]
Der LI. Psalm. Ein Psalm Davids / vorzusingen / da der Prophet Nathan zu jhm kam / als er war zu Bath Seba eingangen.
DIeser Psalm / den David nach begangenem Ehebruch / vnd darauff erfolgeten Todschlag gemacht / ist ein hefftig Gebet vmb vergebung der Sünden / die bekennet David / vnd zeiget an / daß sie jhm von Hertzen leid seyn / ja er gehet auff dem grund her / vnd bekennet / daß jhm die Sünde angeboren sey / vnd er sie von Vater vnd Mutter geerbet habe: Aber er verzweiffelt nicht / sondern fasset ein Hertz / vnd tröstet sich der grossen Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes / vnd das Gott lust dazu hat / wenn man gleich zugehet / vnd die Sünde bekennet. Sonderlich aber erinnert er sich / daß Gott in seinem Wort die hohe Weißheit offenbahret hat / daß er vmb des Messiae willen / der für vns ein Opffer werden solt / die Sünde vergeben wolle / welches mit den Opffern des Alten Testaments / vnd durch besprengung des Hyssops büschlein bedeutet ist. Vnd wil gleich sagen / das besprenger / daß der Priester mit Hyssop vnd der Thiere Blut thut / wolle es jhm nicht thun / sondern Gott müsse jhn mit dem Blut Jesu Christi seines Sohns besprengen / vnd durch das Evangelium die Sünde vergeben. Er bittet auch ferner / daß Gott jhn wiederumb trösten vnd erfrewen wolle / denn er sehr betrübet / daß er sich nicht zufrieden geben könne / vnd bittet auch / daß Gott durch seinen heiligen Geist in jhm ein new Hertz schaffen wolle / daß er in warem Glauben sich solcher seiner gnädigen verheissung trösten möge. Er erbeut sich auch zur besserung / daß er auch andere zubekeren jhm wolle lassen angelegen seyn / dazu jhm Gott auch seine Gnade verleihen wolle. Denn er setze es nicht auff seine Werck vnd Opffer wie die Heuchler / er habe ein zerschlagen Hertz / vnd tröste sich der Gnade Gottes / die er denen die Busse thun / zugesagt: Vnd weil das die höchste Gnade die Gott seinem Volck erzeiget / daß er jhnen durch sein Wort seinen willen offenhahret / daß er denen die Busse thun / gnädig seyn vnd die Sünde vergeben
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