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Santa Clara, Abraham a: Grammatica Religiosa, Oder Geistliche Tugend-Schul. Köln, 1699.

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Die Vier und Viertzigste Geistliche Lection
meiner Arbeit und Sorge meines gantzen Lebens nur dieses außrichten kan;
das deren eine auch nur ein eintzige Nacht sich von Sünden enthalte/ so
will ich alle meine Kräfften anwenden/ daß auch in so geringer Zeit GOtt
nicht beleidiget werde.

4. Wann nun dieses alles zu Vermeidung der Sünden noch nicht heff-
ten will; so sollen uns doch die grausame Tormenten der Höllen/ als die ge-
buhrliche und unaußbleibliche Straff derselben/ davon abhalten. Wer
solte wohl so närrisch seyn/ daß er sich auch umb ein gantzes Königreich ei-
nen Tag lang in einem feurigen Ofen braten liesse? und wir seynd so vee-
blente Haubt- Narren/ daß wir lieber wollen die grimmigste und unertrträg-
ligste Peynen der ewigen Verdamnuß uns auff den Hals laden/ als die Ge-
fahr und Gelegenheit der Sünden/ eine nichtswertige/ augenblickliche/
stinckende und abgeschmackte Wollust; einen/ mtt recht und unrecht zusam-
men gescharreten Geld- Schatz/ und dergleichen klebende Freuden verlas-
sen. Werff von dir/ mein Christliche Seel/ so weit du kanst/ alles
was sündhafft ist/ damit dir nicht widerfahre/ was von den gottlosen Ba-
c. 18.bylonitern der heilige Joannes in seiner Offenbahrung gesehen. Ein
starcker Engel/
sagt er/ hub einen Stein auff/ als einen
grossen Mühl-Stein/ und warff ihn ins Meer
(ins höl-
lische Meer) und sprach: mit solchem Sturm wird die gros-
se Stadt Babylon
(der Sünder) hinweg geworffen wer-
den/ und man wird sie hinforder nicht mehr finden als
in der Höllen.
Der Mühlstein ist die Todt- Sünd/ der Engel ist
der Vollbringer der Göttlichen Gerechtigkeit/ das Meer ist die Höll/ Ba-
bylon ist die Seel/ so da mit ihren Sünden/ gleich einem Mühl-Stein
beschwähret/ in dem Abgrund deß Verderbens gestürtzet wird: allwo sie
ohne End/ wie ein Feuer-Brand/ der immer brennet/ und memahlen ver-
brennet/ in der ewigen Brunst/ und stetem Rauch allzeit wird brennen/ und
doch niemahl verbrennen. Dieses ist von der Todt- Sünd geredet: nun-
mehr glangen wir auch zur läßlichen Sünde.

8. Wisse dann/ mein Christliche Seel/ daß die läßliche Sünd das
höchste Ubel seye nach der Todt-Sünd; und daß selbige der Seelen grös-
seren Schaden zufügen/ dann alle Kranckheiten dem Leib immer
thuen können. Darumb sagte die heilige Theresia: Wolte GOtt!
25.das wir förchteten/ was wir fürchten solten/ und könnten erkennen/ daß

ein

Die Vier und Viertzigſte Geiſtliche Lection
meiner Arbeit und Sorge meines gantzen Lebens nur dieſes außrichten kan;
das deren eine auch nur ein eintzige Nacht ſich von Suͤnden enthalte/ ſo
will ich alle meine Kraͤfften anwenden/ daß auch in ſo geringer Zeit GOtt
nicht beleidiget werde.

4. Wann nun dieſes alles zu Vermeidung der Suͤnden noch nicht heff-
ten will; ſo ſollen uns doch die grauſame Tormenten der Hoͤllen/ als die ge-
buhrliche und unaußbleibliche Straff derſelben/ davon abhalten. Wer
ſolte wohl ſo naͤrriſch ſeyn/ daß er ſich auch umb ein gantzes Koͤnigreich ei-
nen Tag lang in einem feurigen Ofen braten lieſſe? und wir ſeynd ſo vee-
blente Haubt- Narren/ daß wir lieber wollen die grimmigſte und unertrtraͤg-
ligſte Peynen der ewigen Verdamnuß uns auff den Hals laden/ als die Ge-
fahr und Gelegenheit der Suͤnden/ eine nichtswertige/ augenblickliche/
ſtinckende und abgeſchmackte Wolluſt; einen/ mtt recht und unrecht zuſam-
men geſcharreten Geld- Schatz/ und dergleichen klebende Freuden verlaſ-
ſen. Werff von dir/ mein Chriſtliche Seel/ ſo weit du kanſt/ alles
was ſuͤndhafft iſt/ damit dir nicht widerfahre/ was von den gottloſen Ba-
c. 18.bylonitern der heilige Joannes in ſeiner Offenbahrung geſehen. Ein
ſtarcker Engel/
ſagt er/ hub einen Stein auff/ als einen
groſſen Mühl-Stein/ und warff ihn ins Meer
(ins hoͤl-
liſche Meer) und ſprach: mit ſolchem Sturm wird die groſ-
ſe Stadt Babylon
(der Suͤnder) hinweg geworffen wer-
den/ und man wird ſie hinforder nicht mehr finden als
in der Hoͤllen.
Der Muͤhlſtein iſt die Todt- Suͤnd/ der Engel iſt
der Vollbringer der Goͤttlichen Gerechtigkeit/ das Meer iſt die Hoͤll/ Ba-
bylon iſt die Seel/ ſo da mit ihren Suͤnden/ gleich einem Muͤhl-Stein
beſchwaͤhret/ in dem Abgrund deß Verderbens geſtuͤrtzet wird: allwo ſie
ohne End/ wie ein Feuer-Brand/ der immer brennet/ und memahlen ver-
brennet/ in der ewigen Brunſt/ und ſtetem Rauch allzeit wird brennen/ und
doch niemahl verbrennen. Dieſes iſt von der Todt- Suͤnd geredet: nun-
mehr glangen wir auch zur laͤßlichen Suͤnde.

8. Wiſſe dann/ mein Chriſtliche Seel/ daß die laͤßliche Suͤnd das
hoͤchſte Ubel ſeye nach der Todt-Suͤnd; und daß ſelbige der Seelen groͤſ-
ſeren Schaden zufuͤgen/ dann alle Kranckheiten dem Leib immer
thuen koͤnnen. Darumb ſagte die heilige Thereſia: Wolte GOtt!
25.das wir foͤrchteten/ was wir fuͤrchten ſolten/ und koͤnnten erkennen/ daß

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[570/0598] Die Vier und Viertzigſte Geiſtliche Lection meiner Arbeit und Sorge meines gantzen Lebens nur dieſes außrichten kan; das deren eine auch nur ein eintzige Nacht ſich von Suͤnden enthalte/ ſo will ich alle meine Kraͤfften anwenden/ daß auch in ſo geringer Zeit GOtt nicht beleidiget werde. 4. Wann nun dieſes alles zu Vermeidung der Suͤnden noch nicht heff- ten will; ſo ſollen uns doch die grauſame Tormenten der Hoͤllen/ als die ge- buhrliche und unaußbleibliche Straff derſelben/ davon abhalten. Wer ſolte wohl ſo naͤrriſch ſeyn/ daß er ſich auch umb ein gantzes Koͤnigreich ei- nen Tag lang in einem feurigen Ofen braten lieſſe? und wir ſeynd ſo vee- blente Haubt- Narren/ daß wir lieber wollen die grimmigſte und unertrtraͤg- ligſte Peynen der ewigen Verdamnuß uns auff den Hals laden/ als die Ge- fahr und Gelegenheit der Suͤnden/ eine nichtswertige/ augenblickliche/ ſtinckende und abgeſchmackte Wolluſt; einen/ mtt recht und unrecht zuſam- men geſcharreten Geld- Schatz/ und dergleichen klebende Freuden verlaſ- ſen. Werff von dir/ mein Chriſtliche Seel/ ſo weit du kanſt/ alles was ſuͤndhafft iſt/ damit dir nicht widerfahre/ was von den gottloſen Ba- bylonitern der heilige Joannes in ſeiner Offenbahrung geſehen. Ein ſtarcker Engel/ ſagt er/ hub einen Stein auff/ als einen groſſen Mühl-Stein/ und warff ihn ins Meer (ins hoͤl- liſche Meer) und ſprach: mit ſolchem Sturm wird die groſ- ſe Stadt Babylon (der Suͤnder) hinweg geworffen wer- den/ und man wird ſie hinforder nicht mehr finden als in der Hoͤllen. Der Muͤhlſtein iſt die Todt- Suͤnd/ der Engel iſt der Vollbringer der Goͤttlichen Gerechtigkeit/ das Meer iſt die Hoͤll/ Ba- bylon iſt die Seel/ ſo da mit ihren Suͤnden/ gleich einem Muͤhl-Stein beſchwaͤhret/ in dem Abgrund deß Verderbens geſtuͤrtzet wird: allwo ſie ohne End/ wie ein Feuer-Brand/ der immer brennet/ und memahlen ver- brennet/ in der ewigen Brunſt/ und ſtetem Rauch allzeit wird brennen/ und doch niemahl verbrennen. Dieſes iſt von der Todt- Suͤnd geredet: nun- mehr glangen wir auch zur laͤßlichen Suͤnde. c. 18. 8. Wiſſe dann/ mein Chriſtliche Seel/ daß die laͤßliche Suͤnd das hoͤchſte Ubel ſeye nach der Todt-Suͤnd; und daß ſelbige der Seelen groͤſ- ſeren Schaden zufuͤgen/ dann alle Kranckheiten dem Leib immer thuen koͤnnen. Darumb ſagte die heilige Thereſia: Wolte GOtt! das wir foͤrchteten/ was wir fuͤrchten ſolten/ und koͤnnten erkennen/ daß ein 25.

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Zitationshilfe: Santa Clara, Abraham a: Grammatica Religiosa, Oder Geistliche Tugend-Schul. Köln, 1699, S. 570. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santaclara_grammatica_1699/598>, abgerufen am 25.11.2024.