Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.Leich-Predig deß verdambten Ertzschelm bern aber hat sie solche Zierde abgeschlagen/ theils weil sie schwachvnd wanckelmütig/ theils auch weil sie hart zu barbieren wären/ dann sie so gar das Maull nit können halten/ ob schon etliche vn- der diesem Geschlecht etwas härtig seyn/ so ist dieses ihnen mehrer ein Vnehr. Wann nun der Barth von der Natur selbst für ein Zaichen der Mannheit vnd Stärcke gehälten wird/ so ist darumb deß Jscariths Barth vermaledeyt/ weil er hierinnfahls so grob be- trogen/ massen er die wenigiste Stärcke/ niemalen erwisen/ ob er schon Anfangs einen frommen vnd Gottsförchtigen Wandel ge- führt/ so hat er sich doch bald von Teufflischen Anfechtungen über- winden lassen/ er war nicht vil anderst beschaffen als wie die Bild- nuß Nabuchodonosor/ dero Haubt zwar von schönen feinen Gold/ aber die Füß von Erden vnd Haffner-Arbeit: Judä Leben scheinet Anfangs fein/ weil er aber/ wie ein andere Lettfeigen/ von dem Sathan überwunden/ so ist zu letzt er gar ein Schelm wor- den: Judas ist ein Weil mit deß Loths seinem Weib von dem fün- digen Sodoma außgangen/ ihr ein zimblichen Weeg das Gläith geben/ aber nachmahls spöttlich mit ihr zuruck gafft. Judas ist ein Zeitlang gestanden mit dem Fluß Jordan/ biß die Archen durch passirt, aber bald hernach den vorigen Lauff genommen/ vnd wider hören lassen die alte Leyren. Die Türcken halten sehr viel auff einen schönen vnnd langen chens
Leich-Predig deß verdambten Ertzſchelm bern aber hat ſie ſolche Zierde abgeſchlagen/ theils weil ſie ſchwachvnd wanckelmuͤtig/ theils auch weil ſie hart zu barbieren waͤren/ dann ſie ſo gar das Maull nit koͤnnen halten/ ob ſchon etliche vn- der dieſem Geſchlecht etwas haͤrtig ſeyn/ ſo iſt dieſes ihnen mehrer ein Vnehr. Wann nun der Barth von der Natur ſelbſt fuͤr ein Zaichen der Mannheit vnd Staͤrcke gehaͤlten wird/ ſo iſt darumb deß Jſcariths Barth vermaledeyt/ weil er hierinnfahls ſo grob be- trogen/ maſſen er die wenigiſte Staͤrcke/ niemalen erwiſen/ ob er ſchon Anfangs einen frommen vnd Gottsfoͤrchtigen Wandel ge- fuͤhrt/ ſo hat er ſich doch bald von Teuffliſchen Anfechtungen uͤber- winden laſſen/ er war nicht vil anderſt beſchaffen als wie die Bild- nuß Nabuchodonoſor/ dero Haubt zwar von ſchoͤnen feinen Gold/ aber die Fuͤß von Erden vnd Haffner-Arbeit: Judaͤ Leben ſcheinet Anfangs fein/ weil er aber/ wie ein andere Lettfeigen/ von dem Sathan uͤberwunden/ ſo iſt zu letzt er gar ein Schelm wor- den: Judas iſt ein Weil mit deß Loths ſeinem Weib von dem fuͤn- digen Sodoma außgangen/ ihr ein zimblichen Weeg das Glaͤith geben/ aber nachmahls ſpoͤttlich mit ihr zuruck gafft. Judas iſt ein Zeitlang geſtanden mit dem Fluß Jordan/ biß die Archen durch paſſirt, aber bald hernach den vorigen Lauff genommen/ vnd wider hoͤren laſſen die alte Leyren. Die Tuͤrcken halten ſehr viel auff einen ſchoͤnen vnnd langen chens
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Leich-Predig deß verdambten Ertzſchelm
bern aber hat ſie ſolche Zierde abgeſchlagen/ theils weil ſie ſchwach
vnd wanckelmuͤtig/ theils auch weil ſie hart zu barbieren waͤren/
dann ſie ſo gar das Maull nit koͤnnen halten/ ob ſchon etliche vn-
der dieſem Geſchlecht etwas haͤrtig ſeyn/ ſo iſt dieſes ihnen mehrer
ein Vnehr. Wann nun der Barth von der Natur ſelbſt fuͤr ein
Zaichen der Mannheit vnd Staͤrcke gehaͤlten wird/ ſo iſt darumb
deß Jſcariths Barth vermaledeyt/ weil er hierinnfahls ſo grob be-
trogen/ maſſen er die wenigiſte Staͤrcke/ niemalen erwiſen/ ob er
ſchon Anfangs einen frommen vnd Gottsfoͤrchtigen Wandel ge-
fuͤhrt/ ſo hat er ſich doch bald von Teuffliſchen Anfechtungen uͤber-
winden laſſen/ er war nicht vil anderſt beſchaffen als wie die Bild-
nuß Nabuchodonoſor/ dero Haubt zwar von ſchoͤnen feinen
Gold/ aber die Fuͤß von Erden vnd Haffner-Arbeit: Judaͤ Leben
ſcheinet Anfangs fein/ weil er aber/ wie ein andere Lettfeigen/ von
dem Sathan uͤberwunden/ ſo iſt zu letzt er gar ein Schelm wor-
den: Judas iſt ein Weil mit deß Loths ſeinem Weib von dem fuͤn-
digen Sodoma außgangen/ ihr ein zimblichen Weeg das Glaͤith
geben/ aber nachmahls ſpoͤttlich mit ihr zuruck gafft. Judas iſt
ein Zeitlang geſtanden mit dem Fluß Jordan/ biß die Archen
durch paſſirt, aber bald hernach den vorigen Lauff genommen/
vnd wider hoͤren laſſen die alte Leyren.
Die Tuͤrcken halten ſehr viel auff einen ſchoͤnen vnnd langen
Barth/ abſonderlich die eines vornemmen Standts oder Ambts
ſeynd/ dahero wann ſie eine Sach wollen hoch betheuren und be-
kraͤfftigen/ ſo ſchwoͤren ſie bey dem Barth ihres Vatters/ oder
gar deß Groß-Tuͤrckens: Auch zur Zeit deß Jſraelitiſchen Koͤ-
nigs David ſeynd die groſſe Baͤrth in hochen Werth gehalten
worden/ dann wie Hanon denen Geſandten deß Davids ſo
ſpoͤttlich die Baͤrth halb abgeſchnitten/ da hat er ihnen einen aig-
nen Courier entgegen geſchickt/ ſie ſollen derweil zu Jericho
verbleiben/ biß ihnen wieder der Barth wachſe. Wann der-
gleichen Schimpff jetziger Zeit einem geſchahe/ da konten die Bar-
bierer gleichwol noch ein Baͤrthl zuſammen bringen/ dann ſie ma-
chens
2. Reg.
ſ. 10.
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695, S. 568[558]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas04_1695/570>, abgerufen am 22.07.2024. |