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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.

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Judas der verzweiffelte Verräther/ etc.
liche Hagel-Wetter nit selten haben den Hals brochen. Aber
mein weniger Rath wäre/ daß ihr nit so hoch thätet wachsen/ so
dann wurdet ihr in solcher Sicherheit stehen/ gleich wie ich alte
betagte Stauden ein so geraume Zeit hero genossen.

Wahr ist es/ daß GOtt gleichsam nichts mehrers thut/ als
die Hochmüthige zu stutzen/ das supra regiert bey GOtt einen
stäten Accusativum, darumb hat er auch den ersten Menschen
aus der Erden/ so ein demüthiges und niderträchtiges Element/
erschaffen/ nit aber aus dem Wasser/ welches sich mehrmahlen in
die Wellen aufbaumt: nit aus dem Feuer/ so von Natur in die
Höhe steigt/ nit aus dem Lufft/ so für sich selbsten ein aufgeblase-
ner Kerl/ sondern aus der Erden/ damit der Mensch aus limo
erschaffen/ nit solle sublimis werden. Jst aber jemand/ der flie-
gen will/ so wirdeinem solchen Hochmüthigen der Höchste gemei-
niglich die Feder rupffen/ wormit man nachmahls schreiben kan;
DEus superbis resistit, humilibus autem dat gratiam, das hat
sattsam erfahren jener ungeheuere Gesell und stoltze Großspedel
Goliath.

Wegen so häuffiger Sieg die besagter Riß und Fleisch-
Thurn von seinen Feinden getragen/ war er also stoltzmüthig
worden/ daß er glaubte/ seines gleichen finde man nit auf Erden;
dahero den David wegen seiner geringen Persohn nur veracht/
und gedacht/ er wolle seine Händ nur in Sack schieben/ und noch
zugleich den David mit. Aber GOtt/ so in allweg den Hoch-
muth dempffet/ hat auch solche freventliche Hoffart nit ungestraff-
ter gelassen/ sondern gemacht/ daß der Hoche ist unterlegen/ und
der Untere über sich kommen. David überwind den Goliath/
macht ihn umb ein Kopff kürtzer/ der sich gar zu hoch geschätzt:
und war die Straff noch nit beysammen/ sondern GOtt wolte
1. Reg. c.
17.
nit/ daß dieser grosse Gesell solte begraben werden/ welches meh-
rentheils ein grosse Straff auf dieser Welt/ wol aber/ daß sein
stinckender Cörper den wilden Thieren und den Raaben zu Theil
worden/ vermög der Göttlichen Schrifft: Dabo cadaver ca-

stro-

Judas der verzweiffelte Verraͤther/ ꝛc.
liche Hagel-Wetter nit ſelten haben den Hals brochen. Aber
mein weniger Rath waͤre/ daß ihr nit ſo hoch thaͤtet wachſen/ ſo
dann wurdet ihr in ſolcher Sicherheit ſtehen/ gleich wie ich alte
betagte Stauden ein ſo geraume Zeit hero genoſſen.

Wahr iſt es/ daß GOtt gleichſam nichts mehrers thut/ als
die Hochmuͤthige zu ſtutzen/ das ſupra regiert bey GOtt einen
ſtaͤten Accuſativum, darumb hat er auch den erſten Menſchen
aus der Erden/ ſo ein demuͤthiges und nidertraͤchtiges Element/
erſchaffen/ nit aber aus dem Waſſer/ welches ſich mehrmahlen in
die Wellen aufbaumt: nit aus dem Feuer/ ſo von Natur in die
Hoͤhe ſteigt/ nit aus dem Lufft/ ſo fuͤr ſich ſelbſten ein aufgeblaſe-
ner Kerl/ ſondern aus der Erden/ damit der Menſch aus limo
erſchaffen/ nit ſolle ſublimis werden. Jſt aber jemand/ der flie-
gen will/ ſo wirdeinem ſolchen Hochmuͤthigen der Hoͤchſte gemei-
niglich die Feder rupffen/ wormit man nachmahls ſchreiben kan;
DEus ſuperbis reſiſtit, humilibus autem dat gratiam, das hat
ſattſam erfahren jener ungeheuere Geſell und ſtoltze Großſpedel
Goliath.

Wegen ſo haͤuffiger Sieg die beſagter Riß und Fleiſch-
Thurn von ſeinen Feinden getragen/ war er alſo ſtoltzmuͤthig
worden/ daß er glaubte/ ſeines gleichen finde man nit auf Erden;
dahero den David wegen ſeiner geringen Perſohn nur veracht/
und gedacht/ er wolle ſeine Haͤnd nur in Sack ſchieben/ und noch
zugleich den David mit. Aber GOtt/ ſo in allweg den Hoch-
muth dempffet/ hat auch ſolche freventliche Hoffart nit ungeſtraff-
ter gelaſſen/ ſondern gemacht/ daß der Hoche iſt unterlegen/ und
der Untere uͤber ſich kommen. David uͤberwind den Goliath/
macht ihn umb ein Kopff kuͤrtzer/ der ſich gar zu hoch geſchaͤtzt:
und war die Straff noch nit beyſammen/ ſondern GOtt wolte
1. Reg. c.
17.
nit/ daß dieſer groſſe Geſell ſolte begraben werden/ welches meh-
rentheils ein groſſe Straff auf dieſer Welt/ wol aber/ daß ſein
ſtinckender Coͤrper den wilden Thieren und den Raaben zu Theil
worden/ vermoͤg der Goͤttlichen Schrifft: Dabo cadaver ca-

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[44/0056] Judas der verzweiffelte Verraͤther/ ꝛc. liche Hagel-Wetter nit ſelten haben den Hals brochen. Aber mein weniger Rath waͤre/ daß ihr nit ſo hoch thaͤtet wachſen/ ſo dann wurdet ihr in ſolcher Sicherheit ſtehen/ gleich wie ich alte betagte Stauden ein ſo geraume Zeit hero genoſſen. Wahr iſt es/ daß GOtt gleichſam nichts mehrers thut/ als die Hochmuͤthige zu ſtutzen/ das ſupra regiert bey GOtt einen ſtaͤten Accuſativum, darumb hat er auch den erſten Menſchen aus der Erden/ ſo ein demuͤthiges und nidertraͤchtiges Element/ erſchaffen/ nit aber aus dem Waſſer/ welches ſich mehrmahlen in die Wellen aufbaumt: nit aus dem Feuer/ ſo von Natur in die Hoͤhe ſteigt/ nit aus dem Lufft/ ſo fuͤr ſich ſelbſten ein aufgeblaſe- ner Kerl/ ſondern aus der Erden/ damit der Menſch aus limo erſchaffen/ nit ſolle ſublimis werden. Jſt aber jemand/ der flie- gen will/ ſo wirdeinem ſolchen Hochmuͤthigen der Hoͤchſte gemei- niglich die Feder rupffen/ wormit man nachmahls ſchreiben kan; DEus ſuperbis reſiſtit, humilibus autem dat gratiam, das hat ſattſam erfahren jener ungeheuere Geſell und ſtoltze Großſpedel Goliath. Wegen ſo haͤuffiger Sieg die beſagter Riß und Fleiſch- Thurn von ſeinen Feinden getragen/ war er alſo ſtoltzmuͤthig worden/ daß er glaubte/ ſeines gleichen finde man nit auf Erden; dahero den David wegen ſeiner geringen Perſohn nur veracht/ und gedacht/ er wolle ſeine Haͤnd nur in Sack ſchieben/ und noch zugleich den David mit. Aber GOtt/ ſo in allweg den Hoch- muth dempffet/ hat auch ſolche freventliche Hoffart nit ungeſtraff- ter gelaſſen/ ſondern gemacht/ daß der Hoche iſt unterlegen/ und der Untere uͤber ſich kommen. David uͤberwind den Goliath/ macht ihn umb ein Kopff kuͤrtzer/ der ſich gar zu hoch geſchaͤtzt: und war die Straff noch nit beyſammen/ ſondern GOtt wolte nit/ daß dieſer groſſe Geſell ſolte begraben werden/ welches meh- rentheils ein groſſe Straff auf dieſer Welt/ wol aber/ daß ſein ſtinckender Coͤrper den wilden Thieren und den Raaben zu Theil worden/ vermoͤg der Goͤttlichen Schrifft: Dabo cadaver ca- ſtro- 1. Reg. c. 17.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695, S. 44. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas04_1695/56>, abgerufen am 25.11.2024.