Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.Judas sparrt keine Mühe noch Arbeit/ David weiß wol/ biß er den Scepter in Jsrael bekommen/ wasihm für Prügel seynd unter die Füß geworffen worden. So weiß man auch daß Elias in Turbine, in einem Sturm-Wind ins Paradeiß verzuckt worden/ woraus nun klar erhellet/ daß jemand so die Seeligkeit verlangt/ müste vorhero ein zimlichen Sturm ausstehen. Jch hab offt bey mir betracht/ daß fast kein Ding in der gewürckt
Judas ſparrt keine Muͤhe noch Arbeit/ David weiß wol/ biß er den Scepter in Jſrael bekommen/ wasihm fuͤr Pruͤgel ſeynd unter die Fuͤß geworffen worden. So weiß man auch daß Elias in Turbine, in einem Sturm-Wind ins Paradeiß verzuckt worden/ woraus nun klar erhellet/ daß jemand ſo die Seeligkeit verlangt/ muͤſte vorhero ein zimlichen Sturm ausſtehen. Jch hab offt bey mir betracht/ daß faſt kein Ding in der gewuͤrckt
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Judas ſparrt keine Muͤhe noch Arbeit/
David weiß wol/ biß er den Scepter in Jſrael bekommen/ was
ihm fuͤr Pruͤgel ſeynd unter die Fuͤß geworffen worden. So
weiß man auch daß Elias in Turbine, in einem Sturm-Wind ins
Paradeiß verzuckt worden/ woraus nun klar erhellet/ daß jemand
ſo die Seeligkeit verlangt/ muͤſte vorhero ein zimlichen Sturm
ausſtehen.
Jch hab offt bey mir betracht/ daß faſt kein Ding in der
Welt ſeye/ welches ſo gar vıel muͤſte ausſtehen/ als die Leinwath.
Erſtlich wird das arme Flachs- oder Haar-Koͤrnl gar in die Erden
begraben/ und zwar in das freye Feld hinaus/ als waͤre es etwan in
einer Excummunication geſtorben/ kaum/ daß es nachmals
den Kopff wieder hervor hebt/ und in dem beſten Stand zu ſeyn
glaubt/ da erfahrt er die Tyranniſche Haͤnd/ ſo es mit Leib und
Seel aus ſeinem Vatterland vertrieben/ bald hernach macht man
ihme ein ſolches Schwitz-Bad/ als haͤtte der arme Tropff die Nea-
politaniſche Galantri am Hals. Wann es nun die Duͤrꝛſucht uͤ-
ber und uͤber bekommen hat/ ſo muß es in die Brechel/ worinnen es
die gantze Haut muß laſſen/ und bleibt allein das Haar uͤbrig/ ſchindt
doch ein Pfleger die Bauren nicht ſo hart. Nach ſolcher unerhoͤrter
Strapaza zeigen ihme ſo gar die alte Zahnluckende Weiber gantz
eiſerne Zaͤhne/ und ziehen es durch ein Haͤchel/ daß ein Elend iſt.
Gleich darauf bind man den Haar an eine Gunckel mit Strick
und Band/ als haͤtte er das groͤſte Schelmen-Stuck began-
gen. Es halten ihn offt die alte Weiber an das Maul/ aber nicht
daß ſie ihm ein Buſſerl oder Kuß wollen verſetzen/ ſondern die
wilde Huſten ſpeyen ihn gar ins Geſicht. Endlich muß er gar
auf das Rad kommen/ als wann etwann der unſchuldige Tropff
haͤtte Vatter und Mutter umbbracht/ kaum daß er ſolches hat
ausgeſtanden/ ſo thut man ihm mit einer ſcharpffen Laugen den
Kopff waſchen. Bey dem bleibt es noch nicht/ ſondern der We-
ber bindet und haͤnget ihn zwiſchen die Baͤumer/ als haͤtte der ar-
me Narꝛ den Galgen verdient Nachdem er von dem Weber ein
manches Creutz hat ausgeſtanden/ zumalen alles Creutz-Weis
gewuͤrckt
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695, S. 480. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas04_1695/492>, abgerufen am 22.07.2024. |