Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.thut das Gute unterlassen. Degen durch den Leib/ etc. Es ist wol wahr/ daß GOtt hat be-fohlen/ man soll seinem Feind nicht allein verzeihen/ sondern demselben noch Gutes thun: Es ist wol nicht weniger/ daß die hei- lige Martyrer noch für die jenige gebetten/ die ihnen die gröste und unendliche Pein und Quaal angethan/ ich laugne es nicht/ daß nicht die Rachgier ein grosses Laster seye in den Augen GOt- tes/ und weiß auch daß jener Edelmann von Corduba mit Leib und Seel zum Teuffel gefahren/ umb weil er im Todt-Bettl seinem Widersacher nicht von Hertzen verziehen/ aber/ wann ich solt diß thun/ und mich an dem Kerl nicht revangiren/ Was wurden die Leut sagen? Mir ist es das meiste wegen der Leut: so höre ich wol der Leut Reden gilt mehrer/ als GOttes Reden? die Leut möchten mich für ein Lett-Feigen halten/ so mercke ich wol/ daß Adam durch einen Apffel das Paradeiß verschertzet/ und du durch ein Feigen den Himmel? die Leut mögen sagen/ ich hätte kein Hertz/ so vernimm ich dann/ daß du durch die Hertz-Karten willst dein ewige Seeligkeit verspielen? O höchste Thorheit! Weißlich über weißlich hat jener armer Tropff gethan/ der Wolan dann/ O Christ! folge nach dem Gebot deines Hey- D d d 3
thut das Gute unterlaſſen. Degen durch den Leib/ ꝛc. Es iſt wol wahr/ daß GOtt hat be-fohlen/ man ſoll ſeinem Feind nicht allein verzeihen/ ſondern demſelben noch Gutes thun: Es iſt wol nicht weniger/ daß die hei- lige Martyrer noch fuͤr die jenige gebetten/ die ihnen die groͤſte und unendliche Pein und Quaal angethan/ ich laugne es nicht/ daß nıcht die Rachgier ein groſſes Laſter ſeye in den Augen GOt- tes/ und weiß auch daß jener Edelmann von Corduba mit Leib und Seel zum Teuffel gefahren/ umb weil er im Todt-Bettl ſeinem Widerſacher nicht von Hertzen verziehen/ aber/ wann ich ſolt diß thun/ und mich an dem Kerl nicht revangiren/ Was wurden die Leut ſagen? Mir iſt es das meiſte wegen der Leut: ſo hoͤre ich wol der Leut Reden gilt mehrer/ als GOttes Reden? die Leut moͤchten mich fuͤr ein Lett-Feigen halten/ ſo mercke ich wol/ daß Adam durch einen Apffel das Paradeiß verſchertzet/ und du durch ein Feigen den Himmel? die Leut moͤgen ſagen/ ich haͤtte kein Hertz/ ſo vernimm ich dann/ daß du durch die Hertz-Karten willſt dein ewige Seeligkeit verſpielen? O hoͤchſte Thorheit! Weißlich uͤber weißlich hat jener armer Tropff gethan/ der Wolan dann/ O Chriſt! folge nach dem Gebot deines Hey- D d d 3
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thut das Gute unterlaſſen.
Degen durch den Leib/ ꝛc. Es iſt wol wahr/ daß GOtt hat be-
fohlen/ man ſoll ſeinem Feind nicht allein verzeihen/ ſondern
demſelben noch Gutes thun: Es iſt wol nicht weniger/ daß die hei-
lige Martyrer noch fuͤr die jenige gebetten/ die ihnen die groͤſte
und unendliche Pein und Quaal angethan/ ich laugne es nicht/
daß nıcht die Rachgier ein groſſes Laſter ſeye in den Augen GOt-
tes/ und weiß auch daß jener Edelmann von Corduba mit Leib
und Seel zum Teuffel gefahren/ umb weil er im Todt-Bettl
ſeinem Widerſacher nicht von Hertzen verziehen/ aber/ wann ich
ſolt diß thun/ und mich an dem Kerl nicht revangiren/ Was
wurden die Leut ſagen? Mir iſt es das meiſte wegen der Leut:
ſo hoͤre ich wol der Leut Reden gilt mehrer/ als GOttes Reden?
die Leut moͤchten mich fuͤr ein Lett-Feigen halten/ ſo mercke ich
wol/ daß Adam durch einen Apffel das Paradeiß verſchertzet/
und du durch ein Feigen den Himmel? die Leut moͤgen ſagen/
ich haͤtte kein Hertz/ ſo vernimm ich dann/ daß du durch die
Hertz-Karten willſt dein ewige Seeligkeit verſpielen? O hoͤchſte
Thorheit!
Weißlich uͤber weißlich hat jener armer Tropff gethan/ der
acht und dreyſſig Jahr bey dem Schwemm-Teich zu Jeruſalem
krumm und lahm gelegen/ endlich von CHriſto dem Heyland
wunderbarlich die Geſundheit erhalten/ der ihm aber auch an-
bey befohlen/ er ſoll ſein Beth mit ſich tragen/ welches er auch
gethan/ ſo bald die Juden/ abſonderlich die Hohe-Prieſter wahr-
genommen/ daß dieſer Menſch/ ſo zuvor ein elender Krippel war/
friſch und geſund daher gehe/ und zugleich ſein Mattratzen auf
dem Rucken trage/ da haben ſie ſcrupulos ſcilicet, gleich ange-
fangen zu ſchmaͤhlen/ und ihme ein zimlichen Verweiß geben/ daß
er am Sabbath arbeite/ denen aber hat er kein andere Antwort
widerſetzt als dieſe: Qui me ſalvum fecit &c. Der mich geſund
hat gemacht/ der hat es mir befohlen/ ꝛc. Er hat nicht ein
Haar umb die Leut gefragt/ er hat ſie laſſen reden.
Joan. c. 5
v. 11.
Wolan dann/ O Chriſt! folge nach dem Gebot deines
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695, S. 397. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas04_1695/409>, abgerufen am 22.07.2024. |