Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.Jn deß abtrünnigen Judä Stell und Apostel-Ampt Apostel kommen/ noch in den Nachkömmlingen ihre Würckunghaben. Aber bey diser bethörten und verkehrten Welt wird nit selten einer zur Geistlichen Dignität gelangen/ der nit dignus ist/ wurd gar offt zu grossen Würden kommen/ der es doch nit ist; da heist es/ da sagt man/ da hört man/ es ist bey der Wahl/ und mit der Wahl/ nit gar wol hergangen. Die Wahl geschicht nit wol/ wann man einen Jdioten erwählt. Wie die Philistäer die Arch deß HErrn von den Jsraeli- Wie unser HErr den Lazarum von Toden erwecket hat/ werde
Jn deß abtruͤnnigen Judaͤ Stell und Apoſtel-Ampt Apoſtel kommen/ noch in den Nachkoͤm̃lingen ihre Wuͤrckunghaben. Aber bey diſer bethoͤrten und verkehrten Welt wird nit ſelten einer zur Geiſtlichen Dignitaͤt gelangen/ der nit dignus iſt/ wurd gar offt zu groſſen Wuͤrden kommen/ der es doch nit iſt; da heiſt es/ da ſagt man/ da hoͤrt man/ es iſt bey der Wahl/ und mit der Wahl/ nit gar wol hergangen. Die Wahl geſchicht nit wol/ wann man einen Jdioten erwaͤhlt. Wie die Philiſtaͤer die Arch deß HErrn von den Jſraeli- Wie unſer HErr den Lazarum von Toden erwecket hat/ werde
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Jn deß abtruͤnnigen Judaͤ Stell und Apoſtel-Ampt
Apoſtel kommen/ noch in den Nachkoͤm̃lingen ihre Wuͤrckung
haben. Aber bey diſer bethoͤrten und verkehrten Welt wird nit
ſelten einer zur Geiſtlichen Dignitaͤt gelangen/ der nit dignus
iſt/ wurd gar offt zu groſſen Wuͤrden kommen/ der es doch nit
iſt; da heiſt es/ da ſagt man/ da hoͤrt man/ es iſt bey der Wahl/
und mit der Wahl/ nit gar wol hergangen.
Die Wahl geſchicht nit wol/ wann man
einen Jdioten erwaͤhlt.
Wie die Philiſtaͤer die Arch deß HErrn von den Jſraeli-
teꝛn erobert/ und in ihre Hand bekom̃en/ da haben ſie ſolche alſo-
bald in ihren Tempel gefuͤhrt; kaum aber/ daß diſe durch die
Porten oder Thuͤr hinein gebracht worden/ da iſt ihr Abgott
der Dagon genant/ von dem Altar herunter gefallen/ den ſie den
andern Tag wiederumb mit ſonderer Solemnitaͤt an ſein Orth
geſtellt/ diſer aber iſt mehrmahl durch Goͤttlichen Gewalt von
dem Altar herunter geſtuͤrtzt worden/ daß er alſo den Kopff und
Haͤnd verlohren: Porrò Dagon ſolus truncus remanſerat, und
nichts anders verblieben/ als eie gemeiner Stock und Block;
gleichwol haben die Philiſtaͤer ihn noch verehrt/ und angebet-
tet. Wir ſeynd der Zeit/ GOtt ſeye Lob/ keine unglaubige Hey-
den und verblendte Goͤtzen Anbeter/ wie diſe/ aber dannoch ge-
ſchicht es/ daß wie zuweilen muͤſſen einen verehrẽ und gleichſam
anbeten/ der kein Kopff hat/ und ein lauterer Truncus, wie der
Dagon. Ja Cornelius à Lapide ſchreibt/ daß beſagtes Goͤtzen-
bild halb Menſch und halb Fiſch ſeye geweſt: wann ſchon. Es
kom̃t zu Zeiten einer zu einem Ampt/ der gar ein lauteꝛer Stock-
fiſch/ und wir muͤſſen ihme gleichwol verehren. Aber ein ſolche
Wahl ſteht nie wol.
1. Reg. 5.
Wie unſer HErr den Lazarum von Toden erwecket hat/
ſo iſt ſolches den Hohen-Priſtern nıe ein wenig in die Naſen ge-
rochen/ in Erwegung/ daß duꝛch dergleichen Wunderwerck die-
ſes Zim̃ermans Sohn (alſo nennten ſie ihn) das meiſte Volck
werde
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