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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.

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hat sich mit Gedancken versündiget.
gehen/ die da begangen hat dasselbige Weib/ so die Hebraeer zu
dem HErrn Christo in dem Tempel geführt/ damit solche ver-
mög des Moysaischen Gesatz versteiniget werde; und dises kan
sie mit dem blossen Gedancken.

Eine/ welche von der Natur/ von der Statur gäntz verlas-
sen/ kurtz von Leib/ als hätte sie ihr Muter an einem Starnitzel
ersehen/ hochrucket und mit einer Retroquardi wol versehen/ die
übrige Leibs-Gestalt sehr schlecht und abgeschossen; ja/ wann
schön ist ein alte Hobelbanck/ so ist ihr Stirn auch schön/ wann
schön ist ein rostiges Fenster in einer alten Juden Synagog, so
seynd ihre Augen auch schön/ wann schön ist ein alte Pippen an
einem ungewischten Bier-Faß/ so ist ihr Nasen auch schön/ wann
schön ist ein schmutziger Schöpffleffel/ so ist ihr Maul auch
schön/ wann schön ist einzusammen geschnurpffte Saublattere/ so
ist ihr Halß auch schön/ etc. Und dannoch dise ob schon Ungestalt
und mangelhafft kan so stoltz und hoffärtig seyn in den blossen
Gedancken/ als ein verdamte Jezabel im alten Testament.

Ein armer Bettler/ der mit krumpen Füssen den geraden
Weeg zum Elend gehet/ die in zerrissenen Klaidern gantz erar-
met/ den mit blossen Füssen allezeit der Schuh truckt/ der ohne
einiges Haus/ sich von Haus zu Haus erhaltet/ der auff dem
Stroh ligt/ da doch die Armuth schon längst bey ihm zeitig/ der
lähr im Sack/ aber voller Trübsahl/ der nit ein Creutzer/ aber
Creutz genug. Ein solcher armer/ elender/ bedürfftiger/ zerrisse-
ner/ verlassener/ nöthleidender Tropff kan so wol sich mit dem
Geitz versündigen/ als ein Judas Iscarioth, durch die blosse
Gedancken.

Ein Krancker im Beth/ dessen gantzer Leib ein lautere
Baindrexler-Arbeit/ dessen Augen so tieff in Kopff/ daß sie ihr
aignes Elend selbst nit mehr mögen anschauen/ dessen Händ so
schwach/ daß sie auch mit einem Floh nit kunten duelliren/ dessen
Füß so schlecht/ daß sie auch Biscotten-Taig kümmerlich kunten
nidertretten/ dessen Athem so schwach/ daß er auch das Blätl-

Gold

hat ſich mit Gedancken verſuͤndiget.
gehen/ die da begangen hat daſſelbige Weib/ ſo die Hebræer zu
dem HErrn Chriſto in dem Tempel gefuͤhrt/ damit ſolche ver-
moͤg des Moyſaiſchen Geſatz verſteiniget werde; und diſes kan
ſie mit dem bloſſen Gedancken.

Eine/ welche von der Natur/ von der Statur gaͤntz verlaſ-
ſen/ kurtz von Leib/ als haͤtte ſie ihr Muter an einem Starnitzel
erſehen/ hochrucket und mit einer Retroquardi wol verſehẽ/ die
uͤbrige Leibs-Geſtalt ſehr ſchlecht und abgeſchoſſen; ja/ wann
ſchoͤn iſt ein alte Hobelbanck/ ſo ıſt ihr Stirn auch ſchoͤn/ wann
ſchoͤn iſt ein roſtiges Fenſter in einer alten Juden Synagog, ſo
ſeynd ihre Augẽ auch ſchoͤn/ wann ſchoͤn iſt ein alte Pippen an
einem ungewiſchten Bier-Faß/ ſo iſt ihꝛ Naſen auch ſchoͤn/ wañ
ſchoͤn iſt ein ſchmutziger Schoͤpffleffel/ ſo iſt ihꝛ Maul auch
ſchoͤn/ wañ ſchoͤn iſt einzuſam̃en geſchnurpffte Saublattere/ ſo
iſt ihr Halß auch ſchoͤn/ ꝛc. Und dañoch diſe ob ſchon Ungeſtalt
und mangelhafft kan ſo ſtoltz und hoffaͤrtig ſeyn in den bloſſen
Gedancken/ als ein verdamte Jezabel im alten Teſtament.

Ein armer Bettler/ der mit krumpen Fuͤſſen den geraden
Weeg zum Elend gehet/ die in zerriſſenen Klaidern gantz erar-
met/ den mit bloſſen Fuͤſſen allezeit der Schuh truckt/ der ohne
einiges Haus/ ſich von Haus zu Haus erhaltet/ der auff dem
Stroh ligt/ da doch die Armuth ſchon laͤngſt bey ihm zeitig/ der
laͤhr im Sack/ aber voller Truͤbſahl/ der nit ein Creutzer/ aber
Creutz genug. Ein ſolcher armer/ elender/ beduͤrfftiger/ zerriſſe-
ner/ verlaſſener/ noͤthleidender Tropff kan ſo wol ſich mit dem
Geitz verſuͤndigen/ als ein Judas Iſcarioth, durch die bloſſe
Gedancken.

Ein Krancker im Beth/ deſſen gantzer Leib ein lautere
Baindrexler-Arbeit/ deſſen Augen ſo tieff in Kopff/ daß ſie ihr
aignes Elend ſelbſt nit mehr moͤgen anſchauen/ deſſen Haͤnd ſo
ſchwach/ daß ſie auch mit einem Floh nit kuntẽ duelliren/ deſſen
Fuͤß ſo ſchlecht/ daß ſie auch Biſcotten-Taig kuͤm̃erlich kunten
nidertretten/ deſſen Athem ſo ſchwach/ daß er auch das Blaͤtl-

Gold
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[215/0227] hat ſich mit Gedancken verſuͤndiget. gehen/ die da begangen hat daſſelbige Weib/ ſo die Hebræer zu dem HErrn Chriſto in dem Tempel gefuͤhrt/ damit ſolche ver- moͤg des Moyſaiſchen Geſatz verſteiniget werde; und diſes kan ſie mit dem bloſſen Gedancken. Eine/ welche von der Natur/ von der Statur gaͤntz verlaſ- ſen/ kurtz von Leib/ als haͤtte ſie ihr Muter an einem Starnitzel erſehen/ hochrucket und mit einer Retroquardi wol verſehẽ/ die uͤbrige Leibs-Geſtalt ſehr ſchlecht und abgeſchoſſen; ja/ wann ſchoͤn iſt ein alte Hobelbanck/ ſo ıſt ihr Stirn auch ſchoͤn/ wann ſchoͤn iſt ein roſtiges Fenſter in einer alten Juden Synagog, ſo ſeynd ihre Augẽ auch ſchoͤn/ wann ſchoͤn iſt ein alte Pippen an einem ungewiſchten Bier-Faß/ ſo iſt ihꝛ Naſen auch ſchoͤn/ wañ ſchoͤn iſt ein ſchmutziger Schoͤpffleffel/ ſo iſt ihꝛ Maul auch ſchoͤn/ wañ ſchoͤn iſt einzuſam̃en geſchnurpffte Saublattere/ ſo iſt ihr Halß auch ſchoͤn/ ꝛc. Und dañoch diſe ob ſchon Ungeſtalt und mangelhafft kan ſo ſtoltz und hoffaͤrtig ſeyn in den bloſſen Gedancken/ als ein verdamte Jezabel im alten Teſtament. Ein armer Bettler/ der mit krumpen Fuͤſſen den geraden Weeg zum Elend gehet/ die in zerriſſenen Klaidern gantz erar- met/ den mit bloſſen Fuͤſſen allezeit der Schuh truckt/ der ohne einiges Haus/ ſich von Haus zu Haus erhaltet/ der auff dem Stroh ligt/ da doch die Armuth ſchon laͤngſt bey ihm zeitig/ der laͤhr im Sack/ aber voller Truͤbſahl/ der nit ein Creutzer/ aber Creutz genug. Ein ſolcher armer/ elender/ beduͤrfftiger/ zerriſſe- ner/ verlaſſener/ noͤthleidender Tropff kan ſo wol ſich mit dem Geitz verſuͤndigen/ als ein Judas Iſcarioth, durch die bloſſe Gedancken. Ein Krancker im Beth/ deſſen gantzer Leib ein lautere Baindrexler-Arbeit/ deſſen Augen ſo tieff in Kopff/ daß ſie ihr aignes Elend ſelbſt nit mehr moͤgen anſchauen/ deſſen Haͤnd ſo ſchwach/ daß ſie auch mit einem Floh nit kuntẽ duelliren/ deſſen Fuͤß ſo ſchlecht/ daß ſie auch Biſcotten-Taig kuͤm̃erlich kunten nidertretten/ deſſen Athem ſo ſchwach/ daß er auch das Blaͤtl- Gold

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695, S. 215. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas04_1695/227>, abgerufen am 28.11.2024.