Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 4. Salzburg, 1695.hat nichts verschweigen können. Unschuld deß Josephs in Händen blieben/ da ist das schöneWetter in ein trübes verändert worden/ da ist die Ruthen Moyses in ein Schlangen verkehrt worden/ da ist sie die abgesagtiste Fein- din worden/ und wann sie Mordthaten hätte gewust von dem Joseph/ so hätte solche Wahr müssen auf den Marck. Es ge- schicht wol öffter/ daß in Geheimb anvertraute Sachen/ die viel Jahr und Zeit verborgen/ verdeckt/ vermäntlet/ verschwiegen ge- west/ auf diese Weiß entdeckt werden/ worvon nachmahls der grö- ste Haß/ ein unauslöschlicher Grollen/ ein unersättliche Rachgie- rigkeit/ und allerley erdenckliche Ubel entspringen/ dessentwegen entsprungen. Dahero ein grosse und nutzbare Kunst ist das Stillschweigen. David ist von dem Schaffbeltz zu dem Königlichen Pur- den Pars IV. B
hat nichts verſchweigen koͤnnen. Unſchuld deß Joſephs in Haͤnden blieben/ da iſt das ſchoͤneWetter in ein truͤbes veraͤndert worden/ da iſt die Ruthen Moyſes in ein Schlangen verkehrt worden/ da iſt ſie die abgeſagtiſte Fein- din worden/ und wann ſie Mordthaten haͤtte gewuſt von dem Joſeph/ ſo haͤtte ſolche Wahr muͤſſen auf den Marck. Es ge- ſchicht wol oͤffter/ daß in Geheimb anvertraute Sachen/ die viel Jahr und Zeit verborgen/ verdeckt/ vermaͤntlet/ verſchwiegen ge- weſt/ auf dieſe Weiß entdeckt werden/ worvon nachmahls der groͤ- ſte Haß/ ein unausloͤſchlicher Grollen/ ein unerſaͤttliche Rachgie- rigkeit/ und allerley erdenckliche Ubel entſpringen/ deſſentwegen entſprungen. Dahero ein groſſe und nutzbare Kunſt iſt das Stillſchweigen. David iſt von dem Schaffbeltz zu dem Koͤniglichen Pur- den Pars IV. B
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hat nichts verſchweigen koͤnnen.
Unſchuld deß Joſephs in Haͤnden blieben/ da iſt das ſchoͤne
Wetter in ein truͤbes veraͤndert worden/ da iſt die Ruthen Moyſes
in ein Schlangen verkehrt worden/ da iſt ſie die abgeſagtiſte Fein-
din worden/ und wann ſie Mordthaten haͤtte gewuſt von dem
Joſeph/ ſo haͤtte ſolche Wahr muͤſſen auf den Marck. Es ge-
ſchicht wol oͤffter/ daß in Geheimb anvertraute Sachen/ die viel
Jahr und Zeit verborgen/ verdeckt/ vermaͤntlet/ verſchwiegen ge-
weſt/ auf dieſe Weiß entdeckt werden/ worvon nachmahls der groͤ-
ſte Haß/ ein unausloͤſchlicher Grollen/ ein unerſaͤttliche Rachgie-
rigkeit/ und allerley erdenckliche Ubel entſpringen/ deſſentwegen
entſprungen. Dahero ein groſſe und nutzbare Kunſt iſt das
Stillſchweigen.
David iſt von dem Schaffbeltz zu dem Koͤniglichen Pur-
pur gelangt/ das iſt viel: hat den Hirtenſtab mit dem Scepter ver-
tauſcht/ das iſt viel: hat die Schmerkappen in ein Kron veraͤndert/
das iſt viel: wann einer kommt von den Schaafen zu dem ſchaffen/
und zwar zuſchaffen uͤber ein gantzes Koͤnigreich/ das iſt kein ge-
ringe Sach/ wann einer kommt von den Huͤtten/ zu dem huͤten/
und zwar huͤten Land und Leut/ das iſt kein ſchlechte Sach;
wann einer kommt von der Heerd zum Herꝛſchen/ und zwar uͤber
Staͤdt und Provintzen/ das iſt kein gemeine Sach. Vorher wa-
re er arm/ und iſt nachmahls ein Herꝛ einer gantzen Armee/ vor-
her ein Hirt auf dem Feld/ nachmahlen gar ein Feld-Herꝛ/ vor-
her ein gemeiner Menſch/ nachmahlen ein Haupt der gantzen
Gemein Es kommt mir ſchier vor/ als wann ein Chymicus
Kupffer in Gold verwandlet/ als wann ein gemeines Schaaf-Fell
zu Pergament wird/ worauf Paͤbſtliche Bullæ und Kaͤyſerliche
Patenten geſchrieben werden/ es iſt ſchier nit anderſt/ als wann ein
ſchlechter/ tumperer/ und ſtinckender Nebel von der Erden aufſtei-
get/ und nachmahlen in ein ſchoͤn glaͤntzende Wolcken verkehrt
wird/ mit einem Wort: David iſt hoch kommen/ aber wenig iſt
abgangen/ gar wenig/ daß er nit alles wiederumb verlohren/ Kron
und Thron/ Land und Stand/ Leuth und Beuth/ alles iſt auf
den
Pars IV. B
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