Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 3. Salzburg, 1692.und hört nit gern die Predigen. Dreyen gantz treu gezeigt hat/ ist ein grosse Forcht ent-standen/ timuerunt valde, aber warum ein Forcht? dörft euch gar nit förchten meine Apostlen/ dann alles/ was ihr sehet/ ist ein Glori/ und zwar kein irdische/ welche mei- stens wurmstichig/ sondern ein himmlische: Was ihr höret ist ein himmlische Stimm/ und zwar die Stimm GOtt des Vatters/ und nit das Wort eines Menschen/ das öffters ungewichtig ist: Was um euch/ ist ein helle und klare Wolcken/ so über Silber und Gold/ glitzt und glantzt/ schimmert und scheint/ habt also nit Ursach zu förchten/ timuerunt valde, gleichwol war ihnen nit wol bey der Sach/ und der Schrecken nit klein dazumal/ dann wie sie die Wolcken umgeben/ da haben sie unsern lieben HErrn nit mehr gesehen/ und folgsam der Meynung/ als hätten sie ihn verlohren/ und das jagte ihnen ein solche Forcht und Schrecken ein/ dann sie wusten wol/ wo GOtt abweichet/ da weichet zugleich alles Glück und Segen ab/ wo GOtt nit ist/ da ist alles Ubel/ wo GOtt den Ru- cken zeigt/ da weiset der Teufel das Angesicht. Martha zu Bethania hat es wol in keiner Kuchl-Rhe- Denen dreyen weisen Königen aus Orient, welche voll- E 2
und hoͤrt nit gern die Predigen. Dreyen gantz treu gezeigt hat/ iſt ein groſſe Forcht ent-ſtanden/ timuerunt valdè, aber warum ein Forcht? doͤrft euch gar nit foͤrchten meine Apoſtlen/ dann alles/ was ihr ſehet/ iſt ein Glori/ und zwar kein irdiſche/ welche mei- ſtens wurmſtichig/ ſondern ein himmliſche: Was ihr hoͤret iſt ein himmliſche Stimm/ und zwar die Stimm GOtt des Vatters/ und nit das Wort eines Menſchen/ das oͤffters ungewichtig iſt: Was um euch/ iſt ein helle und klare Wolcken/ ſo uͤber Silber und Gold/ glitzt und glantzt/ ſchimmert und ſcheint/ habt alſo nit Urſach zu foͤrchten/ timuerunt valdè, gleichwol war ihnen nit wol bey der Sach/ und der Schrecken nit klein dazumal/ dann wie ſie die Wolcken umgeben/ da haben ſie unſern lieben HErrn nit mehr geſehen/ und folgſam der Meynung/ als haͤtten ſie ihn verlohren/ und das jagte ihnen ein ſolche Forcht und Schrecken ein/ dann ſie wuſten wol/ wo GOtt abweichet/ da weichet zugleich alles Gluͤck und Segen ab/ wo GOtt nit iſt/ da iſt alles Ubel/ wo GOtt den Ru- cken zeigt/ da weiſet der Teufel das Angeſicht. Martha zu Bethania hat es wol in keiner Kuchl-Rhe- Denen dreyen weiſen Koͤnigen aus Orient, welche voll- E 2
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und hoͤrt nit gern die Predigen.
Dreyen gantz treu gezeigt hat/ iſt ein groſſe Forcht ent-
ſtanden/ timuerunt valdè, aber warum ein Forcht? doͤrft
euch gar nit foͤrchten meine Apoſtlen/ dann alles/ was ihr
ſehet/ iſt ein Glori/ und zwar kein irdiſche/ welche mei-
ſtens wurmſtichig/ ſondern ein himmliſche: Was ihr
hoͤret iſt ein himmliſche Stimm/ und zwar die Stimm
GOtt des Vatters/ und nit das Wort eines Menſchen/
das oͤffters ungewichtig iſt: Was um euch/ iſt ein helle
und klare Wolcken/ ſo uͤber Silber und Gold/ glitzt und
glantzt/ ſchimmert und ſcheint/ habt alſo nit Urſach zu
foͤrchten/ timuerunt valdè, gleichwol war ihnen nit wol
bey der Sach/ und der Schrecken nit klein dazumal/ dann
wie ſie die Wolcken umgeben/ da haben ſie unſern lieben
HErrn nit mehr geſehen/ und folgſam der Meynung/ als
haͤtten ſie ihn verlohren/ und das jagte ihnen ein ſolche
Forcht und Schrecken ein/ dann ſie wuſten wol/ wo GOtt
abweichet/ da weichet zugleich alles Gluͤck und Segen
ab/ wo GOtt nit iſt/ da iſt alles Ubel/ wo GOtt den Ru-
cken zeigt/ da weiſet der Teufel das Angeſicht.
Martha zu Bethania hat es wol in keiner Kuchl-Rhe-
torica gelernet/ wie ſie ſo ſchoͤn/ ſo weißlich/ ſo heilig ge-
redet hat/ benantlichen Domine &c. HErr! ſagte ſie zu
dem Heyland/ mein HErr/ wann du waͤreſt da gewe-
ſen/ ſo waͤr mein Bruder nit geſtorben/ als wolt ſie ſa-
gen/ daß GOttes Gegenwart alles Guts/ und GOttes
Abweſenheit alles Ubels ausbruͤte.
Denen dreyen weiſen Koͤnigen aus Orient, welche
dem neugebornen Meſſiæ zu opfern aus Arabia gar nacher
Bethlehem gereiſt ſeynd/ iſt der Stern ihr groͤſtes Gluͤck
geweſen/ welcher ihnen als ein himmliſcher Weegweiſer
iſt zugegeben worden/ dann durch dieſen ſeynd ſie zu GOtt
und zu dem wahren Glauben gelanget/ dann nach der
glorreichen Himmelfahrt Chriſti des HErrns hat ſie der
H. Apoſtel Thomas getaufft/ in dem wahren Glauben
voll-
Bolandus
in act.
E 2
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 3. Salzburg, 1692, S. 35. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas03_1692/67>, abgerufen am 28.07.2024. |