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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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zum murren vnd vnverschambten Reden.
ebenmässig bey dem Volck/ da haist es/ peccavimus cum Pa-
tribus nostris.
Daß der mehreste Thail deß lieben Teutsch-
land in grösten Zwyspalt wegen deß Glaubens gerathen/ vnd
sich gantze Königreich vnd Länder von dem Gehorsamb deß
Römischen Stuls entzogen/ wer ist anderst Ursach/ als die da-
mahlige im Gewissen vnd Wissen tadlhaffte Geistlichkeit/ wie
dann eben 1517. als Lutherus den 31. October, an der Vi-
gil
aller Heiligen zu Wütenberg angefangen zu wütten/ in
dem Consilio Lateranensi ist beschlossen worden/ de refor-
mandis Ecclesiae moribus. Sleidanus.
die Geistliche in bes-
sere Zucht zu bringen/ vnd dero sträfflichen Wandl vnd ärger-
liches Leben zu zaumen/ darumb jener Teutsche nit übel gere-
det/ wie er deß H. Caroli Boromaei aufferbäulichen vnd heili-Botterus
in dict.
memor. p.
1. lect.
7.

gen Wandl gesehen: O! sagte er/ hätte Teutschland Boro-
maei
sche Bischöff gehabt/ wär es wol nie von dem Catholischen
Glauben abgewichen.

Volsaeus zu Londen/ Albericus zu Prag/ Wernerus
zu Straßburg/ Gobadeus zu Neapel/ Hardinirus in Jtalien/
Udo zu Magdeburg/ vnd vil andere hohe Geistliche/ wegen
ihres boßhafften Wandl/ was Aergernuß haben sie nit geben
der Welt. O wehe! O wehe solchen!

Wehe/ wehe denen Elteren/ durch welche Aergernuß
kommen. Jn der H. Schrifft wird registrirt von einem grossen
Miracul vnd Wunderwerck/ Factum est grande miracu-
lum. Num.
26. Als der auffrührische Core mit dem Dathan
vnd Abiron sich gegen dem Moyses vnd Aaron auffgelaint/
vnd sehr grossen Tumult erweckt/ hat GOtt solchen sträfflichen
Zwyspalt nit vngerochner gelassen/ sondern alsobald dem Erd-
boden befohlen/ er solt sein Rachen vnd Schlund auffsperren/
vnd besagte drey maineydige Gesellen lebendig verschlicken/
wie es dann nit anderst ergangen/ dann nach kurtzem Verweiß/
vnd ernstlicher Wort-Bestraffung deß Moysis hat sich die Erd
auffgethan/ vnd seynd dise mit Leib vnd Seel zum Abgrund
gefahren: das gröste Wunder aber bestunde in dem/ daß

nemb-
Pars II. L

zum murren vnd vnverſchambten Reden.
ebenmaͤſſig bey dem Volck/ da haiſt es/ peccavimus cum Pa-
tribus noſtris.
Daß der mehreſte Thail deß lieben Teutſch-
land in groͤſten Zwyſpalt wegen deß Glaubens gerathen/ vnd
ſich gantze Koͤnigreich vnd Laͤnder von dem Gehorſamb deß
Roͤmiſchen Stuls entzogen/ wer iſt anderſt Urſach/ als die da-
mahlige im Gewiſſen vnd Wiſſen tadlhaffte Geiſtlichkeit/ wie
dann eben 1517. als Lutherus den 31. October, an der Vi-
gil
aller Heiligen zu Wuͤtenberg angefangen zu wuͤtten/ in
dem Conſilio Lateranenſi iſt beſchloſſen worden/ de refor-
mandis Eccleſiæ moribus. Sleidanus.
die Geiſtliche in beſ-
ſere Zucht zu bringen/ vnd dero ſtraͤfflichen Wandl vnd aͤrger-
liches Leben zu zaumen/ darumb jener Teutſche nit uͤbel gere-
det/ wie er deß H. Caroli Boromæi aufferbaͤulichen vnd heili-Botterus
in dict.
memor. p.
1. lect.
7.

gen Wandl geſehen: O! ſagte er/ haͤtte Teutſchland Boro-
mæi
ſche Biſchoͤff gehabt/ waͤr es wol nie von dem Catholiſchen
Glauben abgewichen.

Volſæus zu Londen/ Albericus zu Prag/ Wernerus
zu Straßburg/ Gobadeus zu Neapel/ Hardinirus in Jtalien/
Udo zu Magdeburg/ vnd vil andere hohe Geiſtliche/ wegen
ihres boßhafften Wandl/ was Aergernuß haben ſie nit geben
der Welt. O wehe! O wehe ſolchen!

Wehe/ wehe denen Elteren/ durch welche Aergernuß
kommen. Jn der H. Schrifft wird regiſtrirt von einem groſſen
Miracul vnd Wunderwerck/ Factum eſt grande miracu-
lum. Num.
26. Als der auffruͤhriſche Core mit dem Dathan
vnd Abiron ſich gegen dem Moyſes vnd Aaron auffgelaint/
vnd ſehr groſſen Tumult erweckt/ hat GOtt ſolchen ſtraͤfflichen
Zwyſpalt nit vngerochner gelaſſen/ ſondern alſobald dem Erd-
boden befohlen/ er ſolt ſein Rachen vnd Schlund auffſperren/
vnd beſagte drey maineydige Geſellen lebendig verſchlicken/
wie es dann nit anderſt ergangen/ dann nach kurtzem Verweiß/
vnd ernſtlicher Wort-Beſtraffung deß Moyſis hat ſich die Erd
auffgethan/ vnd ſeynd diſe mit Leib vnd Seel zum Abgrund
gefahren: das groͤſte Wunder aber beſtunde in dem/ daß

nemb-
Pars II. L
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[81/0099] zum murren vnd vnverſchambten Reden. ebenmaͤſſig bey dem Volck/ da haiſt es/ peccavimus cum Pa- tribus noſtris. Daß der mehreſte Thail deß lieben Teutſch- land in groͤſten Zwyſpalt wegen deß Glaubens gerathen/ vnd ſich gantze Koͤnigreich vnd Laͤnder von dem Gehorſamb deß Roͤmiſchen Stuls entzogen/ wer iſt anderſt Urſach/ als die da- mahlige im Gewiſſen vnd Wiſſen tadlhaffte Geiſtlichkeit/ wie dann eben 1517. als Lutherus den 31. October, an der Vi- gil aller Heiligen zu Wuͤtenberg angefangen zu wuͤtten/ in dem Conſilio Lateranenſi iſt beſchloſſen worden/ de refor- mandis Eccleſiæ moribus. Sleidanus. die Geiſtliche in beſ- ſere Zucht zu bringen/ vnd dero ſtraͤfflichen Wandl vnd aͤrger- liches Leben zu zaumen/ darumb jener Teutſche nit uͤbel gere- det/ wie er deß H. Caroli Boromæi aufferbaͤulichen vnd heili- gen Wandl geſehen: O! ſagte er/ haͤtte Teutſchland Boro- mæiſche Biſchoͤff gehabt/ waͤr es wol nie von dem Catholiſchen Glauben abgewichen. Botterus in dict. memor. p. 1. lect. 7. Volſæus zu Londen/ Albericus zu Prag/ Wernerus zu Straßburg/ Gobadeus zu Neapel/ Hardinirus in Jtalien/ Udo zu Magdeburg/ vnd vil andere hohe Geiſtliche/ wegen ihres boßhafften Wandl/ was Aergernuß haben ſie nit geben der Welt. O wehe! O wehe ſolchen! Wehe/ wehe denen Elteren/ durch welche Aergernuß kommen. Jn der H. Schrifft wird regiſtrirt von einem groſſen Miracul vnd Wunderwerck/ Factum eſt grande miracu- lum. Num. 26. Als der auffruͤhriſche Core mit dem Dathan vnd Abiron ſich gegen dem Moyſes vnd Aaron auffgelaint/ vnd ſehr groſſen Tumult erweckt/ hat GOtt ſolchen ſtraͤfflichen Zwyſpalt nit vngerochner gelaſſen/ ſondern alſobald dem Erd- boden befohlen/ er ſolt ſein Rachen vnd Schlund auffſperren/ vnd beſagte drey maineydige Geſellen lebendig verſchlicken/ wie es dann nit anderſt ergangen/ dann nach kurtzem Verweiß/ vnd ernſtlicher Wort-Beſtraffung deß Moyſis hat ſich die Erd auffgethan/ vnd ſeynd diſe mit Leib vnd Seel zum Abgrund gefahren: das groͤſte Wunder aber beſtunde in dem/ daß nemb- Pars II. L

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 81. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/99>, abgerufen am 25.11.2024.