Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

Bild:
<< vorherige Seite


Judas der gewissenlose Bößwicht/ mit
seinem schlimmen Exempel veranlast auch an-

dere seine Mit-Collegas zum murren vnd vnver-
schambten Reden.

DAs gantze Hauß/ der obere vnd vndere Gaden deß ed-
len Herrn Simon, der sonst ein Cavalier von grossen
Mittlen/ vnd wie etliche wollen/ ein nechst Anver-
wandter der Magdalenae vnd Marthae, war angefüllt von dem
edlesten Geruch der theuren vnd kostbaren Salben/ wormit
Magdalena ihren liebsten JEsum bedienet/ allein dem wilden
vnd vnfläthigen Misthammel Judae wolt solche nit schmecken/
dessen Nasen freylich wol ein andern Balsam verdient/ worin-
nen die Widhopffen ihre Schnäbel wetzen/ wessenthalben er nit
allein gantz frech vnd vnverschambt etliche Schmachwort auß-
gossen/ vnd mit seinem Lastermaul die lobwürdigiste That ge-
Matth. 26.tadlet: Ut quid perditio haec? zu was solche Verschwende-
rey nutze? Dem Radbrecherischen Schelm/ vnd Galgen-
Schwenckel war nur vmb das Gelt/ wormit dise so stattliche
Salben ist eingehandlet worden/ so layd gewesen/ weil dann
die andere anwesende Apostel/ als dazumahl noch nicht in der
Vollkommenheit befestigte Männer/ solches von ihrem Mit-
Collega anhörten/ vnd ohne das sie als treu- vnd gutmainende
Leuthl disen Furbo in guten Concept vnd hoch-achtbaren
Nahmen hielten/ als denen gar nit verhollen/ in was Werth
vnd Würde er bißdato beym Maister gestanden/ also haben
sie/ ob zwar nit auß übelgegründter Mainung/ auch angefan-
gen zu murren/ vnd die Köpff zusammen gestossen/ gestalten
nit anderst Matthaeus am 26. Capitl die Sach vmbständig be-
richtet: Videntes autem Discipuli, indignati sunt dicen-
tes:
Welches vnbehutsames reden vnd Affterurthl mein H.

Vatter


Judas der gewiſſenloſe Boͤßwicht/ mit
ſeinem ſchlimmen Exempel veranlaſt auch an-

dere ſeine Mit-Collegas zum murren vnd vnver-
ſchambten Reden.

DAs gantze Hauß/ der obere vnd vndere Gaden deß ed-
len Herꝛn Simon, der ſonſt ein Cavalier von groſſen
Mittlen/ vnd wie etliche wollen/ ein nechſt Anver-
wandter der Magdalenæ vnd Marthæ, war angefuͤllt von dem
edleſten Geruch der theuren vnd koſtbaren Salben/ wormit
Magdalena ihren liebſten JEſum bedienet/ allein dem wilden
vnd vnflaͤthigen Miſthammel Judæ wolt ſolche nit ſchmecken/
deſſen Naſen freylich wol ein andern Balſam verdient/ worin-
nen die Widhopffen ihre Schnaͤbel wetzen/ weſſenthalben er nit
allein gantz frech vnd vnverſchambt etliche Schmachwort auß-
goſſen/ vnd mit ſeinem Laſtermaul die lobwuͤrdigiſte That ge-
Matth. 26.tadlet: Ut quid perditio hæc? zu was ſolche Verſchwende-
rey nutze? Dem Radbrecheriſchen Schelm/ vnd Galgen-
Schwenckel war nur vmb das Gelt/ wormit diſe ſo ſtattliche
Salben iſt eingehandlet worden/ ſo layd geweſen/ weil dann
die andere anweſende Apoſtel/ als dazumahl noch nicht in der
Vollkommenheit befeſtigte Maͤnner/ ſolches von ihrem Mit-
Collega anhoͤrten/ vnd ohne das ſie als treu- vnd gutmainende
Leuthl diſen Furbo in guten Concept vnd hoch-achtbaren
Nahmen hielten/ als denen gar nit verhollen/ in was Werth
vnd Wuͤrde er bißdato beym Maiſter geſtanden/ alſo haben
ſie/ ob zwar nit auß uͤbelgegruͤndter Mainung/ auch angefan-
gen zu murren/ vnd die Koͤpff zuſammen geſtoſſen/ geſtalten
nit anderſt Matthæus am 26. Capitl die Sach vmbſtaͤndig be-
richtet: Videntes autem Diſcipuli, indignati ſunt dicen-
tes:
Welches vnbehutſames reden vnd Affterurthl mein H.

Vatter
<TEI>
  <text>
    <body>
      <pb facs="#f0086" n="68"/>
      <milestone rendition="#hr" unit="section"/><lb/>
      <div n="1">
        <head><hi rendition="#b">Judas der gewi&#x017F;&#x017F;enlo&#x017F;e Bo&#x0364;ßwicht/ mit<lb/>
&#x017F;einem &#x017F;chlimmen Exempel veranla&#x017F;t auch an-</hi><lb/>
dere &#x017F;eine Mit-<hi rendition="#aq">Collegas</hi> zum murren vnd vnver-<lb/>
&#x017F;chambten Reden.</head><lb/>
        <p><hi rendition="#in">D</hi>As gantze Hauß/ der obere vnd vndere Gaden deß ed-<lb/>
len Her&#xA75B;n <hi rendition="#aq">Simon,</hi> der &#x017F;on&#x017F;t ein Cavalier von gro&#x017F;&#x017F;en<lb/>
Mittlen/ vnd wie etliche wollen/ ein nech&#x017F;t Anver-<lb/>
wandter der <hi rendition="#aq">Magdalenæ</hi> vnd <hi rendition="#aq">Marthæ,</hi> war angefu&#x0364;llt von dem<lb/>
edle&#x017F;ten Geruch der theuren vnd ko&#x017F;tbaren Salben/ wormit<lb/><hi rendition="#aq">Magdalena</hi> ihren lieb&#x017F;ten JE&#x017F;um bedienet/ allein dem wilden<lb/>
vnd vnfla&#x0364;thigen Mi&#x017F;thammel <hi rendition="#aq">Judæ</hi> wolt &#x017F;olche nit &#x017F;chmecken/<lb/>
de&#x017F;&#x017F;en Na&#x017F;en freylich wol ein andern Bal&#x017F;am verdient/ worin-<lb/>
nen die Widhopffen ihre Schna&#x0364;bel wetzen/ we&#x017F;&#x017F;enthalben er nit<lb/>
allein gantz frech vnd vnver&#x017F;chambt etliche Schmachwort auß-<lb/>
go&#x017F;&#x017F;en/ vnd mit &#x017F;einem La&#x017F;termaul die lobwu&#x0364;rdigi&#x017F;te That ge-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Matth.</hi> 26.</note>tadlet: <hi rendition="#aq">Ut quid perditio hæc?</hi> zu was &#x017F;olche Ver&#x017F;chwende-<lb/>
rey nutze? Dem Radbrecheri&#x017F;chen Schelm/ vnd Galgen-<lb/>
Schwenckel war nur vmb das Gelt/ wormit di&#x017F;e &#x017F;o &#x017F;tattliche<lb/>
Salben i&#x017F;t eingehandlet worden/ &#x017F;o layd gewe&#x017F;en/ weil dann<lb/>
die andere anwe&#x017F;ende Apo&#x017F;tel/ als dazumahl noch nicht in der<lb/>
Vollkommenheit befe&#x017F;tigte Ma&#x0364;nner/ &#x017F;olches von ihrem Mit-<lb/><hi rendition="#aq">Collega</hi> anho&#x0364;rten/ vnd ohne das &#x017F;ie als treu- vnd gutmainende<lb/>
Leuthl di&#x017F;en <hi rendition="#aq">Furbo</hi> in guten <hi rendition="#aq">Concept</hi> vnd hoch-achtbaren<lb/>
Nahmen hielten/ als denen gar nit verhollen/ in was Werth<lb/>
vnd Wu&#x0364;rde er bißdato beym Mai&#x017F;ter ge&#x017F;tanden/ al&#x017F;o haben<lb/>
&#x017F;ie/ ob zwar nit auß u&#x0364;belgegru&#x0364;ndter Mainung/ auch angefan-<lb/>
gen zu murren/ vnd die Ko&#x0364;pff zu&#x017F;ammen ge&#x017F;to&#x017F;&#x017F;en/ ge&#x017F;talten<lb/>
nit ander&#x017F;t <hi rendition="#aq">Matthæus</hi> am 26. Capitl die Sach vmb&#x017F;ta&#x0364;ndig be-<lb/>
richtet: <hi rendition="#aq">Videntes autem Di&#x017F;cipuli, indignati &#x017F;unt dicen-<lb/>
tes:</hi> Welches vnbehut&#x017F;ames reden vnd Affterurthl mein H.<lb/>
<fw type="catch" place="bottom">Vatter</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[68/0086] Judas der gewiſſenloſe Boͤßwicht/ mit ſeinem ſchlimmen Exempel veranlaſt auch an- dere ſeine Mit-Collegas zum murren vnd vnver- ſchambten Reden. DAs gantze Hauß/ der obere vnd vndere Gaden deß ed- len Herꝛn Simon, der ſonſt ein Cavalier von groſſen Mittlen/ vnd wie etliche wollen/ ein nechſt Anver- wandter der Magdalenæ vnd Marthæ, war angefuͤllt von dem edleſten Geruch der theuren vnd koſtbaren Salben/ wormit Magdalena ihren liebſten JEſum bedienet/ allein dem wilden vnd vnflaͤthigen Miſthammel Judæ wolt ſolche nit ſchmecken/ deſſen Naſen freylich wol ein andern Balſam verdient/ worin- nen die Widhopffen ihre Schnaͤbel wetzen/ weſſenthalben er nit allein gantz frech vnd vnverſchambt etliche Schmachwort auß- goſſen/ vnd mit ſeinem Laſtermaul die lobwuͤrdigiſte That ge- tadlet: Ut quid perditio hæc? zu was ſolche Verſchwende- rey nutze? Dem Radbrecheriſchen Schelm/ vnd Galgen- Schwenckel war nur vmb das Gelt/ wormit diſe ſo ſtattliche Salben iſt eingehandlet worden/ ſo layd geweſen/ weil dann die andere anweſende Apoſtel/ als dazumahl noch nicht in der Vollkommenheit befeſtigte Maͤnner/ ſolches von ihrem Mit- Collega anhoͤrten/ vnd ohne das ſie als treu- vnd gutmainende Leuthl diſen Furbo in guten Concept vnd hoch-achtbaren Nahmen hielten/ als denen gar nit verhollen/ in was Werth vnd Wuͤrde er bißdato beym Maiſter geſtanden/ alſo haben ſie/ ob zwar nit auß uͤbelgegruͤndter Mainung/ auch angefan- gen zu murren/ vnd die Koͤpff zuſammen geſtoſſen/ geſtalten nit anderſt Matthæus am 26. Capitl die Sach vmbſtaͤndig be- richtet: Videntes autem Diſcipuli, indignati ſunt dicen- tes: Welches vnbehutſames reden vnd Affterurthl mein H. Vatter Matth. 26.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/86
Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 68. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/86>, abgerufen am 25.11.2024.