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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der Ertz-Schelm
der überwainte Phantast nit anderst vermaint/ als schütt ihm
sein Sauff-Cammerad den Wein ein/ wessenthalben er mit
lalletzter Zung auffgeschryen/ nit/ nit/ mein Bluder sey kein
Mnarr/ ich ab schon gndug zoffen. O Bestia!

Jn dem Evangelio steht zwar/ vnd mit fester Warheit/
daß einer ein Sohn habe erzogen/ welcher von bösen Feind al-
so Mondsichtig gemacht worden/ daß er bißweilen ins Feuer/
vnd öffter sich ins Wasser gestürtzt/ disen hat vnser HErr ex
pleno curirt.
O mein GOtt/ mancher hat weit ein gefähr-
lichern Zustand/ vom Wasser zwar hat er wenig Gefahr/ aber
im Wein ersaufft/ ersaufft er gewiß vnd wahr/ in seinem Bre-
vir
ist niemahlen de Feria, vnd wann schon auff allen Seiten
die Sonnen scheint/ so ist bey ihm naß Wetter. Ein Kellne-
rischer/ vnd nit ein Cöllnerischer Poet macht disen vngereimb-
ten Reim/ ede, bibe, lude, in festo Simonis & Judae, aber
bey manchen trifft das Liedl nit zu/ weil fast alle Tag/ oder we-
nigist öffter in der Wochen/ er sein Lager zu Kandlberg auff-
schlagt/ wann solcher/ vermittlst eines höfflichen Ladschreiben/
auch zu Cana Gallilaeae, als ein Gast wäre auff der Hochzeit
gewest/ so hätte wol zeitlicher/ als dazumahlen geschehen/ der
Wein die Schwindsucht bekommen. Wie offt ist bey dir das
sauffen/ daß dir die Haar geschwüllen/ wie die halbjährige Bim-
senstauden/ wie offt ist bey dir das sauffen/ daß dein Nasen her-
sicht/ als wär es von Zimmermann mit Röthel gemessen wor-
den/ wie offt ist bey dir das sauffen/ daß deine Augen gleich seynd
einem paar alten angeloffenen Brillen eines 70. jährigen
Nadlmachers/ wie offt ist bey dir das sauffen/ daß dein Gesicht
ein Copey scheint eines Preusserischen Leders/ jedoch in schlechten
Preyß. Wann solt von einem Lampl ein Sau geworffen wer-
den/ wäre es ein solches Wunder/ daß man es in offentlichen
Schrifften vnd Büchern lautbar allenthalben machen thät/ vn-
derdessen ist nichts neues/ daß du dich beym weissen Lampel also
anpleperst/ daß du von dannen nit anderst kombst als ein Sau/
Sau-voll/ nit vil besser/ als jener Bebrius, ebrius, der wegen

über-

Judas der Ertz-Schelm
der uͤberwainte Phantaſt nit anderſt vermaint/ als ſchuͤtt ihm
ſein Sauff-Cammerad den Wein ein/ weſſenthalben er mit
lalletzter Zung auffgeſchryen/ nit/ nit/ mein Bluder ſey kein
Mnarꝛ/ ich ab ſchon gndug zoffen. O Beſtia!

Jn dem Evangelio ſteht zwar/ vnd mit feſter Warheit/
daß einer ein Sohn habe erzogen/ welcher von boͤſen Feind al-
ſo Mondſichtig gemacht worden/ daß er bißweilen ins Feuer/
vnd oͤffter ſich ins Waſſer geſtuͤrtzt/ diſen hat vnſer HErꝛ ex
pleno curirt.
O mein GOtt/ mancher hat weit ein gefaͤhr-
lichern Zuſtand/ vom Waſſer zwar hat er wenig Gefahr/ aber
im Wein erſaufft/ erſaufft er gewiß vnd wahr/ in ſeinem Bre-
vir
iſt niemahlen de Feria, vnd wann ſchon auff allen Seiten
die Sonnen ſcheint/ ſo iſt bey ihm naß Wetter. Ein Kellne-
riſcher/ vnd nit ein Coͤllneriſcher Poët macht diſen vngereimb-
ten Reim/ ede, bibe, lude, in feſto Simonis & Judæ, aber
bey manchen trifft das Liedl nit zu/ weil faſt alle Tag/ oder we-
nigiſt oͤffter in der Wochen/ er ſein Lager zu Kandlberg auff-
ſchlagt/ wann ſolcher/ vermittlſt eines hoͤfflichen Ladſchreiben/
auch zu Cana Gallilææ, als ein Gaſt waͤre auff der Hochzeit
geweſt/ ſo haͤtte wol zeitlicher/ als dazumahlen geſchehen/ der
Wein die Schwindſucht bekommen. Wie offt iſt bey dir das
ſauffen/ daß dir die Haar geſchwuͤllen/ wie die halbjaͤhrige Bim-
ſenſtauden/ wie offt iſt bey dir das ſauffen/ daß dein Naſen her-
ſicht/ als waͤr es von Zimmermann mit Roͤthel gemeſſen wor-
den/ wie offt iſt bey dir das ſauffen/ daß deine Augen gleich ſeynd
einem paar alten angeloffenen Brillen eines 70. jaͤhrigen
Nadlmachers/ wie offt iſt bey dir das ſauffen/ daß dein Geſicht
ein Copey ſcheint eines Preuſſeriſchen Leders/ jedoch in ſchlechten
Preyß. Wann ſolt von einem Lampl ein Sau geworffen wer-
den/ waͤre es ein ſolches Wunder/ daß man es in offentlichen
Schrifften vnd Buͤchern lautbar allenthalben machen thaͤt/ vn-
derdeſſen iſt nichts neues/ daß du dich beym weiſſen Lampel alſo
anpleperſt/ daß du von dannen nit anderſt kombſt als ein Sau/
Sau-voll/ nit vil beſſer/ als jener Bebrius, ebrius, der wegen

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 60. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/78>, abgerufen am 22.11.2024.