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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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lobet das Allmosen geben.
Die Prediger lassen offt von der Höhe herunder etliche Liedl
hören/ aber die vermögliche Patzenhofer will das tantzen so gar
nit ankommen/ deren seynd maistens achte/ das erste gehet in
Trippel/ vnd haist: Seelig seynd die Armen/ diß Liedl
ist den Reichen zu wider/ als denen lieber ist das guldene Kalb
Aaronis, als der Ochs deß Krippels. Das andere geht et-
was traurigs/ vnd haist: Seelig seynd/ die da wainen
vnd Leyd tragen/
diß ist gar kein Tantz vor die Reichen/
dann wo die guldene Sonn scheinet/ ist kein Zeit eines Re-
genwetters; Das dritte gehet/ vnd lautet gantz sanfft: See-
lig seynd die Sanfftmüthigen/
dise Sarabanda schme-
cket den Reichen gar nit/ dann wo lange Geltsäck/ dort ist man
kurtz angebunden: Das vierdte haist/ Seelig seynd die
Hungerigen/
diß ist für die Reiche auch kein Weeg/ dann
wer gut Ungari hat/ kan den Hunger leicht vertreiben. Das
fünffte haist: Seelig die eines reinen Hertzen seynd/
vil Gelt in Händen macht schwartze Finger/ vnd vil Reinisch
macht wenig rein. Das sechste haist: Seelig seynd die
Fridsamen/
die mehresten Rechtshändl führen die Reichen/
dann sie haben dran zu setzen. Das sibende haist: Seelig
die Verfolgung leyden/
das schickt sich wol nicht für die
Reichen/ dann Gold macht hold/ vnd haben dise die mehreste
Freund/ weil euch dann Reiche kein Liedl auß disen gefallt/ so
pfeifft euch mein frommer Sackpfeiffer das achte/ benanntlich:
Seelig seynd die Barmhertzigen/ das gehört für euch.
Allo! bequembt euch zu tantzen/ tantzt/ daß es Fetzen gibt/ so
haben die Armen etwas zu einer Klaydung/ tantzt/ daß euch
Säck vnd Beutl zerreissen/ so haben die Armen etwas auffzu-
klauben.

Zu einem Tantz gehört auch aigenthumlich/ vnd maistens

ein
G 2

lobet das Allmoſen geben.
Die Prediger laſſen offt von der Hoͤhe herunder etliche Liedl
hoͤren/ aber die vermoͤgliche Patzenhofer will das tantzen ſo gar
nit ankommen/ deren ſeynd maiſtens achte/ das erſte gehet in
Trippel/ vnd haiſt: Seelig ſeynd die Armen/ diß Liedl
iſt den Reichen zu wider/ als denen lieber iſt das guldene Kalb
Aaronis, als der Ochs deß Krippels. Das andere geht et-
was traurigs/ vnd haiſt: Seelig ſeynd/ die da wainen
vnd Leyd tragen/
diß iſt gar kein Tantz vor die Reichen/
dann wo die guldene Sonn ſcheinet/ iſt kein Zeit eines Re-
genwetters; Das dritte gehet/ vnd lautet gantz ſanfft: See-
lig ſeynd die Sanfftmuͤthigen/
diſe Sarabanda ſchme-
cket den Reichen gar nit/ dann wo lange Geltſaͤck/ dort iſt man
kurtz angebunden: Das vierdte haiſt/ Seelig ſeynd die
Hungerigen/
diß iſt fuͤr die Reiche auch kein Weeg/ dann
wer gut Ungari hat/ kan den Hunger leicht vertreiben. Das
fuͤnffte haiſt: Seelig die eines reinen Hertzen ſeynd/
vil Gelt in Haͤnden macht ſchwartze Finger/ vnd vil Reiniſch
macht wenig rein. Das ſechſte haiſt: Seelig ſeynd die
Fridſamen/
die mehreſten Rechtshaͤndl fuͤhren die Reichen/
dann ſie haben dran zu ſetzen. Das ſibende haiſt: Seelig
die Verfolgung leyden/
das ſchickt ſich wol nicht fuͤr die
Reichen/ dann Gold macht hold/ vnd haben diſe die mehreſte
Freund/ weil euch dann Reiche kein Liedl auß diſen gefallt/ ſo
pfeifft euch mein frommer Sackpfeiffer das achte/ benanntlich:
Seelig ſeynd die Barmhertzigen/ das gehoͤrt fuͤr euch.
Allo! bequembt euch zu tantzen/ tantzt/ daß es Fetzen gibt/ ſo
haben die Armen etwas zu einer Klaydung/ tantzt/ daß euch
Saͤck vnd Beutl zerreiſſen/ ſo haben die Armen etwas auffzu-
klauben.

Zu einem Tantz gehoͤrt auch aigenthumlich/ vnd maiſtens

ein
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[51/0069] lobet das Allmoſen geben. Die Prediger laſſen offt von der Hoͤhe herunder etliche Liedl hoͤren/ aber die vermoͤgliche Patzenhofer will das tantzen ſo gar nit ankommen/ deren ſeynd maiſtens achte/ das erſte gehet in Trippel/ vnd haiſt: Seelig ſeynd die Armen/ diß Liedl iſt den Reichen zu wider/ als denen lieber iſt das guldene Kalb Aaronis, als der Ochs deß Krippels. Das andere geht et- was traurigs/ vnd haiſt: Seelig ſeynd/ die da wainen vnd Leyd tragen/ diß iſt gar kein Tantz vor die Reichen/ dann wo die guldene Sonn ſcheinet/ iſt kein Zeit eines Re- genwetters; Das dritte gehet/ vnd lautet gantz ſanfft: See- lig ſeynd die Sanfftmuͤthigen/ diſe Sarabanda ſchme- cket den Reichen gar nit/ dann wo lange Geltſaͤck/ dort iſt man kurtz angebunden: Das vierdte haiſt/ Seelig ſeynd die Hungerigen/ diß iſt fuͤr die Reiche auch kein Weeg/ dann wer gut Ungari hat/ kan den Hunger leicht vertreiben. Das fuͤnffte haiſt: Seelig die eines reinen Hertzen ſeynd/ vil Gelt in Haͤnden macht ſchwartze Finger/ vnd vil Reiniſch macht wenig rein. Das ſechſte haiſt: Seelig ſeynd die Fridſamen/ die mehreſten Rechtshaͤndl fuͤhren die Reichen/ dann ſie haben dran zu ſetzen. Das ſibende haiſt: Seelig die Verfolgung leyden/ das ſchickt ſich wol nicht fuͤr die Reichen/ dann Gold macht hold/ vnd haben diſe die mehreſte Freund/ weil euch dann Reiche kein Liedl auß diſen gefallt/ ſo pfeifft euch mein frommer Sackpfeiffer das achte/ benanntlich: Seelig ſeynd die Barmhertzigen/ das gehoͤrt fuͤr euch. Allo! bequembt euch zu tantzen/ tantzt/ daß es Fetzen gibt/ ſo haben die Armen etwas zu einer Klaydung/ tantzt/ daß euch Saͤck vnd Beutl zerreiſſen/ ſo haben die Armen etwas auffzu- klauben. Zu einem Tantz gehoͤrt auch aigenthumlich/ vnd maiſtens ein G 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 51. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/69>, abgerufen am 25.11.2024.