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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der Ertz-Schelm
Leuth/ Burgers-Leuth/ Handwercks-Leuth/ Bettler-Leuth/
alte Leuth/ junge Leuth/ auch vnschuldige Leuth/ dann ver-
muthlich auch daselbst kleine vnmündige Kinder/ dero zartes
Alter/ auß Mangel der Vernunfft/ von Sünden befreyt/
gleichwol alle/ alle durch dises Feur/ von disem Feur/ in disem
Feur elendiglich zu grund gangen/ alleinig der Loth sambt den
seinigen ware befreyt; fragst du die Ursach warumb? indem
doch der Loth nit allein Nahmens wegen/ sondern auch guter
Werck halber nit gar gewichtig ware/ welches man gnugsamb
auß dem kan abnemmen/ weil er gleich nach dem erschröcklichen
Undergang der Statt Sodoma alles Elend so bald vergessen/
auch wegen seiner Frauen gesaltzenen Zustand ihm selber die ge-
ringste Mucken nit gemacht/ sondern noch darüber ein guten/
dicken/ starcken/ kräfftigen/ vnd zimmend-haltenden Rausch
angetruncken/ vnd nachgehends/ weil Vinum vnd Venus auff
einer Banck sitzen/ der Ehrbarkeit ein zimbliche Schlappen an-
gehenckt/ dahero man gar wenig gute Werck von dem Loth
protocollirt,
ausser daß er cortes vnd freygebig gewesen ge-
gen den Armen/ absonderlich gegen den Frembdlingen/ welche
er mit grosser Lieb beherbergt/ wessenthalben ihn vnd den seini-
gen der erschröckliche Feur-Regen verschont/ zumahlen/ nach
Serm. 42.Außsag deß H. Petri Chrysostomi, das Göttliche Feur in die
Barmhertzige keinen Gewalt hat: dahero ein jeder ernstlich
glaube/ das frey mache frey/ verstehe die Freygebigkeit
gegen den Armen vnd nothleydenden Nechsten/ macht frey vor
der Höll/ vnd höllischen Straff.

Unser lieber HErr hat seinen lieben Apostlen/ da er sie
zwey vnd zwey außgesandt/ gleich anfangs Taschen vnd Säck/
Marc. 6. c.vnd Proviant zu tragen verbotten/ gleichwol aber hat er ihnen
ein Stab zugelassen/ zweiffels ohne derentwegen/ damit sie mit
diser höltzener Beyhülff auff so schwäre Raiß bißweilen möch-
ten über ein Graben kommen: Kein grössern Graben noch
Gruben wird man finden/ als die Höll ist/ massen selbige etliche
Teutsche Meil brait vnd tieff soll seyn/ braucht demnach ein

zimblichen

Judas der Ertz-Schelm
Leuth/ Burgers-Leuth/ Handwercks-Leuth/ Bettler-Leuth/
alte Leuth/ junge Leuth/ auch vnſchuldige Leuth/ dann ver-
muthlich auch daſelbſt kleine vnmuͤndige Kinder/ dero zartes
Alter/ auß Mangel der Vernunfft/ von Suͤnden befreyt/
gleichwol alle/ alle durch diſes Feur/ von diſem Feur/ in diſem
Feur elendiglich zu grund gangen/ alleinig der Loth ſambt den
ſeinigen ware befreyt; fragſt du die Urſach warumb? indem
doch der Loth nit allein Nahmens wegen/ ſondern auch guter
Werck halber nit gar gewichtig ware/ welches man gnugſamb
auß dem kan abnemmen/ weil er gleich nach dem erſchroͤcklichen
Undergang der Statt Sodoma alles Elend ſo bald vergeſſen/
auch wegen ſeiner Frauen geſaltzenen Zuſtand ihm ſelber die ge-
ringſte Mucken nit gemacht/ ſondern noch daruͤber ein guten/
dicken/ ſtarcken/ kraͤfftigen/ vnd zimmend-haltenden Rauſch
angetruncken/ vnd nachgehends/ weil Vinum vnd Venus auff
einer Banck ſitzen/ der Ehrbarkeit ein zimbliche Schlappen an-
gehenckt/ dahero man gar wenig gute Werck von dem Loth
protocollirt,
auſſer daß er cortes vnd freygebig geweſen ge-
gen den Armen/ abſonderlich gegen den Frembdlingen/ welche
er mit groſſer Lieb beherbergt/ weſſenthalben ihn vnd den ſeini-
gen der erſchroͤckliche Feur-Regen verſchont/ zumahlen/ nach
Serm. 42.Außſag deß H. Petri Chryſoſtomi, das Goͤttliche Feur in die
Barmhertzige keinen Gewalt hat: dahero ein jeder ernſtlich
glaube/ das frey mache frey/ verſtehe die Freygebigkeit
gegen den Armen vnd nothleydenden Nechſten/ macht frey vor
der Hoͤll/ vnd hoͤlliſchen Straff.

Unſer lieber HErꝛ hat ſeinen lieben Apoſtlen/ da er ſie
zwey vnd zwey außgeſandt/ gleich anfangs Taſchen vnd Saͤck/
Marc. 6. c.vnd Proviant zu tragen verbotten/ gleichwol aber hat er ihnen
ein Stab zugelaſſen/ zweiffels ohne derentwegen/ damit ſie mit
diſer hoͤltzener Beyhuͤlff auff ſo ſchwaͤre Raiß bißweilen moͤch-
ten uͤber ein Graben kommen: Kein groͤſſern Graben noch
Gruben wird man finden/ als die Hoͤll iſt/ maſſen ſelbige etliche
Teutſche Meil brait vnd tieff ſoll ſeyn/ braucht demnach ein

zimblichen
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[44/0062] Judas der Ertz-Schelm Leuth/ Burgers-Leuth/ Handwercks-Leuth/ Bettler-Leuth/ alte Leuth/ junge Leuth/ auch vnſchuldige Leuth/ dann ver- muthlich auch daſelbſt kleine vnmuͤndige Kinder/ dero zartes Alter/ auß Mangel der Vernunfft/ von Suͤnden befreyt/ gleichwol alle/ alle durch diſes Feur/ von diſem Feur/ in diſem Feur elendiglich zu grund gangen/ alleinig der Loth ſambt den ſeinigen ware befreyt; fragſt du die Urſach warumb? indem doch der Loth nit allein Nahmens wegen/ ſondern auch guter Werck halber nit gar gewichtig ware/ welches man gnugſamb auß dem kan abnemmen/ weil er gleich nach dem erſchroͤcklichen Undergang der Statt Sodoma alles Elend ſo bald vergeſſen/ auch wegen ſeiner Frauen geſaltzenen Zuſtand ihm ſelber die ge- ringſte Mucken nit gemacht/ ſondern noch daruͤber ein guten/ dicken/ ſtarcken/ kraͤfftigen/ vnd zimmend-haltenden Rauſch angetruncken/ vnd nachgehends/ weil Vinum vnd Venus auff einer Banck ſitzen/ der Ehrbarkeit ein zimbliche Schlappen an- gehenckt/ dahero man gar wenig gute Werck von dem Loth protocollirt, auſſer daß er cortes vnd freygebig geweſen ge- gen den Armen/ abſonderlich gegen den Frembdlingen/ welche er mit groſſer Lieb beherbergt/ weſſenthalben ihn vnd den ſeini- gen der erſchroͤckliche Feur-Regen verſchont/ zumahlen/ nach Außſag deß H. Petri Chryſoſtomi, das Goͤttliche Feur in die Barmhertzige keinen Gewalt hat: dahero ein jeder ernſtlich glaube/ das frey mache frey/ verſtehe die Freygebigkeit gegen den Armen vnd nothleydenden Nechſten/ macht frey vor der Hoͤll/ vnd hoͤlliſchen Straff. Serm. 42. Unſer lieber HErꝛ hat ſeinen lieben Apoſtlen/ da er ſie zwey vnd zwey außgeſandt/ gleich anfangs Taſchen vnd Saͤck/ vnd Proviant zu tragen verbotten/ gleichwol aber hat er ihnen ein Stab zugelaſſen/ zweiffels ohne derentwegen/ damit ſie mit diſer hoͤltzener Beyhuͤlff auff ſo ſchwaͤre Raiß bißweilen moͤch- ten uͤber ein Graben kommen: Kein groͤſſern Graben noch Gruben wird man finden/ als die Hoͤll iſt/ maſſen ſelbige etliche Teutſche Meil brait vnd tieff ſoll ſeyn/ braucht demnach ein zimblichen Marc. 6. c.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 44. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/62>, abgerufen am 22.11.2024.