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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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achtet gar wenig den Tempel.
wachsen/ so woll er ein grossen Tempel auffrichten/ worauff
das muthwillige Weib mit dem Fuß dises kleine Kirchen-Ge-
bäu übern Hauffen geworffen/ aber nit ohne Straff/ massen di-
se alsobald stockblind worden. Worauß zu nemmen ist/ daß
die Eltern recht vnd löblich thun/ wann sie ihren Kindern im
Hauß ein Winckel vergonnen/ darin sie ein Altärl oder Krip-
pel auffrichten/ vnd folgsamb bey Zeiten den heiligen Sachen
ein Respect zu geben lehren können.

Zum Tempel hinauß/ hats geheissen/ ihr schlimme Kerl/
dazumahl/ als der HErr JEsus in dem Tempel zu Jerusalem
die Hebreer hat angetroffen/ wie sie daselbst kaufften vnd ver-
kaufften/ vnd die meisten ihren Wuecher triben/ dann weil zur
Oesterlichen Zeit ein jeder Hebreer seinem Stand gemäß muste
opffern/ also haben zwar dieselbigen/ so vnweit Jerusalem ent-
legen/ ihr Vieh mit sich geführt/ die jenige aber/ so von fern
kommen/ haben solches zu Jerusalem vmb paares Gelt einge-
handlet/ vnd disen Handl-Platz hielten sie in dem Tempel/ weil
theils die saubere Priester selbst solche Ochsen-Krammer abge-
ben/ theils haben sie andern da vnd dort ein Orth im Tempel
vmb das Gelt übergelassen/ wie man bey vns in Marckt-Zei-
ten pflegt die Hütten vnd Gewölber vmb die Bezahlung auß-
zulassen/ ist also leicht abzunemmen/ was für ein Getöß/ Ge-
schrey/ Wuest vnd Unflath durch solchen Viehmarckt seye ver-
ursacht worden/ welches den sonst allergütigsten JEsum zu ei-
nem billichen Zorn bewegt hat/ daß er alsobald die Strick vnd
Riemen/ woran die Ochsen/ Kälber vnd Kühe/ etc. gebunden
waren/ fast wie ein Gaißl zusammen gemacht/ vnd darmit alle
zum Tempel hinauß gepeitscht/ ja so gar haben etliche nicht der
weil genommen/ daß sie das Gelt auff der Wechsel-Banck hät-
ten eingeschoben/ sonder es wolt ein jeder gern der erste bey der
Thür draussen seyn/ welches dann eines auß den grösten Wun-
derwercken/ so der HErr vnd Heyland auff der Erden gewür-
cket/ indeme er als ein einige/ vnd dazumahl verachte Persohn/
fast ein gantze Armee der Juden in die Flucht gejagt/ ja es ist

wol
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achtet gar wenig den Tempel.
wachſen/ ſo woll er ein groſſen Tempel auffrichten/ worauff
das muthwillige Weib mit dem Fuß diſes kleine Kirchen-Ge-
baͤu uͤbern Hauffen geworffen/ aber nit ohne Straff/ maſſen di-
ſe alſobald ſtockblind worden. Worauß zu nemmen iſt/ daß
die Eltern recht vnd loͤblich thun/ wann ſie ihren Kindern im
Hauß ein Winckel vergonnen/ darin ſie ein Altaͤrl oder Krip-
pel auffrichten/ vnd folgſamb bey Zeiten den heiligen Sachen
ein Reſpect zu geben lehren koͤnnen.

Zum Tempel hinauß/ hats geheiſſen/ ihr ſchlimme Kerl/
dazumahl/ als der HErꝛ JEſus in dem Tempel zu Jeruſalem
die Hebreer hat angetroffen/ wie ſie daſelbſt kaufften vnd ver-
kaufften/ vnd die meiſten ihren Wuecher triben/ dann weil zur
Oeſterlichen Zeit ein jeder Hebreer ſeinem Stand gemaͤß muſte
opffern/ alſo haben zwar dieſelbigen/ ſo vnweit Jeruſalem ent-
legen/ ihr Vieh mit ſich gefuͤhrt/ die jenige aber/ ſo von fern
kommen/ haben ſolches zu Jeruſalem vmb paares Gelt einge-
handlet/ vnd diſen Handl-Platz hielten ſie in dem Tempel/ weil
theils die ſaubere Prieſter ſelbſt ſolche Ochſen-Krammer abge-
ben/ theils haben ſie andern da vnd dort ein Orth im Tempel
vmb das Gelt uͤbergelaſſen/ wie man bey vns in Marckt-Zei-
ten pflegt die Huͤtten vnd Gewoͤlber vmb die Bezahlung auß-
zulaſſen/ iſt alſo leicht abzunemmen/ was fuͤr ein Getoͤß/ Ge-
ſchrey/ Wueſt vnd Unflath durch ſolchen Viehmarckt ſeye ver-
urſacht worden/ welches den ſonſt allerguͤtigſten JEſum zu ei-
nem billichen Zorn bewegt hat/ daß er alſobald die Strick vnd
Riemen/ woran die Ochſen/ Kaͤlber vnd Kuͤhe/ ꝛc. gebunden
waren/ faſt wie ein Gaißl zuſammen gemacht/ vnd darmit alle
zum Tempel hinauß gepeitſcht/ ja ſo gar haben etliche nicht der
weil genommen/ daß ſie das Gelt auff der Wechſel-Banck haͤt-
ten eingeſchoben/ ſonder es wolt ein jeder gern der erſte bey der
Thuͤr drauſſen ſeyn/ welches dann eines auß den groͤſten Wun-
derwercken/ ſo der HErꝛ vnd Heyland auff der Erden gewuͤr-
cket/ indeme er als ein einige/ vnd dazumahl verachte Perſohn/
faſt ein gantze Armee der Juden in die Flucht gejagt/ ja es iſt

wol
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[597/0615] achtet gar wenig den Tempel. wachſen/ ſo woll er ein groſſen Tempel auffrichten/ worauff das muthwillige Weib mit dem Fuß diſes kleine Kirchen-Ge- baͤu uͤbern Hauffen geworffen/ aber nit ohne Straff/ maſſen di- ſe alſobald ſtockblind worden. Worauß zu nemmen iſt/ daß die Eltern recht vnd loͤblich thun/ wann ſie ihren Kindern im Hauß ein Winckel vergonnen/ darin ſie ein Altaͤrl oder Krip- pel auffrichten/ vnd folgſamb bey Zeiten den heiligen Sachen ein Reſpect zu geben lehren koͤnnen. Zum Tempel hinauß/ hats geheiſſen/ ihr ſchlimme Kerl/ dazumahl/ als der HErꝛ JEſus in dem Tempel zu Jeruſalem die Hebreer hat angetroffen/ wie ſie daſelbſt kaufften vnd ver- kaufften/ vnd die meiſten ihren Wuecher triben/ dann weil zur Oeſterlichen Zeit ein jeder Hebreer ſeinem Stand gemaͤß muſte opffern/ alſo haben zwar dieſelbigen/ ſo vnweit Jeruſalem ent- legen/ ihr Vieh mit ſich gefuͤhrt/ die jenige aber/ ſo von fern kommen/ haben ſolches zu Jeruſalem vmb paares Gelt einge- handlet/ vnd diſen Handl-Platz hielten ſie in dem Tempel/ weil theils die ſaubere Prieſter ſelbſt ſolche Ochſen-Krammer abge- ben/ theils haben ſie andern da vnd dort ein Orth im Tempel vmb das Gelt uͤbergelaſſen/ wie man bey vns in Marckt-Zei- ten pflegt die Huͤtten vnd Gewoͤlber vmb die Bezahlung auß- zulaſſen/ iſt alſo leicht abzunemmen/ was fuͤr ein Getoͤß/ Ge- ſchrey/ Wueſt vnd Unflath durch ſolchen Viehmarckt ſeye ver- urſacht worden/ welches den ſonſt allerguͤtigſten JEſum zu ei- nem billichen Zorn bewegt hat/ daß er alſobald die Strick vnd Riemen/ woran die Ochſen/ Kaͤlber vnd Kuͤhe/ ꝛc. gebunden waren/ faſt wie ein Gaißl zuſammen gemacht/ vnd darmit alle zum Tempel hinauß gepeitſcht/ ja ſo gar haben etliche nicht der weil genommen/ daß ſie das Gelt auff der Wechſel-Banck haͤt- ten eingeſchoben/ ſonder es wolt ein jeder gern der erſte bey der Thuͤr drauſſen ſeyn/ welches dann eines auß den groͤſten Wun- derwercken/ ſo der HErꝛ vnd Heyland auff der Erden gewuͤr- cket/ indeme er als ein einige/ vnd dazumahl verachte Perſohn/ faſt ein gantze Armee der Juden in die Flucht gejagt/ ja es iſt wol F f f f 3

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 597. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/615>, abgerufen am 24.11.2024.