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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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achtet gar wenig den Tempel.
im Tempel vnd Kirchen nicht einmahl die Knye biegt/ sondern
immerzu sitzt/ da doch der wahre GOtt vnd Heyland gegen-
wertig/ ein solcher ist fürwahr kein Engl/ sonder ein Pengl.
Wie der prächtige Tempel Salomonis eingeweyht worden/
hat ein Nebel den Tempel also angefült/ daß die Priester ihren3. Reg. 8. c.
Dienst nit konten versehen/ O wie offt seynd solche Nebulones
in der Kirchen/ die mit ihrem üppigen Getöß vnd Gelächter den
Priester bey dem Altar also verhindern/ daß er fast in dem al-
lerheiligsten Meßopffer nit kan fortkommen; wie weit steiget
dann noch der Menschen Boßheit/ die auch JEsum Christum
vnsern GOtt vnd Heyland in seinem Hauß angreiffen/ in sei-
ner eignen Wohnung ihn übel tractiren/ vnd diser höchsten
Majestät alle Schmach vnd Unbild zufügen/ da doch die Ju-
den vnd Hebreer/ als abgesagte Feind/ ihne in dem Tempel
verschont haben/ massen er selbst gesagt hat: Jch bin doch
täglich bey euch im Tempel gewesen/ vnd ihr
habt mich nit angegriffen.
Ja so gar die Mörder/ Dieb
vnd offentliche Ubelthäter dörffen in dem Tempel nit ergriffen/
noch gefangen werden/ vnd GOtt der Höchste/ vnd der All-
mächtige selbst soll alldort nicht sicher seyn! O ein Laster über
alle Laster!

Was Jubel vnd Freuden-Fest haben die Philisteer an-
gestellt/ wie sie den Samson ertapt haben/ alles Volck ist zu-
sammen geloffen/ vnd hat dem Abgott Dagon in seinem präch-
tigen Tempel ein Danckopffer abgelegt/ nach solchem war ein
stattliche Mahlzeit angestellt/ worbey sich die Vornehme ein-
gefunden/ wie sie nun zimblich gezecht/ vnd die Kandl vnd
Gläser wol getumlet/ da haben sie auß dem Tempel ein Co-
moedi
-Hauß gemacht/ dann auff diser grossen Herren Befehl
ist der Samson hinein geführt worden/ ein Gespäß/ so wol den
Vornehmen/ als den Gemeinen zu machen/ dann sie zupfften
vnd stosten ihn bald da vnd dort/ vnd weil ihme die Augen
außgraben worden/ also ist er an ein Wand vmb die andere

ange-

achtet gar wenig den Tempel.
im Tempel vnd Kirchen nicht einmahl die Knye biegt/ ſondern
immerzu ſitzt/ da doch der wahre GOtt vnd Heyland gegen-
wertig/ ein ſolcher iſt fuͤrwahr kein Engl/ ſonder ein Pengl.
Wie der praͤchtige Tempel Salomonis eingeweyht worden/
hat ein Nebel den Tempel alſo angefuͤlt/ daß die Prieſter ihren3. Reg. 8. c.
Dienſt nit konten verſehen/ O wie offt ſeynd ſolche Nebulones
in der Kirchen/ die mit ihrem uͤppigen Getoͤß vnd Gelaͤchter den
Prieſter bey dem Altar alſo verhindern/ daß er faſt in dem al-
lerheiligſten Meßopffer nit kan fortkommen; wie weit ſteiget
dann noch der Menſchen Boßheit/ die auch JEſum Chriſtum
vnſern GOtt vnd Heyland in ſeinem Hauß angreiffen/ in ſei-
ner eignen Wohnung ihn uͤbel tractiren/ vnd diſer hoͤchſten
Majeſtaͤt alle Schmach vnd Unbild zufuͤgen/ da doch die Ju-
den vnd Hebreer/ als abgeſagte Feind/ ihne in dem Tempel
verſchont haben/ maſſen er ſelbſt geſagt hat: Jch bin doch
taͤglich bey euch im Tempel geweſen/ vnd ihr
habt mich nit angegriffen.
Ja ſo gar die Moͤrder/ Dieb
vnd offentliche Ubelthaͤter doͤrffen in dem Tempel nit ergriffen/
noch gefangen werden/ vnd GOtt der Hoͤchſte/ vnd der All-
maͤchtige ſelbſt ſoll alldort nicht ſicher ſeyn! O ein Laſter uͤber
alle Laſter!

Was Jubel vnd Freuden-Feſt haben die Philiſteer an-
geſtellt/ wie ſie den Samſon ertapt haben/ alles Volck iſt zu-
ſammen geloffen/ vnd hat dem Abgott Dagon in ſeinem praͤch-
tigen Tempel ein Danckopffer abgelegt/ nach ſolchem war ein
ſtattliche Mahlzeit angeſtellt/ worbey ſich die Vornehme ein-
gefunden/ wie ſie nun zimblich gezecht/ vnd die Kandl vnd
Glaͤſer wol getumlet/ da haben ſie auß dem Tempel ein Co-
mœdi
-Hauß gemacht/ dann auff diſer groſſen Herren Befehl
iſt der Samſon hinein gefuͤhrt worden/ ein Geſpaͤß/ ſo wol den
Vornehmen/ als den Gemeinen zu machen/ dann ſie zupfften
vnd ſtoſten ihn bald da vnd dort/ vnd weil ihme die Augen
außgraben worden/ alſo iſt er an ein Wand vmb die andere

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[591/0609] achtet gar wenig den Tempel. im Tempel vnd Kirchen nicht einmahl die Knye biegt/ ſondern immerzu ſitzt/ da doch der wahre GOtt vnd Heyland gegen- wertig/ ein ſolcher iſt fuͤrwahr kein Engl/ ſonder ein Pengl. Wie der praͤchtige Tempel Salomonis eingeweyht worden/ hat ein Nebel den Tempel alſo angefuͤlt/ daß die Prieſter ihren Dienſt nit konten verſehen/ O wie offt ſeynd ſolche Nebulones in der Kirchen/ die mit ihrem uͤppigen Getoͤß vnd Gelaͤchter den Prieſter bey dem Altar alſo verhindern/ daß er faſt in dem al- lerheiligſten Meßopffer nit kan fortkommen; wie weit ſteiget dann noch der Menſchen Boßheit/ die auch JEſum Chriſtum vnſern GOtt vnd Heyland in ſeinem Hauß angreiffen/ in ſei- ner eignen Wohnung ihn uͤbel tractiren/ vnd diſer hoͤchſten Majeſtaͤt alle Schmach vnd Unbild zufuͤgen/ da doch die Ju- den vnd Hebreer/ als abgeſagte Feind/ ihne in dem Tempel verſchont haben/ maſſen er ſelbſt geſagt hat: Jch bin doch taͤglich bey euch im Tempel geweſen/ vnd ihr habt mich nit angegriffen. Ja ſo gar die Moͤrder/ Dieb vnd offentliche Ubelthaͤter doͤrffen in dem Tempel nit ergriffen/ noch gefangen werden/ vnd GOtt der Hoͤchſte/ vnd der All- maͤchtige ſelbſt ſoll alldort nicht ſicher ſeyn! O ein Laſter uͤber alle Laſter! 3. Reg. 8. c. Was Jubel vnd Freuden-Feſt haben die Philiſteer an- geſtellt/ wie ſie den Samſon ertapt haben/ alles Volck iſt zu- ſammen geloffen/ vnd hat dem Abgott Dagon in ſeinem praͤch- tigen Tempel ein Danckopffer abgelegt/ nach ſolchem war ein ſtattliche Mahlzeit angeſtellt/ worbey ſich die Vornehme ein- gefunden/ wie ſie nun zimblich gezecht/ vnd die Kandl vnd Glaͤſer wol getumlet/ da haben ſie auß dem Tempel ein Co- mœdi-Hauß gemacht/ dann auff diſer groſſen Herren Befehl iſt der Samſon hinein gefuͤhrt worden/ ein Geſpaͤß/ ſo wol den Vornehmen/ als den Gemeinen zu machen/ dann ſie zupfften vnd ſtoſten ihn bald da vnd dort/ vnd weil ihme die Augen außgraben worden/ alſo iſt er an ein Wand vmb die andere ange-

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 591. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/609>, abgerufen am 23.11.2024.