Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.achtet gar wenig den Tempel. Es ist kein Hauß/ wo der Amon mit der Thamar soll lefflen:es ist kein Hauß/ wo der David auff die Bersabaea soll gaffen: es ist kein Hauß/ wo die Schwester Aaronis soll murren; es ist kein Hauß/ wo der Achan auff Diebstall soll gedencken; es ist kein Hauß/ wo die Dalila soll vorwitzig außforschen: es ist kein Hauß/ wo die Jezabel sich soll auffpfläntzlen: es ist kein Hauß/ wo der Mundschenck Pharaonis soll den Traum erzeh- len/ sonder es ist ein Bett-Hauß/ wo GOtt soll verehrt wer- den. Respect. Als auff ein Zeit Kirchweyh gewest zu Jerusalem/ hat Meines H. Ertz-Vattets Augustini Lehr vnd Außsag gäntz- D d d d 3
achtet gar wenig den Tempel. Es iſt kein Hauß/ wo der Amon mit der Thamar ſoll lefflen:es iſt kein Hauß/ wo der David auff die Berſabæa ſoll gaffen: es iſt kein Hauß/ wo die Schweſter Aaronis ſoll murren; es iſt kein Hauß/ wo der Achan auff Diebſtall ſoll gedencken; es iſt kein Hauß/ wo die Dalila ſoll vorwitzig außforſchen: es iſt kein Hauß/ wo die Jezabel ſich ſoll auffpflaͤntzlen: es iſt kein Hauß/ wo der Mundſchenck Pharaonis ſoll den Traum erzeh- len/ ſonder es iſt ein Bett-Hauß/ wo GOtt ſoll verehrt wer- den. Reſpect. Als auff ein Zeit Kirchweyh geweſt zu Jeruſalem/ hat Meines H. Ertz-Vattets Auguſtini Lehr vnd Außſag gaͤntz- D d d d 3
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0599" n="581"/><fw place="top" type="header">achtet gar wenig den Tempel.</fw><lb/> Es iſt kein Hauß/ wo der <hi rendition="#aq">Amon</hi> mit der <hi rendition="#aq">Thamar</hi> ſoll lefflen:<lb/> es iſt kein Hauß/ wo der <hi rendition="#aq">David</hi> auff die <hi rendition="#aq">Berſabæa</hi> ſoll gaffen:<lb/> es iſt kein Hauß/ wo die Schweſter <hi rendition="#aq">Aaronis</hi> ſoll murren; es<lb/> iſt kein Hauß/ wo der <hi rendition="#aq">Achan</hi> auff Diebſtall ſoll gedencken; es<lb/> iſt kein Hauß/ wo die <hi rendition="#aq">Dalila</hi> ſoll vorwitzig außforſchen: es iſt<lb/> kein Hauß/ wo die <hi rendition="#aq">Jezabel</hi> ſich ſoll auffpflaͤntzlen: es iſt kein<lb/> Hauß/ wo der Mundſchenck <hi rendition="#aq">Pharaonis</hi> ſoll den Traum erzeh-<lb/> len/ ſonder es iſt ein Bett-Hauß/ wo GOtt ſoll verehrt wer-<lb/> den. <hi rendition="#aq">Reſpect.</hi></p><lb/> <p>Als auff ein Zeit Kirchweyh geweſt zu Jeruſalem/ hat<lb/> ſich der HErꝛ JEſus auch dahin begeben in diſen herꝛlichen<lb/> Tempel/ aber iſt nit gar hinein gangen/ ſondern in <hi rendition="#aq">Porticu,</hi><lb/> im Vorhof herauß iſt er auff vnd ab ſpatzieren gangen/ war-<lb/> umb aber diß? darumb/ er hat vorgeſehen/ wie es dann bald<lb/> hernach geſchehen/ daß die Hebreer vnd Juden mit ihm wollen<lb/> reden/ vnd allerley Sachen außforſchen/ deſſenthalben iſt er<lb/> auſſerhalb deß Tempels gebliben/ dann er gedachte/ wie daß<lb/> es ſich gar nit reime in der Kirchen vil reden vnd <hi rendition="#aq">diſputi</hi>ren/<note place="right"><hi rendition="#aq">Joan.</hi> 10.</note><lb/><hi rendition="#aq">Reſpect!</hi> Das <hi rendition="#aq">Oratorium</hi> muß nit ſeyn ein <hi rendition="#aq">Parlatorium,</hi><lb/> da muß man nit plodern/ ſondern <hi rendition="#aq">implori</hi>ren/ da iſt es vnge-<lb/> reimbt <hi rendition="#aq">procari,</hi> ſonder <hi rendition="#aq">precari, &c.</hi> Der <hi rendition="#aq">Gedeon</hi> hat in ſei-<lb/> nem Hauß wol treſchen koͤnnen/ aber da laſt ſich kein Handl<lb/> außtreſchen; der <hi rendition="#aq">Noë</hi> hat in ſeiner Archen wol Affen koͤnnen<lb/> haben/ aber dahinein ſchicken ſich keine Maulaffen; der <hi rendition="#aq">Job</hi><lb/> hat wol koͤnnen in ſeinem Hauß die Haar abſchneiden/ aber da<lb/> laſt es ſich nicht die Ehr abſchneiden; der <hi rendition="#aq">Abraham</hi> hat wol<lb/> koͤnnen in ſeinem Hauß ein gutes Brodt auffſetzen/ aber da laſt<lb/> es ſich nit mit Schertzl vmbgehen; die <hi rendition="#aq">Rahab</hi> hat wol koͤnnen<lb/> in ihrem Hauß die Außſpeher verbergen/ aber dahero muß<lb/> man nit zum außſpehen kommen. <hi rendition="#aq">Reſpect!</hi></p><lb/> <p>Meines H. Ertz-Vattets <hi rendition="#aq">Auguſtini</hi> Lehr vnd Außſag<lb/> iſt/ daß durch den allgemeinen Suͤndfluß ſeye zwar der gantze<lb/> Erdboden uͤberſchwembt worden/ aber durch ſondere Goͤttliche<lb/> Schutzung ſeye das irꝛdiſche Paradeyß von ſolchem harten Bad<lb/> <fw place="bottom" type="sig">D d d d 3</fw><fw place="bottom" type="catch">gaͤntz-</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [581/0599]
achtet gar wenig den Tempel.
Es iſt kein Hauß/ wo der Amon mit der Thamar ſoll lefflen:
es iſt kein Hauß/ wo der David auff die Berſabæa ſoll gaffen:
es iſt kein Hauß/ wo die Schweſter Aaronis ſoll murren; es
iſt kein Hauß/ wo der Achan auff Diebſtall ſoll gedencken; es
iſt kein Hauß/ wo die Dalila ſoll vorwitzig außforſchen: es iſt
kein Hauß/ wo die Jezabel ſich ſoll auffpflaͤntzlen: es iſt kein
Hauß/ wo der Mundſchenck Pharaonis ſoll den Traum erzeh-
len/ ſonder es iſt ein Bett-Hauß/ wo GOtt ſoll verehrt wer-
den. Reſpect.
Als auff ein Zeit Kirchweyh geweſt zu Jeruſalem/ hat
ſich der HErꝛ JEſus auch dahin begeben in diſen herꝛlichen
Tempel/ aber iſt nit gar hinein gangen/ ſondern in Porticu,
im Vorhof herauß iſt er auff vnd ab ſpatzieren gangen/ war-
umb aber diß? darumb/ er hat vorgeſehen/ wie es dann bald
hernach geſchehen/ daß die Hebreer vnd Juden mit ihm wollen
reden/ vnd allerley Sachen außforſchen/ deſſenthalben iſt er
auſſerhalb deß Tempels gebliben/ dann er gedachte/ wie daß
es ſich gar nit reime in der Kirchen vil reden vnd diſputiren/
Reſpect! Das Oratorium muß nit ſeyn ein Parlatorium,
da muß man nit plodern/ ſondern imploriren/ da iſt es vnge-
reimbt procari, ſonder precari, &c. Der Gedeon hat in ſei-
nem Hauß wol treſchen koͤnnen/ aber da laſt ſich kein Handl
außtreſchen; der Noë hat in ſeiner Archen wol Affen koͤnnen
haben/ aber dahinein ſchicken ſich keine Maulaffen; der Job
hat wol koͤnnen in ſeinem Hauß die Haar abſchneiden/ aber da
laſt es ſich nicht die Ehr abſchneiden; der Abraham hat wol
koͤnnen in ſeinem Hauß ein gutes Brodt auffſetzen/ aber da laſt
es ſich nit mit Schertzl vmbgehen; die Rahab hat wol koͤnnen
in ihrem Hauß die Außſpeher verbergen/ aber dahero muß
man nit zum außſpehen kommen. Reſpect!
Joan. 10.
Meines H. Ertz-Vattets Auguſtini Lehr vnd Außſag
iſt/ daß durch den allgemeinen Suͤndfluß ſeye zwar der gantze
Erdboden uͤberſchwembt worden/ aber durch ſondere Goͤttliche
Schutzung ſeye das irꝛdiſche Paradeyß von ſolchem harten Bad
gaͤntz-
D d d d 3
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/599 |
Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 581. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/599>, abgerufen am 05.07.2024. |