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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der schlimme Schelm
wie jener/ dessen Fuß noch heutiges Tags zu Freysing in Bayrn
bey S. Sigmund in der Kirchen hangt/ vnd schon von vner-
dencklichen Jahren vnversehrt ist/ dann wie diser Baur an statt
deß Creutzgang auff den Kerschbaum gestigen/ vnd ihn dessent-
halben sein Nachbaur ermahnt/ er soll auch mit der Gemein
nacher Freysing Kirchfahrten gehen/ dem er aber übermüthig
geantwort/ er wolt nit/ daß er ein Fuß zu Freysing in der Kir-
chen hätte/ worüber alsobald ihme der rechte Fuß/ als wär er
mit einer Hacken abgehauen worden/ herunder gefallen/ den
gleich der Hund/ so dazumahl vnder dem Baum gelegen/ in
das Maul gefast/ vnd den geraden Weeg vor der Procession
hergetragen/ biß in die Kirchen S. Sigmund, woselbst er den
Fuß bey dem Altar nidergelegt/ so annoch zur ewigen Gedächt-
nuß auffbehalten wird. Diser Baur hat nit gern gebett; wol
aber der H. Friardus, so immerzu im Gebett war/ du glaubst
etwann/ als habe er alle Tag 6. H. Messen gehört/ vnd 14.
Rosenkräntz verricht/ O nein! wer wolt sein Arbeit versehen ha-
ben? er ware auff dem Acker bey dem Pflueg/ auff dem Deh-
nen bey der Trischl/ auff dem Hof bey der Holtzhacken/ er hatte
keinen Bücher-Sack/ wie etliche/ dann er gar nicht lesen kont/
sonder mitten in seiner harten Arbeit hat er geschossen/ etliche
heilige Schuß-Gebettl eylfertig zu GOtt abgedruckt/ welches
GOtt weit gefälliger ware/ als mancher ihr langes vnd laues
betten/ wann sie auch alle Psalmen deß Davids solten ablesen;
seine Mit-Bauern lachten vnd spotteten dise so kleine Andacht/
vnd zwar in dem heissen Sommer/ wie sie von den überlästigen
Mucken vnd Websen gar zu vngestümm geplagt wurden/ vop-
ten sie den H. Mann Friard, er woll doch mit seinem Gebett
weil er so geschwind darmit fertig/ ihnen die Websen vertrei-
ben/ worauff der H. Mann nur das kleine Creutz-Zeichen ge-
Mancin. in
Passiolog.
p.
139.
macht/ vnd augenblicklich alle vertriben: Bauern seynd Lauern/
so lang sie tauern/ aber nit alle/ massen diser ein heiliger gewest/
vnd so gern gebett/ aber kurtz vnd gut.

Das Gebett der Apostel/ wie sie in der Ungestümme deß

Meers

Judas der ſchlimme Schelm
wie jener/ deſſen Fuß noch heutiges Tags zu Freyſing in Bayrn
bey S. Sigmund in der Kirchen hangt/ vnd ſchon von vner-
dencklichen Jahren vnverſehrt iſt/ dann wie diſer Baur an ſtatt
deß Creutzgang auff den Kerſchbaum geſtigen/ vnd ihn deſſent-
halben ſein Nachbaur ermahnt/ er ſoll auch mit der Gemein
nacher Freyſing Kirchfahrten gehen/ dem er aber uͤbermuͤthig
geantwort/ er wolt nit/ daß er ein Fuß zu Freyſing in der Kir-
chen haͤtte/ woruͤber alſobald ihme der rechte Fuß/ als waͤr er
mit einer Hacken abgehauen worden/ herunder gefallen/ den
gleich der Hund/ ſo dazumahl vnder dem Baum gelegen/ in
das Maul gefaſt/ vnd den geraden Weeg vor der Proceſſion
hergetragen/ biß in die Kirchen S. Sigmund, woſelbſt er den
Fuß bey dem Altar nidergelegt/ ſo annoch zur ewigen Gedaͤcht-
nuß auffbehalten wird. Diſer Baur hat nit gern gebett; wol
aber der H. Friardus, ſo immerzu im Gebett war/ du glaubſt
etwann/ als habe er alle Tag 6. H. Meſſen gehoͤrt/ vnd 14.
Roſenkraͤntz verricht/ O nein! wer wolt ſein Arbeit verſehen ha-
ben? er ware auff dem Acker bey dem Pflueg/ auff dem Deh-
nen bey der Triſchl/ auff dem Hof bey der Holtzhacken/ er hatte
keinen Buͤcher-Sack/ wie etliche/ dann er gar nicht leſen kont/
ſonder mitten in ſeiner harten Arbeit hat er geſchoſſen/ etliche
heilige Schuß-Gebettl eylfertig zu GOtt abgedruckt/ welches
GOtt weit gefaͤlliger ware/ als mancher ihr langes vnd laues
betten/ wann ſie auch alle Pſalmen deß Davids ſolten ableſen;
ſeine Mit-Bauern lachten vnd ſpotteten diſe ſo kleine Andacht/
vnd zwar in dem heiſſen Sommer/ wie ſie von den uͤberlaͤſtigen
Mucken vnd Webſen gar zu vngeſtuͤmm geplagt wurden/ vop-
ten ſie den H. Mann Friard, er woll doch mit ſeinem Gebett
weil er ſo geſchwind darmit fertig/ ihnen die Webſen vertrei-
ben/ worauff der H. Mann nur das kleine Creutz-Zeichen ge-
Mancin. in
Paſſiolog.
p.
139.
macht/ vnd augenblicklich alle vertriben: Bauern ſeynd Lauern/
ſo lang ſie tauern/ aber nit alle/ maſſen diſer ein heiliger geweſt/
vnd ſo gern gebett/ aber kurtz vnd gut.

Das Gebett der Apoſtel/ wie ſie in der Ungeſtuͤmme deß

Meers
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[544/0562] Judas der ſchlimme Schelm wie jener/ deſſen Fuß noch heutiges Tags zu Freyſing in Bayrn bey S. Sigmund in der Kirchen hangt/ vnd ſchon von vner- dencklichen Jahren vnverſehrt iſt/ dann wie diſer Baur an ſtatt deß Creutzgang auff den Kerſchbaum geſtigen/ vnd ihn deſſent- halben ſein Nachbaur ermahnt/ er ſoll auch mit der Gemein nacher Freyſing Kirchfahrten gehen/ dem er aber uͤbermuͤthig geantwort/ er wolt nit/ daß er ein Fuß zu Freyſing in der Kir- chen haͤtte/ woruͤber alſobald ihme der rechte Fuß/ als waͤr er mit einer Hacken abgehauen worden/ herunder gefallen/ den gleich der Hund/ ſo dazumahl vnder dem Baum gelegen/ in das Maul gefaſt/ vnd den geraden Weeg vor der Proceſſion hergetragen/ biß in die Kirchen S. Sigmund, woſelbſt er den Fuß bey dem Altar nidergelegt/ ſo annoch zur ewigen Gedaͤcht- nuß auffbehalten wird. Diſer Baur hat nit gern gebett; wol aber der H. Friardus, ſo immerzu im Gebett war/ du glaubſt etwann/ als habe er alle Tag 6. H. Meſſen gehoͤrt/ vnd 14. Roſenkraͤntz verricht/ O nein! wer wolt ſein Arbeit verſehen ha- ben? er ware auff dem Acker bey dem Pflueg/ auff dem Deh- nen bey der Triſchl/ auff dem Hof bey der Holtzhacken/ er hatte keinen Buͤcher-Sack/ wie etliche/ dann er gar nicht leſen kont/ ſonder mitten in ſeiner harten Arbeit hat er geſchoſſen/ etliche heilige Schuß-Gebettl eylfertig zu GOtt abgedruckt/ welches GOtt weit gefaͤlliger ware/ als mancher ihr langes vnd laues betten/ wann ſie auch alle Pſalmen deß Davids ſolten ableſen; ſeine Mit-Bauern lachten vnd ſpotteten diſe ſo kleine Andacht/ vnd zwar in dem heiſſen Sommer/ wie ſie von den uͤberlaͤſtigen Mucken vnd Webſen gar zu vngeſtuͤmm geplagt wurden/ vop- ten ſie den H. Mann Friard, er woll doch mit ſeinem Gebett weil er ſo geſchwind darmit fertig/ ihnen die Webſen vertrei- ben/ worauff der H. Mann nur das kleine Creutz-Zeichen ge- macht/ vnd augenblicklich alle vertriben: Bauern ſeynd Lauern/ ſo lang ſie tauern/ aber nit alle/ maſſen diſer ein heiliger geweſt/ vnd ſo gern gebett/ aber kurtz vnd gut. Mancin. in Paſſiolog. p. 139. Das Gebett der Apoſtel/ wie ſie in der Ungeſtuͤmme deß Meers

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 544. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/562>, abgerufen am 25.11.2024.