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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der schlimme Schelm
ihr auffopffere/ ein sonders Wolgefallen thäte verursachen/
dafern es nur auß einem reinen Hertzen herrühre/ aber solcher-
Disc. lib.
2. qu.
18.
gestalten seye es ihr keinswegs angenehm. Es ist zwar das Ge-
bett ein Band/ mit dem man kan GOtt dem Allmächtigen die
Händ binden/ aber in dem Mund deß Sünders bricht dises
Band; Es ist das Gebett ein Blum/ so GOtt dem HErrn
wolriechet/ aber in dem Mund deß Sünders verwelckt dise
Blum: es ist das Gebett ein Degen/ mit deme man den Feind
kan jagen/ aber in dem Mund deß Sünders wird diser De-
gen rostig.

O wie bescheid hat jenes Cananeische Weib gehandlet/
als sie bey ihr selbst entschlossen/ daß sie woll Christum den
HErrn bitten/ vnd ihm ein Supplication überreichen/ wegen
deß üblen Zustands ihrer Tochter/ als welche der böse Feind so
hart peynigte/ sehr weißlich hat sie gehandlet/ indem sie die gott-
lose Oerther Tyrum vnd Sidonem verlassen/ vnd zu Chri-
stum dem HErrn getretten/ vnd gebetten; dann wer durch das
Gebett will bey dem Allmächtigen ein gute Audienz vnd Ge-
Matth. 15.hör haben/ der muß vorhero die Sünden verlassen/ sonst ist sol-
ches Gebett bey ihme nit angenehm.

Wie Moyses seines Schwächers Jethro Schaaf gewey-
det/ vnweit dem Berg Horeb, da ist ihme GOtt erschinen in
einem brennenden Dornbusch/ dahero der Moyses gleich wolte
hinzu tretten/ dises Wunder über Wunder zu sehen/ es ist
ihme aber bald ein Befehl entgegen kommen/ er soll auff kein
Weiß hinzu nahen/ es seye dann/ daß er vorhero die Schueh
Jud. 3.abziehe/ solve, &c. das ist recht gewest; Will jemand zu
GOtt tretten/ vnd durch das Gebett mit ihme reden/ so seys/
die Audienz wird ihm nit versagt/ aber es heist vorhero solve,
die Schueh herunder/ es truckt dich der Schueh/ es truckt dich
das Gewissen/ solve, auffgelöst/ vorhero durch ein Beichtvat-
ter/ welcher den Gewalt hat zu binden/ vnd zu lösen/ das Ge-
wissen muß gereiniget seyn/ nachmahls wird die Bitt/ sofern es
der Seelen Heyl nit schädlich ist/ gar nit abgeschlagen werden;

Wie

Judas der ſchlimme Schelm
ihr auffopffere/ ein ſonders Wolgefallen thaͤte verurſachen/
dafern es nur auß einem reinen Hertzen herruͤhre/ aber ſolcher-
Diſc. lib.
2. qu.
18.
geſtalten ſeye es ihr keinswegs angenehm. Es iſt zwar das Ge-
bett ein Band/ mit dem man kan GOtt dem Allmaͤchtigen die
Haͤnd binden/ aber in dem Mund deß Suͤnders bricht diſes
Band; Es iſt das Gebett ein Blum/ ſo GOtt dem HErꝛn
wolriechet/ aber in dem Mund deß Suͤnders verwelckt diſe
Blum: es iſt das Gebett ein Degen/ mit deme man den Feind
kan jagen/ aber in dem Mund deß Suͤnders wird diſer De-
gen roſtig.

O wie beſcheid hat jenes Cananeiſche Weib gehandlet/
als ſie bey ihr ſelbſt entſchloſſen/ daß ſie woll Chriſtum den
HErꝛn bitten/ vnd ihm ein Supplication uͤberreichen/ wegen
deß uͤblen Zuſtands ihrer Tochter/ als welche der boͤſe Feind ſo
hart peynigte/ ſehr weißlich hat ſie gehandlet/ indem ſie die gott-
loſe Oerther Tyrum vnd Sidonem verlaſſen/ vnd zu Chri-
ſtum dem HErꝛn getretten/ vnd gebetten; dann wer durch das
Gebett will bey dem Allmaͤchtigen ein gute Audienz vnd Ge-
Matth. 15.hoͤr haben/ der muß vorhero die Suͤnden verlaſſen/ ſonſt iſt ſol-
ches Gebett bey ihme nit angenehm.

Wie Moyſes ſeines Schwaͤchers Jethro Schaaf gewey-
det/ vnweit dem Berg Horeb, da iſt ihme GOtt erſchinen in
einem brennenden Dornbuſch/ dahero der Moyſes gleich wolte
hinzu tretten/ diſes Wunder uͤber Wunder zu ſehen/ es iſt
ihme aber bald ein Befehl entgegen kommen/ er ſoll auff kein
Weiß hinzu nahen/ es ſeye dann/ daß er vorhero die Schueh
Jud. 3.abziehe/ ſolve, &c. das iſt recht geweſt; Will jemand zu
GOtt tretten/ vnd durch das Gebett mit ihme reden/ ſo ſeys/
die Audienz wird ihm nit verſagt/ aber es heiſt vorhero ſolve,
die Schueh herunder/ es truckt dich der Schueh/ es truckt dich
das Gewiſſen/ ſolve, auffgeloͤſt/ vorhero durch ein Beichtvat-
ter/ welcher den Gewalt hat zu binden/ vnd zu loͤſen/ das Ge-
wiſſen muß gereiniget ſeyn/ nachmahls wird die Bitt/ ſofern es
der Seelen Heyl nit ſchaͤdlich iſt/ gar nit abgeſchlagen werden;

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 530. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/548>, abgerufen am 22.11.2024.