Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judas der schlimme Schelm der Schlangen nimbt er nichts an/ das Gebett eines Sündersmacht ihm grausen. Es ist kein Music/ sondern ein Getöß/ es ist kein Weyrauch/ sonder ein Gestanck/ es ist kein Bluem/ sonder ein Vnkraut/ es ist ein Kuß/ aber von einem stinckenden Maul/ es ist ein Zuckergandl/ aber ligt in einer Mistbutten/ es ist ein Memorial, aber ein grosse Sau darauff/ es ist ein Pfeil gen Himmel abgedruckt/ aber vorhero in Koth eindunckt/ es ist ein Legat zu GOTT geschickt/ aber voller Krötzen vnd Siechtumb/ es ist ein Edlgstein/ aber in Bech vnd Bley ein- gefast; Das Opffer Cain schaut GOtt nit an/ weil er ein schlimmer Gesell war: den Jonas erhört GOtt im Schiff nit/ weil er ein vngehorsamber Mensch war; den Weyhrauch deß Core, Datan vnd Abiron riecht GOtt nit/ weil sie vbermü- thige Rebellen waren; das Lob von dem Besessnen nimbt Luc. 4.GOtt nit an/ weil es der Teuffel geredt: das Gebett deß Sün- ders/ so lang er seine Missethaten nit bereuet/ vnd deß festen Vorhabens nit ist/ sich zubesseren/ mag GOtt nit/ nit/ nit will GOtt nit/ nit/ nit erhört GOtt/ nit/ nit/ nit. Wer der erste Schlosser vnd Schmid ist gewest/ zeigt sie
Judas der ſchlimme Schelm der Schlangen nimbt er nichts an/ das Gebett eines Suͤndersmacht ihm grauſen. Es iſt kein Muſic/ ſondern ein Getoͤß/ es iſt kein Weyrauch/ ſonder ein Geſtanck/ es iſt kein Bluem/ ſonder ein Vnkraut/ es iſt ein Kuß/ aber von einem ſtinckenden Maul/ es iſt ein Zuckergandl/ aber ligt in einer Miſtbutten/ es iſt ein Memorial, aber ein groſſe Sau darauff/ es iſt ein Pfeil gen Himmel abgedruckt/ aber vorhero in Koth eindunckt/ es iſt ein Legat zu GOTT geſchickt/ aber voller Kroͤtzen vnd Siechtumb/ es iſt ein Edlgſtein/ aber in Bech vnd Bley ein- gefaſt; Das Opffer Cain ſchaut GOtt nit an/ weil er ein ſchlimmer Geſell war: den Jonas erhoͤrt GOtt im Schiff nit/ weil er ein vngehorſamber Menſch war; den Weyhrauch deß Core, Datan vnd Abiron riecht GOtt nit/ weil ſie vbermuͤ- thige Rebellen waren; das Lob von dem Beſeſſnen nimbt Luc. 4.GOtt nit an/ weil es der Teuffel geredt: das Gebett deß Suͤn- ders/ ſo lang er ſeine Miſſethaten nit bereuet/ vnd deß feſten Vorhabens nit iſt/ ſich zubeſſeren/ mag GOtt nit/ nit/ nit will GOtt nit/ nit/ nit erhoͤrt GOtt/ nit/ nit/ nit. Wer der erſte Schloſſer vnd Schmid iſt geweſt/ zeigt ſie
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0546" n="528"/><fw place="top" type="header">Judas der ſchlimme Schelm</fw><lb/> der Schlangen nimbt er nichts an/ das Gebett eines Suͤnders<lb/> macht ihm grauſen. Es iſt kein Muſic/ ſondern ein Getoͤß/<lb/> es iſt kein Weyrauch/ ſonder ein Geſtanck/ es iſt kein Bluem/<lb/> ſonder ein Vnkraut/ es iſt ein Kuß/ aber von einem ſtinckenden<lb/> Maul/ es iſt ein Zuckergandl/ aber ligt in einer Miſtbutten/<lb/> es iſt ein <hi rendition="#aq">Memorial,</hi> aber ein groſſe Sau darauff/ es iſt ein<lb/> Pfeil gen Himmel abgedruckt/ aber vorhero in Koth eindunckt/<lb/> es iſt ein <hi rendition="#aq">Legat</hi> zu GOTT geſchickt/ aber voller Kroͤtzen vnd<lb/> Siechtumb/ es iſt ein Edlgſtein/ aber in Bech vnd Bley ein-<lb/> gefaſt; Das Opffer <hi rendition="#aq">Cain</hi> ſchaut GOtt nit an/ weil er ein<lb/> ſchlimmer Geſell war: den <hi rendition="#aq">Jonas</hi> erhoͤrt GOtt im Schiff nit/<lb/> weil er ein vngehorſamber Menſch war; den Weyhrauch deß<lb/><hi rendition="#aq">Core, Datan</hi> vnd <hi rendition="#aq">Abiron</hi> riecht GOtt nit/ weil ſie vbermuͤ-<lb/> thige Rebellen waren; das Lob von dem Beſeſſnen nimbt<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Luc.</hi> 4.</note>GOtt nit an/ weil es der Teuffel geredt: das Gebett deß Suͤn-<lb/> ders/ ſo lang er ſeine Miſſethaten nit bereuet/ vnd deß feſten<lb/> Vorhabens nit iſt/ ſich zubeſſeren/ mag GOtt nit/ nit/ nit will<lb/> GOtt nit/ nit/ nit erhoͤrt GOtt/ nit/ nit/ nit.</p><lb/> <p>Wer der erſte Schloſſer vnd Schmid iſt geweſt/ zeigt<lb/> die H. Schrifft/ vnd wer der erſte <hi rendition="#aq">Organiſt</hi> vnd <hi rendition="#aq">Muſicant</hi> ge-<lb/> weſt/ zeigt auch die H. Schrifft/ diſe waren zween Leibliche<lb/> Soͤhn deß <hi rendition="#aq">Lamech,</hi> zwenn Leibliche Bruͤder/ aber in ihrer<lb/> Kunſt ſehr vnderſchaiden/ einer hat gehaiſſen <hi rendition="#aq">Tubal,</hi> diſer war<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Gen.</hi> 4.</note>der erſte <hi rendition="#aq">Muſicus,</hi> der andere <hi rendition="#aq">Tubalcain,</hi> vnd der war der er-<lb/> ſte Schmid oder Schloſſer. Jch will nun ſetzen/ diſe zwey ha-<lb/> ben in einem Hauß gewont/ der <hi rendition="#aq">Organiſt</hi> oberhalb/ der Schmid<lb/> aber zu ebner Erd/ beede aber treiben zu einer Zeit vnd Stund<lb/> ihr Gewerb/ ſag mir ein wenig/ wie gefallt dir die <hi rendition="#aq">Muſic?</hi> mir<lb/> gefallt ſie nit/ ſagſt du/ der Schmid vnderhalb/ der grobe <hi rendition="#aq">Fle-<lb/> gelius</hi> verderbts/ dann oberhalb ziehen ſie die Blaßbalg auff<lb/> fuͤr die Orgl/ vnd vndenher fuͤr das Eyſen hitzen/ oberhalb<lb/> ſchlagen ſie auff der Orgl/ vnderhalb auff dem Amboß/ ober-<lb/> halb klingen die Pfeiffen/ vndenher guritzen die Feil vnd Ra-<lb/> ſpel/ oberhalb ſchlagen ſie auff der Zittern/ vndenher ſchlagen<lb/> <fw place="bottom" type="catch">ſie</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [528/0546]
Judas der ſchlimme Schelm
der Schlangen nimbt er nichts an/ das Gebett eines Suͤnders
macht ihm grauſen. Es iſt kein Muſic/ ſondern ein Getoͤß/
es iſt kein Weyrauch/ ſonder ein Geſtanck/ es iſt kein Bluem/
ſonder ein Vnkraut/ es iſt ein Kuß/ aber von einem ſtinckenden
Maul/ es iſt ein Zuckergandl/ aber ligt in einer Miſtbutten/
es iſt ein Memorial, aber ein groſſe Sau darauff/ es iſt ein
Pfeil gen Himmel abgedruckt/ aber vorhero in Koth eindunckt/
es iſt ein Legat zu GOTT geſchickt/ aber voller Kroͤtzen vnd
Siechtumb/ es iſt ein Edlgſtein/ aber in Bech vnd Bley ein-
gefaſt; Das Opffer Cain ſchaut GOtt nit an/ weil er ein
ſchlimmer Geſell war: den Jonas erhoͤrt GOtt im Schiff nit/
weil er ein vngehorſamber Menſch war; den Weyhrauch deß
Core, Datan vnd Abiron riecht GOtt nit/ weil ſie vbermuͤ-
thige Rebellen waren; das Lob von dem Beſeſſnen nimbt
GOtt nit an/ weil es der Teuffel geredt: das Gebett deß Suͤn-
ders/ ſo lang er ſeine Miſſethaten nit bereuet/ vnd deß feſten
Vorhabens nit iſt/ ſich zubeſſeren/ mag GOtt nit/ nit/ nit will
GOtt nit/ nit/ nit erhoͤrt GOtt/ nit/ nit/ nit.
Luc. 4.
Wer der erſte Schloſſer vnd Schmid iſt geweſt/ zeigt
die H. Schrifft/ vnd wer der erſte Organiſt vnd Muſicant ge-
weſt/ zeigt auch die H. Schrifft/ diſe waren zween Leibliche
Soͤhn deß Lamech, zwenn Leibliche Bruͤder/ aber in ihrer
Kunſt ſehr vnderſchaiden/ einer hat gehaiſſen Tubal, diſer war
der erſte Muſicus, der andere Tubalcain, vnd der war der er-
ſte Schmid oder Schloſſer. Jch will nun ſetzen/ diſe zwey ha-
ben in einem Hauß gewont/ der Organiſt oberhalb/ der Schmid
aber zu ebner Erd/ beede aber treiben zu einer Zeit vnd Stund
ihr Gewerb/ ſag mir ein wenig/ wie gefallt dir die Muſic? mir
gefallt ſie nit/ ſagſt du/ der Schmid vnderhalb/ der grobe Fle-
gelius verderbts/ dann oberhalb ziehen ſie die Blaßbalg auff
fuͤr die Orgl/ vnd vndenher fuͤr das Eyſen hitzen/ oberhalb
ſchlagen ſie auff der Orgl/ vnderhalb auff dem Amboß/ ober-
halb klingen die Pfeiffen/ vndenher guritzen die Feil vnd Ra-
ſpel/ oberhalb ſchlagen ſie auff der Zittern/ vndenher ſchlagen
ſie
Gen. 4.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |