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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Christus rührt dem Judae das Gewissen.
chen vnd frolocken/ dann last ihr mir das Leben/ so kan ich noch
länger GOtt dienen/ vnd meine Verdiensten vermehren/ nem-
met ihr mir das Leben/ so befördert ihr mich in die Seeligkeit/
vnd thut mir die Thür auff in Himmel/ dise Wort hat der
fromme Mann mit lachen geredt/ vnd mit reden gelacht/ dann
ein gutes Gewissen kan nit traurig seyn.

Der ein böß Gewissen hat/ der wird wol melancholisch auß-
sehen/ der wird ein Gesicht haben/ wie ein sauere Kraut-Brühe/
der wird nichts anders seyn/ als ein Angst-Haaß/ der wird zu
Hauß hocken/ wie ein Bruet-Henn/ der wird ein Stirn ma-
chen/ wie ein Holtzäpffel-Krammer/ der wird ein Quint Es-
senz
seyn deß Unlusts/ der wird sich weniger spreitzen/ als ein
gestumpffter Kerrbesen/ der wird deß Todt sein nechster Schwa-
ger seyn/ dann deß Todts Schwester heist Melancholia: aber
wer ein gutes Gewissen hat/ der wird zu allen Zeiten frölich
seyn/ in allen Begebenheiten ruhig seyn/ in allen Gefahren si-
cher seyn/ in allen Trangsahlen getröst seyn/ an allen Orthen
auffgemuntert seyn/ in allen Sachen vnbekümmert seyn/ zu al-
len Sachen/ wird er lachen/ zu allen Dingen/ wird er singen/
zu allen Brocken/ wird er frolocken/ zu allen Keyereyen/ wird
er sich erfreuen/ vnd allezeit seyn allegro.

Nachdem der tyrannische Herodes den Heil. Jacobum
auß dem Weeg geraumbt/ vnd hierdurch mercklich gespührt/
daß solches dem Jüdischen Volck angenehm vnd wolgefällig/
also hat er auch den ersten Pabsten in die Gefängnuß geworf-
fen/ in Willens/ denselben nach dem hochfeyerlichen Oster-Fest
hinzurichten. Petrus war also an zwey eysene Ketten ange-
schmidt/ mit vilen Soldaten starck verwacht/ vnd gleichwol hat
er dieselbe Nacht sehr wol geschlaffen/ da er deß andern Tags
solte köpfft werden: Frat Petrus dormiens, &c. vmb GOt-Act. 12. [unleserliches Material - 1 Zeichen fehlt]
tes willen/ sagt ein jeder/ vnd denckt ein jeder/ wie kont ich doch
die Nacht lang schlaffen/ wann ich wust/ daß ich zu Morgens
vmb ein Kopff zu kurtz käm? wie kont mir doch bey der Nacht
der Kopff so schwär seyn/ wann ich wust/ daß ich deß andern

Tags
M m m 2

Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen.
chen vnd frolocken/ dann laſt ihr mir das Leben/ ſo kan ich noch
laͤnger GOtt dienen/ vnd meine Verdienſten vermehren/ nem-
met ihr mir das Leben/ ſo befoͤrdert ihr mich in die Seeligkeit/
vnd thut mir die Thuͤr auff in Himmel/ diſe Wort hat der
fromme Mann mit lachen geredt/ vnd mit reden gelacht/ dann
ein gutes Gewiſſen kan nit traurig ſeyn.

Der ein boͤß Gewiſſen hat/ der wird wol melancholiſch auß-
ſehen/ der wird ein Geſicht haben/ wie ein ſauere Kraut-Bruͤhe/
der wird nichts anders ſeyn/ als ein Angſt-Haaß/ der wird zu
Hauß hocken/ wie ein Bruet-Henn/ der wird ein Stirn ma-
chen/ wie ein Holtzaͤpffel-Krammer/ der wird ein Quint Eſ-
ſenz
ſeyn deß Unluſts/ der wird ſich weniger ſpreitzen/ als ein
geſtumpffter Kerꝛbeſen/ der wird deß Todt ſein nechſter Schwa-
ger ſeyn/ dann deß Todts Schweſter heiſt Melancholia: aber
wer ein gutes Gewiſſen hat/ der wird zu allen Zeiten froͤlich
ſeyn/ in allen Begebenheiten ruhig ſeyn/ in allen Gefahren ſi-
cher ſeyn/ in allen Trangſahlen getroͤſt ſeyn/ an allen Orthen
auffgemuntert ſeyn/ in allen Sachen vnbekuͤmmert ſeyn/ zu al-
len Sachen/ wird er lachen/ zu allen Dingen/ wird er ſingen/
zu allen Brocken/ wird er frolocken/ zu allen Keyereyen/ wird
er ſich erfreuen/ vnd allezeit ſeyn allegro.

Nachdem der tyranniſche Herodes den Heil. Jacobum
auß dem Weeg geraumbt/ vnd hierdurch mercklich geſpuͤhrt/
daß ſolches dem Juͤdiſchen Volck angenehm vnd wolgefaͤllig/
alſo hat er auch den erſten Pabſten in die Gefaͤngnuß geworf-
fen/ in Willens/ denſelben nach dem hochfeyerlichen Oſter-Feſt
hinzurıchten. Petrus war alſo an zwey eyſene Ketten ange-
ſchmidt/ mit vilen Soldaten ſtarck verwacht/ vnd gleichwol hat
er dieſelbe Nacht ſehr wol geſchlaffen/ da er deß andern Tags
ſolte koͤpfft werden: Frat Petrus dormiens, &c. vmb GOt-Act. 12. [unleserliches Material – 1 Zeichen fehlt]
tes willen/ ſagt ein jeder/ vnd denckt ein jeder/ wie kont ich doch
die Nacht lang ſchlaffen/ wann ich wuſt/ daß ich zu Morgens
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der Kopff ſo ſchwaͤr ſeyn/ wann ich wuſt/ daß ich deß andern

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[459/0477] Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen. chen vnd frolocken/ dann laſt ihr mir das Leben/ ſo kan ich noch laͤnger GOtt dienen/ vnd meine Verdienſten vermehren/ nem- met ihr mir das Leben/ ſo befoͤrdert ihr mich in die Seeligkeit/ vnd thut mir die Thuͤr auff in Himmel/ diſe Wort hat der fromme Mann mit lachen geredt/ vnd mit reden gelacht/ dann ein gutes Gewiſſen kan nit traurig ſeyn. Der ein boͤß Gewiſſen hat/ der wird wol melancholiſch auß- ſehen/ der wird ein Geſicht haben/ wie ein ſauere Kraut-Bruͤhe/ der wird nichts anders ſeyn/ als ein Angſt-Haaß/ der wird zu Hauß hocken/ wie ein Bruet-Henn/ der wird ein Stirn ma- chen/ wie ein Holtzaͤpffel-Krammer/ der wird ein Quint Eſ- ſenz ſeyn deß Unluſts/ der wird ſich weniger ſpreitzen/ als ein geſtumpffter Kerꝛbeſen/ der wird deß Todt ſein nechſter Schwa- ger ſeyn/ dann deß Todts Schweſter heiſt Melancholia: aber wer ein gutes Gewiſſen hat/ der wird zu allen Zeiten froͤlich ſeyn/ in allen Begebenheiten ruhig ſeyn/ in allen Gefahren ſi- cher ſeyn/ in allen Trangſahlen getroͤſt ſeyn/ an allen Orthen auffgemuntert ſeyn/ in allen Sachen vnbekuͤmmert ſeyn/ zu al- len Sachen/ wird er lachen/ zu allen Dingen/ wird er ſingen/ zu allen Brocken/ wird er frolocken/ zu allen Keyereyen/ wird er ſich erfreuen/ vnd allezeit ſeyn allegro. Nachdem der tyranniſche Herodes den Heil. Jacobum auß dem Weeg geraumbt/ vnd hierdurch mercklich geſpuͤhrt/ daß ſolches dem Juͤdiſchen Volck angenehm vnd wolgefaͤllig/ alſo hat er auch den erſten Pabſten in die Gefaͤngnuß geworf- fen/ in Willens/ denſelben nach dem hochfeyerlichen Oſter-Feſt hinzurıchten. Petrus war alſo an zwey eyſene Ketten ange- ſchmidt/ mit vilen Soldaten ſtarck verwacht/ vnd gleichwol hat er dieſelbe Nacht ſehr wol geſchlaffen/ da er deß andern Tags ſolte koͤpfft werden: Frat Petrus dormiens, &c. vmb GOt- tes willen/ ſagt ein jeder/ vnd denckt ein jeder/ wie kont ich doch die Nacht lang ſchlaffen/ wann ich wuſt/ daß ich zu Morgens vmb ein Kopff zu kurtz kaͤm? wie kont mir doch bey der Nacht der Kopff ſo ſchwaͤr ſeyn/ wann ich wuſt/ daß ich deß andern Tags Act. 12. _ M m m 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 459. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/477>, abgerufen am 22.11.2024.