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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Christus rührt dem Judae das Gewissen.
Wirth/ als ein Hirt zu seyn: es ropfft der Obrigkeit vor/ daß
sie offt weniger Augen haben/ als ein Spital-Suppen/ dahe-
ro wegen der Fahrlässigkeit das Gute abweiche/ vnd das Böse
einschleiche. Es ropfft dem Soldaten vor/ daß der Martius
mit dem October so gut freund seye/ dahero kein Wunder/
daß das Wein-Vaß/ so manches Nefas außgebrüt. Es wirfft
den Kauffleuthen vor/ wie offt sie kurtze Ellen in die lange
Außzügl gebracht/ vnd das alte Testament für das neue feil
botten. Es ropfft den Burgern vor/ daß sie am Sonntag vnd
Feyrtag öffter den Weinzeiger/ als Uhrzeiger anschauen/ vnd
ihnen die Bruderschafften zum liebsten/ wo auch die Schwe-
stern darbey sitzen. Es wirfft den Bauern vor/ daß sie zu Geist-
lichen Sachen Esel/ im betrügen aber Füchs abgeben/ vnd so
ihnen schon vil Trayd auff dem Acker wachst/ so finden sie doch
mehrer Hayden im Gewissen. Es wirfft denen Dienstbotten
vor/ wie vil ihnen das abtragen ein gantzes Jahr hab einge-
tragen/ vnd haben sie so gut gewirthschafftet/ wie der Bock im
Kraut-Garten. Es wirfft den Bettlern vor/ daß ihnen offt
ihr falscher Grind hab mehrer genutzt/ als manchem Bauern
ein rechter Grund/ vnd seye ihnen nie besser gangen/ als wann
sie gehuncken. Es wirfft den Weibern vor/ wie vil sie mit Ku-
chel-Zecker vnd Kuchel Zucker den Mann schon verschwärtzt/
vnd gleichwolen das eigene Essen nit so vil kost/ als das fremb-
de lefflen. In Summa, wie die Botten dem Job, alles was ge-
schehen/ verkündiget/ also das verletzte Gewissen/ alles was be-
gangen/ andeut/ vnd anzeigt.

Kein Peyn noch Tortur kan grausamer seyn/ als welche
der vnmenschliche Tyrann Mezentius erdacht. Dises Mensch-
liche Untheuer ließ ein todten Cörper/ der schon etlich Tag im
Grab gelegen/ widerumb herauß nemmen/ welcher bereits
voller Gestanck/ Aitter/ Fäule/ vnd Würm ware/ den befahl
er auff einen nackenden lebendigen Menschen zu binden/ der-
gestalten/ daß Brust auff Brust/ Händ auff Händ/ vnd Ge-
sicht auff Gesicht gelegen/ vnd also der Todte ein Hencker vnd

Pey-
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Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen.
Wirth/ als ein Hirt zu ſeyn: es ropfft der Obrigkeit vor/ daß
ſie offt weniger Augen haben/ als ein Spital-Suppen/ dahe-
ro wegen der Fahrlaͤſſigkeit das Gute abweiche/ vnd das Boͤſe
einſchleiche. Es ropfft dem Soldaten vor/ daß der Martius
mit dem October ſo gut freund ſeye/ dahero kein Wunder/
daß das Wein-Vaß/ ſo manches Nefas außgebruͤt. Es wirfft
den Kauffleuthen vor/ wie offt ſie kurtze Ellen in die lange
Außzuͤgl gebracht/ vnd das alte Teſtament fuͤr das neue feil
botten. Es ropfft den Burgern vor/ daß ſie am Sonntag vnd
Feyrtag oͤffter den Weinzeiger/ als Uhrzeiger anſchauen/ vnd
ihnen die Bruderſchafften zum liebſten/ wo auch die Schwe-
ſtern darbey ſitzen. Es wirfft den Bauern vor/ daß ſie zu Geiſt-
lichen Sachen Eſel/ im betruͤgen aber Fuͤchs abgeben/ vnd ſo
ihnen ſchon vil Trayd auff dem Acker wachſt/ ſo finden ſie doch
mehrer Hayden im Gewiſſen. Es wirfft denen Dienſtbotten
vor/ wie vil ihnen das abtragen ein gantzes Jahr hab einge-
tragen/ vnd haben ſie ſo gut gewirthſchafftet/ wie der Bock im
Kraut-Garten. Es wirfft den Bettlern vor/ daß ihnen offt
ihr falſcher Grind hab mehrer genutzt/ als manchem Bauern
ein rechter Grund/ vnd ſeye ihnen nie beſſer gangen/ als wann
ſie gehuncken. Es wirfft den Weibern vor/ wie vil ſie mit Ku-
chel-Zecker vnd Kuchel Zucker den Mann ſchon verſchwaͤrtzt/
vnd gleichwolen das eigene Eſſen nit ſo vil koſt/ als das fremb-
de lefflen. In Summa, wie die Botten dem Job, alles was ge-
ſchehen/ verkuͤndiget/ alſo das verletzte Gewiſſen/ alles was be-
gangen/ andeut/ vnd anzeigt.

Kein Peyn noch Tortur kan grauſamer ſeyn/ als welche
der vnmenſchliche Tyrann Mezentius erdacht. Diſes Menſch-
liche Untheuer ließ ein todten Coͤrper/ der ſchon etlich Tag im
Grab gelegen/ widerumb herauß nemmen/ welcher bereits
voller Geſtanck/ Aitter/ Faͤule/ vnd Wuͤrm ware/ den befahl
er auff einen nackenden lebendigen Menſchen zu binden/ der-
geſtalten/ daß Bruſt auff Bruſt/ Haͤnd auff Haͤnd/ vnd Ge-
ſicht auff Geſicht gelegen/ vnd alſo der Todte ein Hencker vnd

Pey-
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[451/0469] Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen. Wirth/ als ein Hirt zu ſeyn: es ropfft der Obrigkeit vor/ daß ſie offt weniger Augen haben/ als ein Spital-Suppen/ dahe- ro wegen der Fahrlaͤſſigkeit das Gute abweiche/ vnd das Boͤſe einſchleiche. Es ropfft dem Soldaten vor/ daß der Martius mit dem October ſo gut freund ſeye/ dahero kein Wunder/ daß das Wein-Vaß/ ſo manches Nefas außgebruͤt. Es wirfft den Kauffleuthen vor/ wie offt ſie kurtze Ellen in die lange Außzuͤgl gebracht/ vnd das alte Teſtament fuͤr das neue feil botten. Es ropfft den Burgern vor/ daß ſie am Sonntag vnd Feyrtag oͤffter den Weinzeiger/ als Uhrzeiger anſchauen/ vnd ihnen die Bruderſchafften zum liebſten/ wo auch die Schwe- ſtern darbey ſitzen. Es wirfft den Bauern vor/ daß ſie zu Geiſt- lichen Sachen Eſel/ im betruͤgen aber Fuͤchs abgeben/ vnd ſo ihnen ſchon vil Trayd auff dem Acker wachſt/ ſo finden ſie doch mehrer Hayden im Gewiſſen. Es wirfft denen Dienſtbotten vor/ wie vil ihnen das abtragen ein gantzes Jahr hab einge- tragen/ vnd haben ſie ſo gut gewirthſchafftet/ wie der Bock im Kraut-Garten. Es wirfft den Bettlern vor/ daß ihnen offt ihr falſcher Grind hab mehrer genutzt/ als manchem Bauern ein rechter Grund/ vnd ſeye ihnen nie beſſer gangen/ als wann ſie gehuncken. Es wirfft den Weibern vor/ wie vil ſie mit Ku- chel-Zecker vnd Kuchel Zucker den Mann ſchon verſchwaͤrtzt/ vnd gleichwolen das eigene Eſſen nit ſo vil koſt/ als das fremb- de lefflen. In Summa, wie die Botten dem Job, alles was ge- ſchehen/ verkuͤndiget/ alſo das verletzte Gewiſſen/ alles was be- gangen/ andeut/ vnd anzeigt. Kein Peyn noch Tortur kan grauſamer ſeyn/ als welche der vnmenſchliche Tyrann Mezentius erdacht. Diſes Menſch- liche Untheuer ließ ein todten Coͤrper/ der ſchon etlich Tag im Grab gelegen/ widerumb herauß nemmen/ welcher bereits voller Geſtanck/ Aitter/ Faͤule/ vnd Wuͤrm ware/ den befahl er auff einen nackenden lebendigen Menſchen zu binden/ der- geſtalten/ daß Bruſt auff Bruſt/ Haͤnd auff Haͤnd/ vnd Ge- ſicht auff Geſicht gelegen/ vnd alſo der Todte ein Hencker vnd Pey- L l l 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 451. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/469>, abgerufen am 23.11.2024.