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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Christus rührt dem Judae das Gewissen.
Olympum, auß einem Tüpffel ein Stadel-Thor/ auß einem
jeden Getöß etwas Böß.

Zu Neapel war ein gottloser Spiler/ welcher alles das
Seinige durch das mißgünstige Glück verlohren/ vnd hierdurch
in solche Furi gerathen/ daß er nit allein in allerley gottsläste-
rische Wort außgebrochen/ sonder auch gantz rasend in die Kir-
chen geloffen/ vnd daselbst ein gemahlte Bildnuß der Mutter
GOttes an der Maur mit blossem Degen so übel zugericht/
daß das häuffige Blut allerseits herab gerunnen/ wie man es
noch sihet in der Jesuiter-Kirchen daselbst/ allwo besagtes
Bild mit vilen Wunder-Zeichen leuchtet/ diser gottlose Thäter
ist gleichwol entgangen/ vnd gantz sicher biß nacher Florenz
kommen/ allwo er sich ein Zeitlang auffgehalten. Nun hat es
sich begeben/ daß allda bey der Nacht ein grosser Todtschlag/
vnd harte Mordthat begangen worden auff der Gassen/ weil
dann sehr vil Leuth vmb den Entleibten herumb gestanden/ wie
zu geschehen pflegt/ worunder auch obbenennter Thäter ware/
also haben die Schörgen vnd Gerichts-Diener den Mörder al-
lenthalben gesucht/ vnd sonderlich ein jeden auß den Umbste-
henden starck in das Gesicht geschaut/ endlich von freyen Stu-
cken den Neapolitanerischen Spiler angegriffen/ sprechend/
du must der Bößwicht seyn/ dann wir sehen es dir im Gesicht
an/ diser bekennt alsobald sein Schuld/ ja/ sagte er/ ich bin ein
Ubelthäter/ vnschuldig zwar an disem Todtschlag/ aber etwas
Atlas Mar.
fol.
805.
anders habt ihr mir in Augen angesehen/ vnd erzehlt anbey
den gantzen Verlauff sambt allen Umbständen/ was er zu Nea-
pel
begangen. Was das böse Gewissen nit thut! welches den
Menschen also einwendig quellt vnd plagt/ vnd peyniget/ daß
man es auch in Augen vnd äusserlicher Gestalt erkennen kan.

Under andern Plagen/ die der gerechte GOtt über den
verstockten König Pharao geschickt/ durch die Händ der zwey
Brüder/ nemblich Moysis vnd Aaron, war nit die mindeste
die grosse Menge der Frösch/ dann es waren diser Grünhößler
ein solche Anzahl/ daß fast kein Orth ohne Frösch/ oder kein

Frosch

Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen.
Olympum, auß einem Tuͤpffel ein Stadel-Thor/ auß einem
jeden Getoͤß etwas Boͤß.

Zu Neapel war ein gottloſer Spiler/ welcher alles das
Seinige durch das mißguͤnſtige Gluͤck verlohren/ vnd hierdurch
in ſolche Furi gerathen/ daß er nit allein in allerley gottslaͤſte-
riſche Wort außgebrochen/ ſonder auch gantz raſend in die Kir-
chen geloffen/ vnd daſelbſt ein gemahlte Bildnuß der Mutter
GOttes an der Maur mit bloſſem Degen ſo uͤbel zugericht/
daß das haͤuffige Blut allerſeits herab gerunnen/ wie man es
noch ſihet in der Jeſuiter-Kirchen daſelbſt/ allwo beſagtes
Bild mit vilen Wunder-Zeichen leuchtet/ diſer gottloſe Thaͤter
iſt gleichwol entgangen/ vnd gantz ſicher biß nacher Florenz
kommen/ allwo er ſich ein Zeitlang auffgehalten. Nun hat es
ſich begeben/ daß allda bey der Nacht ein groſſer Todtſchlag/
vnd harte Mordthat begangen worden auff der Gaſſen/ weil
dann ſehr vil Leuth vmb den Entleibten herumb geſtanden/ wie
zu geſchehen pflegt/ worunder auch obbenennter Thaͤter ware/
alſo haben die Schoͤrgen vnd Gerichts-Diener den Moͤrder al-
lenthalben geſucht/ vnd ſonderlich ein jeden auß den Umbſte-
henden ſtarck in das Geſicht geſchaut/ endlich von freyen Stu-
cken den Neapolitaneriſchen Spiler angegriffen/ ſprechend/
du muſt der Boͤßwicht ſeyn/ dann wir ſehen es dir im Geſicht
an/ diſer bekennt alſobald ſein Schuld/ ja/ ſagte er/ ich bin ein
Ubelthaͤter/ vnſchuldig zwar an diſem Todtſchlag/ aber etwas
Atlas Mar.
fol.
805.
anders habt ihr mir in Augen angeſehen/ vnd erzehlt anbey
den gantzen Verlauff ſambt allen Umbſtaͤnden/ was er zu Nea-
pel
begangen. Was das boͤſe Gewiſſen nit thut! welches den
Menſchen alſo einwendig quellt vnd plagt/ vnd peyniget/ daß
man es auch in Augen vnd aͤuſſerlicher Geſtalt erkennen kan.

Under andern Plagen/ die der gerechte GOtt uͤber den
verſtockten Koͤnig Pharao geſchickt/ durch die Haͤnd der zwey
Bruͤder/ nemblich Moyſis vnd Aaron, war nit die mindeſte
die groſſe Menge der Froͤſch/ dann es waren diſer Gruͤnhoͤßler
ein ſolche Anzahl/ daß faſt kein Orth ohne Froͤſch/ oder kein

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[446/0464] Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen. Olympum, auß einem Tuͤpffel ein Stadel-Thor/ auß einem jeden Getoͤß etwas Boͤß. Zu Neapel war ein gottloſer Spiler/ welcher alles das Seinige durch das mißguͤnſtige Gluͤck verlohren/ vnd hierdurch in ſolche Furi gerathen/ daß er nit allein in allerley gottslaͤſte- riſche Wort außgebrochen/ ſonder auch gantz raſend in die Kir- chen geloffen/ vnd daſelbſt ein gemahlte Bildnuß der Mutter GOttes an der Maur mit bloſſem Degen ſo uͤbel zugericht/ daß das haͤuffige Blut allerſeits herab gerunnen/ wie man es noch ſihet in der Jeſuiter-Kirchen daſelbſt/ allwo beſagtes Bild mit vilen Wunder-Zeichen leuchtet/ diſer gottloſe Thaͤter iſt gleichwol entgangen/ vnd gantz ſicher biß nacher Florenz kommen/ allwo er ſich ein Zeitlang auffgehalten. Nun hat es ſich begeben/ daß allda bey der Nacht ein groſſer Todtſchlag/ vnd harte Mordthat begangen worden auff der Gaſſen/ weil dann ſehr vil Leuth vmb den Entleibten herumb geſtanden/ wie zu geſchehen pflegt/ worunder auch obbenennter Thaͤter ware/ alſo haben die Schoͤrgen vnd Gerichts-Diener den Moͤrder al- lenthalben geſucht/ vnd ſonderlich ein jeden auß den Umbſte- henden ſtarck in das Geſicht geſchaut/ endlich von freyen Stu- cken den Neapolitaneriſchen Spiler angegriffen/ ſprechend/ du muſt der Boͤßwicht ſeyn/ dann wir ſehen es dir im Geſicht an/ diſer bekennt alſobald ſein Schuld/ ja/ ſagte er/ ich bin ein Ubelthaͤter/ vnſchuldig zwar an diſem Todtſchlag/ aber etwas anders habt ihr mir in Augen angeſehen/ vnd erzehlt anbey den gantzen Verlauff ſambt allen Umbſtaͤnden/ was er zu Nea- pel begangen. Was das boͤſe Gewiſſen nit thut! welches den Menſchen alſo einwendig quellt vnd plagt/ vnd peyniget/ daß man es auch in Augen vnd aͤuſſerlicher Geſtalt erkennen kan. Atlas Mar. fol. 805. Under andern Plagen/ die der gerechte GOtt uͤber den verſtockten Koͤnig Pharao geſchickt/ durch die Haͤnd der zwey Bruͤder/ nemblich Moyſis vnd Aaron, war nit die mindeſte die groſſe Menge der Froͤſch/ dann es waren diſer Gruͤnhoͤßler ein ſolche Anzahl/ daß faſt kein Orth ohne Froͤſch/ oder kein Froſch

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 446. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/464>, abgerufen am 22.11.2024.