Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judas der Ertz-Schelm sich nemme/ mit Lumpen vnd Hadern sich beklayde/ bey derThür anklopffe/ vnd von dir ein Allmosen begehre/ si scires, forsitan dedisses. Einem Fischer in Jndien begegnete gar offt das Glück/ Deßgleichen widerfahret auch vil mildhertzigen Allmo- Abraham hat glaubt/ er tractire 3. frembde Männer/ Martinus hat glaubt/ er gebe das Trum von seinem Joannes
Judas der Ertz-Schelm ſich nemme/ mit Lumpen vnd Hadern ſich beklayde/ bey derThuͤr anklopffe/ vnd von dir ein Allmoſen begehre/ ſi ſcires, forſitan dediſſes. Einem Fiſcher in Jndien begegnete gar offt das Gluͤck/ Deßgleichen widerfahret auch vil mildhertzigen Allmo- Abraham hat glaubt/ er tractire 3. frembde Maͤnner/ Martinus hat glaubt/ er gebe das Trum von ſeinem Joannes
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Judas der Ertz-Schelm
ſich nemme/ mit Lumpen vnd Hadern ſich beklayde/ bey der
Thuͤr anklopffe/ vnd von dir ein Allmoſen begehre/ ſi ſcires,
forſitan dediſſes.
Einem Fiſcher in Jndien begegnete gar offt das Gluͤck/
daß er vnverhofft an ſtatt den Fiſch die koſtbare Edlgeſtain auß
dem Meer ziehet/ er wurff das Netz in die naſſe Herꝛſchafft
Neptuni gantz keck hinein/ der groͤſten Zuverſicht/ das Meer
wird ihm mehrer guͤnſtig ſeyn/ als dem Petro die gantze Nacht/
da der Fiſch Nihil ins Netz gangen/ nachdem er endlich das
Netz auß der Tieffe ziehet/ vnd ſpannet mit gierigen Augen/ ob
nit einiger Fiſchfang ſein Muͤhe bezahle/ da merckt er bald/ daß
er weder bey Neptuno, noch Fortuna den Kuͤrtzeren gezogen/
indeme er wahrnimbt/ daß er an ſtatt der Fiſch die hoch-ſchaͤtz-
bare Edlgeſtain/ an ſtatt eines Punin, ein Rubbin/ an ſtatt
der Aalen/ die ſchoͤnſte Corallen/ an ſtatt der Stirl/ die theu-
reſte Saphirl herauß hebet.
Deßgleichen widerfahret auch vil mildhertzigen Allmo-
ſengebern/ welche offt/ vnd mehreſtenthail vermainen/ daß ſie
arme vnd nothleydende Bettler in ihr Behauſung einfuͤhren/
auch kraͤfftig glauben/ daß ſie betrangte vnd preſthaffte Men-
ſchen mit Speiß vnd Tranck verſehen/ auch ihnen ſelbſt nichts
anderſt einbilden/ als daß ſie elenden Tropffen/ vnd nothleyden-
den Adamskindern ein Kreutzer ſchencken/ vnderdeſſen aber iſt
geſchehen/ vnd geſchicht noch/ daß ſie an ſtatt der Fiſch die ſchoͤn-
ſte Edlgeſtaıner gefangen/ will ſagen/ an ſtatt eines Bettlers
den Heyland JEſum ſelbſt beherbergt/ an ſtatt eines Men-
ſchen dem wahren GOtt vnd Menſchen diſe Gutthat ſelbſt
erwiſen.
Abraham hat glaubt/ er tractire 3. frembde Maͤnner/
vnd waren vnderdeſſen 3. H. Engel in der Figur der Allerhei-
ligiſten Dreyfaltigkeit/ tres vidit, & unum adoravit.
Martinus hat glaubt/ er gebe das Trum von ſeinem
Mantl einem Armen/ vnd ware doch kein Armer/ ſondern ein
Reicher/ der jenige/ welcher das Himmelreich erſchaffen.
Joannes
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