Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Christus rührt dem Judae das Gewissen. bitt demnach vmb GOttes willen/ er verschon vnser Ehr vndguten Nahmen/ wir stellen vns ein mit hundert Thaller/ ja/ antwort Herr Ratz/ aber wo ist das Kleinod/ da/ da/ vnd gibt ihms mit zittern vnd weinen. Wer ware damahl getröster/ als vnser Herr Ratz/ der ein so wunderlicher Raths-Herr worden/ er brachte das gestohlene Kleinod mit sondern Freu- den zu der Fürstin/ bekombt ein sehr stattliche Remuneration, vnd bekennt anbey den gantzen wunderlichen Verlauff/ hoch-Jacob. Ri- nal. Hist. ingenieus cap. 2. betheuerend/ daß er die Zeit seines Lebens nichts vmb die schwartze Kunst habe gewust/ allein habe dise drey Kerl ihr ei- genes böses Gewissen selbst geoffenbahrt/ vnd an Tag geben. Es ist auff solche Weiß das böse Gewissen ein Uhr/ die Ein grosser Hunger ist entstanden in dem Land Canaan, da- Pars II. K k k
Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen. bitt demnach vmb GOttes willen/ er verſchon vnſer Ehr vndguten Nahmen/ wir ſtellen vns ein mit hundert Thaller/ ja/ antwort Herꝛ Ratz/ aber wo iſt das Kleinod/ da/ da/ vnd gibt ihms mit zittern vnd weinen. Wer ware damahl getroͤſter/ als vnſer Herꝛ Ratz/ der ein ſo wunderlicher Raths-Herꝛ worden/ er brachte das geſtohlene Kleinod mit ſondern Freu- den zu der Fuͤrſtin/ bekombt ein ſehr ſtattliche Remuneration, vnd bekennt anbey den gantzen wunderlichen Verlauff/ hoch-Jacob. Ri- nal. Hiſt. ingenieus cap. 2. betheuerend/ daß er die Zeit ſeines Lebens nichts vmb die ſchwartze Kunſt habe gewuſt/ allein habe diſe drey Kerl ihr ei- genes boͤſes Gewiſſen ſelbſt geoffenbahrt/ vnd an Tag geben. Es iſt auff ſolche Weiß das boͤſe Gewiſſen ein Uhr/ die Ein groſſer Hunger iſt entſtanden in dem Land Canaan, da- Pars II. K k k
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Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen.
bitt demnach vmb GOttes willen/ er verſchon vnſer Ehr vnd
guten Nahmen/ wir ſtellen vns ein mit hundert Thaller/ ja/
antwort Herꝛ Ratz/ aber wo iſt das Kleinod/ da/ da/ vnd gibt
ihms mit zittern vnd weinen. Wer ware damahl getroͤſter/
als vnſer Herꝛ Ratz/ der ein ſo wunderlicher Raths-Herꝛ
worden/ er brachte das geſtohlene Kleinod mit ſondern Freu-
den zu der Fuͤrſtin/ bekombt ein ſehr ſtattliche Remuneration,
vnd bekennt anbey den gantzen wunderlichen Verlauff/ hoch-
betheuerend/ daß er die Zeit ſeines Lebens nichts vmb die
ſchwartze Kunſt habe gewuſt/ allein habe diſe drey Kerl ihr ei-
genes boͤſes Gewiſſen ſelbſt geoffenbahrt/ vnd an Tag geben.
Jacob. Ri-
nal. Hiſt.
ingenieus
cap. 2.
Es iſt auff ſolche Weiß das boͤſe Gewiſſen ein Uhr/ die
alleweil auff die begangene Laſter zeigt/ es iſt ein wieteriſch vnd
wuͤtteriſch Meer/ welches immerzu tobet/ es iſt ein Muſicant,
der alleweil auff der Zittern ſchlagt/ es iſt ein rother Apffel/ der
einwendig wurmſtichig/ es iſt ein Hecken voller Doͤrner/ die
immer ſticht/ es iſt ein Richter/ der gantz vnpartheyiſch/ es iſt
ein Schmidt/ der mit dem Hammer der Forcht ſtaͤts auff den
Amboß deß Hertzens ſchlagt/ wer ein boͤſes Gewiſſen hat/ der
zittert/ wie ein eſchpes Laub/ wann er nur ein Mauß hoͤrt rau-
ſchen/ wer ein boͤſes Gewiſſen hat/ der fallt ineinander/ wie ein
kaltes Eyrſchmaltz/ wann er nur ein Wind hoͤrt ſauſen/ wer
ein boͤſes Gewiſſen hat/ der erbleicht/ wie ein Ungariſcher Stif-
felbalg/ wann er nur von der Hoͤll hoͤrt reden; wer ein boͤſes
Gewiſſen hat/ der ſchaut mit den Augen auß/ wie ein abgeſto-
chener Geißbock/ wann er nur von GOttes Gericht etwas hoͤ-
ret; wer ein boͤſes Gewiſſen hat/ dem thatert die Bruſt/ wie
ein Muͤllbeutl/ wann er nur ein Schatten an der Wand ſihet;
wer ein boͤſes Gewiſſen hat/ der ſchaut ſo ſaur auß/ wie ein Eſ-
ſig-Topff/ wann er nur an die Straff denckt/ ein Schlag-Uhr
im Sack/ ein Stroh im Schueh/ ein Hueſten im Halß/ ein
Lieb im Hertzen/ ein boͤß Gewiſſen/ vnd ein halb Dutzet
Schergen/ die laſſen ſich nit leicht verbergen.
Ein groſſer Hunger iſt entſtanden in dem Land Canaan,
da-
Pars II. K k k
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