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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Christus rührt dem Judae das Gewissen.
wo man will/ sondern es schreyt stäts/ das hast gethan/
das vnd das;
wann man einem Kind/ welches da weint/
schreyt/ kürrt/ das a ja pup ja zusingt/ oder einen rothen Apffel
darreicht/ so schweigt es/ vnd schlafft; aber das verletzte Gewis-
sen last sich nit einsingen/ schlafft nit/ sonder schreyt immerzu/
das hast gestifft/ das vnd das/ dise Straff ligt
dir ob.
Wann ein Karrn oder Wagen gurretzt vnd kürrt/
vnd man ihn schmiert/ so schweigt er still/ vnd halt sein mit Ey-
sen beschlagene Goschen/ aber das böse Gewissen last sich nicht
schmieren/ nicht besänfftigen/ sonder schreyt alleweil/ Tag vnd
Nacht. Ein Spiegl ist zwar ein solcher gläserner Prediger/
der einem natürlich die Warheit in Barth reibt/ hast ein krum-
pe oder stumpe Nasen/ so sagt ers/ hast ein Lux- oder Fuchs-
farben-Barth/ so sagt ers/ hast feiste/ weiche/ oder bleiche
Wangen/ so sagt ers/ hast ein groß/ oder ein bloß Maul/ so
sagt ers/ verschweigt nichts/ aber gleichwol in der Finster halt
ers Maul/ aber das beleydigte Gewissen schreyt ohne auffhö-
ren/ vermantlet nichts/ verhült nichts/ verblümlet nichts/ ver-
schweigt nichts/ schreyt nit allein beym Tag/ sonder auch bey der
Nacht/ das/ das/ das hast gethan. Das sechste Gebott
hast so vnd so offt übertretten/ in deinem Ambt hast so vnd so
vil beuntreut/ wann schon der Kayser stillschweigt/ vnd nichts
begehrt/ so schreyet dir doch das Gewissen in die Ohren/ gib
es wider.

Amon der vornehmste Minister bey dem König Asue-
ro,
hat so vil bey Hof golten/ als der Pamphili im Spil/ ist
allezeit oben geschwummen/ wie das Pantoffel-Holtz/ hat das
Hertz deß Königs nach sich gezogen/ wie der Magnet das Ey-
sen/ nachdem aber seine böse Tück vnd Untreu an Tag kommen/
hat der verfolgte redliche Mardochaeus die Kerschen bey Hof
erhalten/ der Amon aber die Stingel; Nach disem last die
Königin Esther ein stattliches Panquet zurichten/ ein überauß
herrliche Mahlzeit/ worzu auch der Amon eingeladen worden/

aber
J i i 3

Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen.
wo man will/ ſondern es ſchreyt ſtaͤts/ das haſt gethan/
das vnd das;
wann man einem Kind/ welches da weint/
ſchreyt/ kuͤrꝛt/ das a ja pup ja zuſingt/ oder einen rothen Apffel
darreicht/ ſo ſchweigt es/ vnd ſchlafft; aber das verletzte Gewiſ-
ſen laſt ſich nit einſingen/ ſchlafft nit/ ſonder ſchreyt immerzu/
das haſt geſtifft/ das vnd das/ diſe Straff ligt
dir ob.
Wann ein Karꝛn oder Wagen gurretzt vnd kuͤrꝛt/
vnd man ihn ſchmiert/ ſo ſchweigt er ſtill/ vnd halt ſein mit Ey-
ſen beſchlagene Goſchen/ aber das boͤſe Gewiſſen laſt ſich nicht
ſchmieren/ nicht beſaͤnfftigen/ ſonder ſchreyt alleweil/ Tag vnd
Nacht. Ein Spiegl iſt zwar ein ſolcher glaͤſerner Prediger/
der einem natuͤrlich die Warheit in Barth reibt/ haſt ein krum-
pe oder ſtumpe Naſen/ ſo ſagt ers/ haſt ein Lux- oder Fuchs-
farben-Barth/ ſo ſagt ers/ haſt feiſte/ weiche/ oder bleiche
Wangen/ ſo ſagt ers/ haſt ein groß/ oder ein bloß Maul/ ſo
ſagt ers/ verſchweigt nichts/ aber gleichwol in der Finſter halt
ers Maul/ aber das beleydigte Gewiſſen ſchreyt ohne auffhoͤ-
ren/ vermantlet nichts/ verhuͤlt nichts/ verbluͤmlet nichts/ ver-
ſchweigt nichts/ ſchreyt nit allein beym Tag/ ſonder auch bey der
Nacht/ das/ das/ das haſt gethan. Das ſechſte Gebott
haſt ſo vnd ſo offt uͤbertretten/ in deinem Ambt haſt ſo vnd ſo
vil beuntreut/ wann ſchon der Kayſer ſtillſchweigt/ vnd nichts
begehrt/ ſo ſchreyet dir doch das Gewiſſen in die Ohren/ gib
es wider.

Amon der vornehmſte Miniſter bey dem Koͤnig Aſue-
ro,
hat ſo vil bey Hof golten/ als der Pamphili im Spil/ iſt
allezeit oben geſchwummen/ wie das Pantoffel-Holtz/ hat das
Hertz deß Koͤnigs nach ſich gezogen/ wie der Magnet das Ey-
ſen/ nachdem aber ſeine boͤſe Tuͤck vnd Untreu an Tag kommen/
hat der verfolgte redliche Mardochæus die Kerſchen bey Hof
erhalten/ der Amon aber die Stingel; Nach diſem laſt die
Koͤnigin Eſther ein ſtattliches Panquet zurichten/ ein uͤberauß
herꝛliche Mahlzeit/ worzu auch der Amon eingeladen worden/

aber
J i i 3
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[437/0455] Chriſtus ruͤhrt dem Judæ das Gewiſſen. wo man will/ ſondern es ſchreyt ſtaͤts/ das haſt gethan/ das vnd das; wann man einem Kind/ welches da weint/ ſchreyt/ kuͤrꝛt/ das a ja pup ja zuſingt/ oder einen rothen Apffel darreicht/ ſo ſchweigt es/ vnd ſchlafft; aber das verletzte Gewiſ- ſen laſt ſich nit einſingen/ ſchlafft nit/ ſonder ſchreyt immerzu/ das haſt geſtifft/ das vnd das/ diſe Straff ligt dir ob. Wann ein Karꝛn oder Wagen gurretzt vnd kuͤrꝛt/ vnd man ihn ſchmiert/ ſo ſchweigt er ſtill/ vnd halt ſein mit Ey- ſen beſchlagene Goſchen/ aber das boͤſe Gewiſſen laſt ſich nicht ſchmieren/ nicht beſaͤnfftigen/ ſonder ſchreyt alleweil/ Tag vnd Nacht. Ein Spiegl iſt zwar ein ſolcher glaͤſerner Prediger/ der einem natuͤrlich die Warheit in Barth reibt/ haſt ein krum- pe oder ſtumpe Naſen/ ſo ſagt ers/ haſt ein Lux- oder Fuchs- farben-Barth/ ſo ſagt ers/ haſt feiſte/ weiche/ oder bleiche Wangen/ ſo ſagt ers/ haſt ein groß/ oder ein bloß Maul/ ſo ſagt ers/ verſchweigt nichts/ aber gleichwol in der Finſter halt ers Maul/ aber das beleydigte Gewiſſen ſchreyt ohne auffhoͤ- ren/ vermantlet nichts/ verhuͤlt nichts/ verbluͤmlet nichts/ ver- ſchweigt nichts/ ſchreyt nit allein beym Tag/ ſonder auch bey der Nacht/ das/ das/ das haſt gethan. Das ſechſte Gebott haſt ſo vnd ſo offt uͤbertretten/ in deinem Ambt haſt ſo vnd ſo vil beuntreut/ wann ſchon der Kayſer ſtillſchweigt/ vnd nichts begehrt/ ſo ſchreyet dir doch das Gewiſſen in die Ohren/ gib es wider. Amon der vornehmſte Miniſter bey dem Koͤnig Aſue- ro, hat ſo vil bey Hof golten/ als der Pamphili im Spil/ iſt allezeit oben geſchwummen/ wie das Pantoffel-Holtz/ hat das Hertz deß Koͤnigs nach ſich gezogen/ wie der Magnet das Ey- ſen/ nachdem aber ſeine boͤſe Tuͤck vnd Untreu an Tag kommen/ hat der verfolgte redliche Mardochæus die Kerſchen bey Hof erhalten/ der Amon aber die Stingel; Nach diſem laſt die Koͤnigin Eſther ein ſtattliches Panquet zurichten/ ein uͤberauß herꝛliche Mahlzeit/ worzu auch der Amon eingeladen worden/ aber J i i 3

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 437. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/455>, abgerufen am 25.11.2024.