samb an Tag geben/ daß ihme alle künfftige Begebenheiten be- kannt/ vnd offenbahr seyn/ vnd nit dem Menschen/ ausser sei- ner Göttlichen Offenbahrungen; dahero die Wahrsager/ Planetensteller/ Zigeyner/ vnd dergleichen Lumpengesind in allweg zu verwerffen seynd.
Die Wissenschafft künfftiger Ding ist allein in dem all- wissenden GOtt/ deme nichts verborgen/ nichts verdeckt/ nichts verhült/ nichts vergraben/ nichts vermäntlet/ nichts versperrt/ nichts vnbekannt/ diser ist ein Aug/ so alles sihet/ ist ein Schlüs- sel/ so alles eröffnet/ ist ein Uhr/ so auff alles zeigt/ ist ein Maaß/ so alles mässet/ ist ein Hand/ so alles auffdeckt/ diser hat von Ewigkeit her gesehen/ was da gewest ist/ was da noch ist/ was da noch seyn wird; was/ wer/ wie/ wo/ wann; wann es gewest ist/ was/ wer/ wie/ wo/ wann es ist/ was/ wer/ wie/ wo/ wann es seyn wird/ von disem allhabenden/ allmächtigen/ allwissenden GOtt seynd etliche im Gesatz der Natur/ im Ge- satz Moysis, im Gesatz Christi erleucht worden/ daß sie künffti- ge Ding haben vorgesagt/ vnd derenthalben Propheten ge- nennt worden/ im Gesatz der Natur war Adam, Enoch, Noe, Abraham, Joseph, &c. im Gesatz Moysis waren Isaias, E- zechiel, Jeremias, Daniel, Osea, Joel, Amos, Abdias, Jo- nas, Michaeas, Nahum, Habacuc, Sophonias, Aggaeus, Zacharias, Malachias, Samuel, Gad, David, Natan, Se- mei, Azarias, Jehu, Elias, Elisaeus, &c. im Gesatz Christi alle Apostel/ vil Martyrer/ ein vnzahlbare Anzahl der Beich- tiger/ nit wenig H. Jungfrauen/ vnd Außerwöhlte GOttes/ welche aber alle gewest seynd wie ein Amper/ der das Wasser von sich selbsten nit hat/ sonder auß dem tieffen Brunn/ gewest seynd wie ein Orgl/ welche von sich selbst nit pfeifft/ sonder von einem andern Lufft angeblasen wird/ gewest seynd wie ein Liecht/ welches von sich selbst nicht ist/ sonder von einem andern ange- zündt wird.
Unweit der Statt Sichar hat sich der gebenedeyte Hey- land bey einem Brunn nidergesetzt/ weil er sich etwas müd be-
funden
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Unſer HErꝛ vnd Heyland propheceyt/ ꝛc.
ſamb an Tag geben/ daß ihme alle kuͤnfftige Begebenheiten be- kannt/ vnd offenbahr ſeyn/ vnd nit dem Menſchen/ auſſer ſei- ner Goͤttlichen Offenbahrungen; dahero die Wahrſager/ Planetenſteller/ Zigeyner/ vnd dergleichen Lumpengeſind in allweg zu verwerffen ſeynd.
Die Wiſſenſchafft kuͤnfftiger Ding iſt allein in dem all- wiſſenden GOtt/ deme nichts verborgen/ nichts verdeckt/ nichts verhuͤlt/ nichts vergraben/ nichts vermaͤntlet/ nichts verſperꝛt/ nichts vnbekannt/ diſer iſt ein Aug/ ſo alles ſihet/ iſt ein Schluͤſ- ſel/ ſo alles eroͤffnet/ iſt ein Uhr/ ſo auff alles zeigt/ iſt ein Maaß/ ſo alles maͤſſet/ iſt ein Hand/ ſo alles auffdeckt/ diſer hat von Ewigkeit her geſehen/ was da geweſt iſt/ was da noch iſt/ was da noch ſeyn wird; was/ wer/ wie/ wo/ wann; wann es geweſt iſt/ was/ wer/ wie/ wo/ wann es iſt/ was/ wer/ wie/ wo/ wann es ſeyn wird/ von diſem allhabenden/ allmaͤchtigen/ allwiſſenden GOtt ſeynd etliche im Geſatz der Natur/ im Ge- ſatz Moyſis, im Geſatz Chriſti erleucht worden/ daß ſie kuͤnffti- ge Ding haben vorgeſagt/ vnd derenthalben Propheten ge- nennt worden/ im Geſatz der Natur war Adam, Enoch, Noë, Abraham, Joſeph, &c. im Geſatz Moyſis waren Iſaias, E- zechiël, Jeremias, Daniel, Oſea, Joël, Amos, Abdias, Jo- nas, Michæas, Nahum, Habacuc, Sophonias, Aggæus, Zacharias, Malachias, Samuel, Gad, David, Natan, Se- mei, Azarias, Jehu, Elias, Eliſæus, &c. im Geſatz Chriſti alle Apoſtel/ vil Martyrer/ ein vnzahlbare Anzahl der Beich- tiger/ nit wenig H. Jungfrauen/ vnd Außerwoͤhlte GOttes/ welche aber alle geweſt ſeynd wie ein Amper/ der das Waſſer von ſich ſelbſten nit hat/ ſonder auß dem tieffen Brunn/ geweſt ſeynd wie ein Orgl/ welche von ſich ſelbſt nit pfeifft/ ſonder von einem andern Lufft angeblaſen wird/ geweſt ſeynd wie ein Liecht/ welches von ſich ſelbſt nicht iſt/ ſonder von einem andern ange- zuͤndt wird.
Unweit der Statt Sichar hat ſich der gebenedeyte Hey- land bey einem Brunn nidergeſetzt/ weil er ſich etwas muͤd be-
funden
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Unſer HErꝛ vnd Heyland propheceyt/ ꝛc.
ſamb an Tag geben/ daß ihme alle kuͤnfftige Begebenheiten be-
kannt/ vnd offenbahr ſeyn/ vnd nit dem Menſchen/ auſſer ſei-
ner Goͤttlichen Offenbahrungen; dahero die Wahrſager/
Planetenſteller/ Zigeyner/ vnd dergleichen Lumpengeſind in
allweg zu verwerffen ſeynd.
Die Wiſſenſchafft kuͤnfftiger Ding iſt allein in dem all-
wiſſenden GOtt/ deme nichts verborgen/ nichts verdeckt/ nichts
verhuͤlt/ nichts vergraben/ nichts vermaͤntlet/ nichts verſperꝛt/
nichts vnbekannt/ diſer iſt ein Aug/ ſo alles ſihet/ iſt ein Schluͤſ-
ſel/ ſo alles eroͤffnet/ iſt ein Uhr/ ſo auff alles zeigt/ iſt ein
Maaß/ ſo alles maͤſſet/ iſt ein Hand/ ſo alles auffdeckt/ diſer
hat von Ewigkeit her geſehen/ was da geweſt iſt/ was da noch
iſt/ was da noch ſeyn wird; was/ wer/ wie/ wo/ wann; wann
es geweſt iſt/ was/ wer/ wie/ wo/ wann es iſt/ was/ wer/ wie/
wo/ wann es ſeyn wird/ von diſem allhabenden/ allmaͤchtigen/
allwiſſenden GOtt ſeynd etliche im Geſatz der Natur/ im Ge-
ſatz Moyſis, im Geſatz Chriſti erleucht worden/ daß ſie kuͤnffti-
ge Ding haben vorgeſagt/ vnd derenthalben Propheten ge-
nennt worden/ im Geſatz der Natur war Adam, Enoch, Noë,
Abraham, Joſeph, &c. im Geſatz Moyſis waren Iſaias, E-
zechiël, Jeremias, Daniel, Oſea, Joël, Amos, Abdias, Jo-
nas, Michæas, Nahum, Habacuc, Sophonias, Aggæus,
Zacharias, Malachias, Samuel, Gad, David, Natan, Se-
mei, Azarias, Jehu, Elias, Eliſæus, &c. im Geſatz Chriſti
alle Apoſtel/ vil Martyrer/ ein vnzahlbare Anzahl der Beich-
tiger/ nit wenig H. Jungfrauen/ vnd Außerwoͤhlte GOttes/
welche aber alle geweſt ſeynd wie ein Amper/ der das Waſſer
von ſich ſelbſten nit hat/ ſonder auß dem tieffen Brunn/ geweſt
ſeynd wie ein Orgl/ welche von ſich ſelbſt nit pfeifft/ ſonder von
einem andern Lufft angeblaſen wird/ geweſt ſeynd wie ein Liecht/
welches von ſich ſelbſt nicht iſt/ ſonder von einem andern ange-
zuͤndt wird.
Unweit der Statt Sichar hat ſich der gebenedeyte Hey-
land bey einem Brunn nidergeſetzt/ weil er ſich etwas muͤd be-
funden
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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 403. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/421>, abgerufen am 21.11.2024.
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