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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judae Hoffart.
dero Sprachen verkehrt/ in einem Augenbilick hat ein jeder ein
andere Sprach geredt/ einer Griechisch/ der ander Lateinisch/
der dritte Hebreisch/ der vierdte Böhmisch/ der fünffte Craba-
tisch/ der sechste Crainerisch/ möcht gern wissen/ welcher auß ih-
nen Teutsch hat geredt/ etc. welche Sprach-Vermischung sie an
aller Arbeit verhindert/ dann so einer Kalch begehrt/ bracht ih-
me der andere Ziegl/ wann einer vmb Stein geschryen/ hat ihm
der andere Malter zugereicht/ es schaute ein Narr den andern
Gen. 11.an/ vnd haben gar leicht erkennt/ daß wegen ihres Hochmuths
von GOtt dise lange Nasen komme.

Kayser Friderich solte in ein Closter auff ein Zeit/ auß
zweyen ein Abbten zu erwöhlen/ vnd war einer auß disen/ wel-
cher solche Hochheit suchte durch spendiren/ wie dann Munia
durch Munera leicht gefangen werden/ vnd also offt besser das
schmieren/ als peroriren: Jndeme nun der gute Kayser im
Zweiffel stunde/ wen er zu der vacirenden Dignitet soll erhe-
ben/ gabe ihm ein vornehmer Minister vnderthänigist den
Rath/ vnd Einschlag/ weil dise Mönch/ vermög ihrer Regl
vnd Satzungen/ ein jeder muß ein Nadl bey sich tragen/ zum
Zeichen der Evangelischen Armuth/ damit er ihme die Kleyder
selber flicke/ also sollen Jhr Majestät fragen den ersten Prae-
tenden
ten/ ob er ein Nadel bey sich habe/ worauß man erken-
nen kan/ ob er seiner Regl gemäß lebe; Wie nun beede auff
bestimbte Zeit bey dem Kayser erschinen/ vnd der Ehrsüchtige
ihm nichts anders eingebildt/ als Abbt zu werden/ vmb weil
sein Competent ein einfältiger Mensch/ vnd gemeiner Chor-
E-sel/ vnd da der Kayser gefragt/ als woll er einen eingezoge-
nen Schifer auß dem Finger ziechen/ haben Jhr Ehrwürden
kein Nadl bey sich? O nein/ sagte er/ Jhr Majestät/ aber mein
Gespann wird wol eine bey sich tragen (du hasts wol getroffen/
acutetigisti) vnd als der einfältige vnd demüthige Mann mit
Caesar l.
6. c.
15.
seinem Nadel-Büchsel herauß gewischt/ ist er als ein hochwür-
diger Abbt nach Hauß gewischt/ der andere Stoltze aber mit
Schand vnd Spott gestanden/ das war ein lange Nasen.

Der

Judæ Hoffart.
dero Sprachen verkehrt/ in einem Augenbilick hat ein jeder ein
andere Sprach geredt/ einer Griechiſch/ der ander Lateiniſch/
der dritte Hebreiſch/ der vierdte Boͤhmiſch/ der fuͤnffte Craba-
tiſch/ der ſechſte Craineriſch/ moͤcht gern wiſſen/ welcher auß ih-
nen Teutſch hat geredt/ ꝛc. welche Sprach-Vermiſchung ſie an
aller Arbeit verhindert/ dann ſo einer Kalch begehrt/ bracht ih-
me der andere Ziegl/ wann einer vmb Stein geſchryen/ hat ihm
der andere Malter zugereicht/ es ſchaute ein Narꝛ den andern
Gen. 11.an/ vnd haben gar leicht erkennt/ daß wegen ihres Hochmuths
von GOtt diſe lange Naſen komme.

Kayſer Friderich ſolte in ein Cloſter auff ein Zeit/ auß
zweyen ein Abbten zu erwoͤhlen/ vnd war eıner auß diſen/ wel-
cher ſolche Hochheit ſuchte durch ſpendiren/ wie dann Munia
durch Munera leicht gefangen werden/ vnd alſo offt beſſer das
ſchmieren/ als peroriren: Jndeme nun der gute Kayſer im
Zweiffel ſtunde/ wen er zu der vacirenden Dignitet ſoll erhe-
ben/ gabe ihm ein vornehmer Miniſter vnderthaͤnigıſt den
Rath/ vnd Einſchlag/ weil diſe Moͤnch/ vermoͤg ihrer Regl
vnd Satzungen/ ein jeder muß ein Nadl bey ſich tragen/ zum
Zeichen der Evangeliſchen Armuth/ damit er ihme die Kleyder
ſelber flicke/ alſo ſollen Jhr Majeſtaͤt fragen den erſten Præ-
tenden
ten/ ob er ein Nadel bey ſich habe/ worauß man erken-
nen kan/ ob er ſeiner Regl gemaͤß lebe; Wie nun beede auff
beſtimbte Zeit bey dem Kayſer erſchinen/ vnd der Ehrſuͤchtige
ihm nichts anders eingebildt/ als Abbt zu werden/ vmb weil
ſein Competent ein einfaͤltiger Menſch/ vnd gemeiner Chor-
E-ſel/ vnd da der Kayſer gefragt/ als woll er einen eingezoge-
nen Schifer auß dem Finger ziechen/ haben Jhr Ehrwuͤrden
kein Nadl bey ſich? O nein/ ſagte er/ Jhr Majeſtaͤt/ aber mein
Geſpann wird wol eine bey ſich tragen (du haſts wol getroffen/
acutetigiſti) vnd als der einfaͤltige vnd demuͤthige Mann mit
Cæſar l.
6. c.
15.
ſeinem Nadel-Buͤchſel herauß gewiſcht/ iſt er als ein hochwuͤr-
diger Abbt nach Hauß gewiſcht/ der andere Stoltze aber mit
Schand vnd Spott geſtanden/ das war ein lange Naſen.

Der
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[390/0408] Judæ Hoffart. dero Sprachen verkehrt/ in einem Augenbilick hat ein jeder ein andere Sprach geredt/ einer Griechiſch/ der ander Lateiniſch/ der dritte Hebreiſch/ der vierdte Boͤhmiſch/ der fuͤnffte Craba- tiſch/ der ſechſte Craineriſch/ moͤcht gern wiſſen/ welcher auß ih- nen Teutſch hat geredt/ ꝛc. welche Sprach-Vermiſchung ſie an aller Arbeit verhindert/ dann ſo einer Kalch begehrt/ bracht ih- me der andere Ziegl/ wann einer vmb Stein geſchryen/ hat ihm der andere Malter zugereicht/ es ſchaute ein Narꝛ den andern an/ vnd haben gar leicht erkennt/ daß wegen ihres Hochmuths von GOtt diſe lange Naſen komme. Gen. 11. Kayſer Friderich ſolte in ein Cloſter auff ein Zeit/ auß zweyen ein Abbten zu erwoͤhlen/ vnd war eıner auß diſen/ wel- cher ſolche Hochheit ſuchte durch ſpendiren/ wie dann Munia durch Munera leicht gefangen werden/ vnd alſo offt beſſer das ſchmieren/ als peroriren: Jndeme nun der gute Kayſer im Zweiffel ſtunde/ wen er zu der vacirenden Dignitet ſoll erhe- ben/ gabe ihm ein vornehmer Miniſter vnderthaͤnigıſt den Rath/ vnd Einſchlag/ weil diſe Moͤnch/ vermoͤg ihrer Regl vnd Satzungen/ ein jeder muß ein Nadl bey ſich tragen/ zum Zeichen der Evangeliſchen Armuth/ damit er ihme die Kleyder ſelber flicke/ alſo ſollen Jhr Majeſtaͤt fragen den erſten Præ- tendenten/ ob er ein Nadel bey ſich habe/ worauß man erken- nen kan/ ob er ſeiner Regl gemaͤß lebe; Wie nun beede auff beſtimbte Zeit bey dem Kayſer erſchinen/ vnd der Ehrſuͤchtige ihm nichts anders eingebildt/ als Abbt zu werden/ vmb weil ſein Competent ein einfaͤltiger Menſch/ vnd gemeiner Chor- E-ſel/ vnd da der Kayſer gefragt/ als woll er einen eingezoge- nen Schifer auß dem Finger ziechen/ haben Jhr Ehrwuͤrden kein Nadl bey ſich? O nein/ ſagte er/ Jhr Majeſtaͤt/ aber mein Geſpann wird wol eine bey ſich tragen (du haſts wol getroffen/ acutetigiſti) vnd als der einfaͤltige vnd demuͤthige Mann mit ſeinem Nadel-Buͤchſel herauß gewiſcht/ iſt er als ein hochwuͤr- diger Abbt nach Hauß gewiſcht/ der andere Stoltze aber mit Schand vnd Spott geſtanden/ das war ein lange Naſen. Cæſar l. 6. c. 15. Der

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 390. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/408>, abgerufen am 27.11.2024.