Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judae Hoffart. Wasser gangen. Ein anderer war/ der im Brauch hätte/ nichtsanders zu betten/ als das ABC, nach Vollendung desselben sagte er/ O mein GOtt/ ich weiß/ daß alle Gebett im ABC be- griffen seynd/ jetzt klaub dir auß/ was dir wolgefällig. Vil der- gleichen stehen bey dem Allerhöchsten in grössern Gnaden/ als ihr Clarissimi, Excellentissimi, Ingeniosissimi, Doctissi- mi, Eximij Domini, Domini, &c. die ihr gar offt mehrer nach dem Lob schnapt/ als ein Hungeriger nach dem Laib/ vnd thut euch die Ohren nichts mehrers kitzlen/ als hohe/ herrliche Titl/ dahero titulare, vnd titillare fast gleich seyn: vmb Got- tes willen/ braucht diß mein vorgeschlagenes Mittel im Re- cept, nemblich die Meisterwurtzen/ damit der so gefährli- che Zustand gewendt werde/ vnder disem Nahmen verstehe ich vnsern Heyland JEsum selbsten/ der mehrmahl bey/ vnd von dem Evangelisten genennt wird Magister, ein Meister/ di- ser/ O Demuth über alle Demuth! diser kurtz vor seinem Todt hat sich vor den Apostlen nidergeworffen/ vnd ihnen die kothi- ge Füß gewaschen/ die jenige Händ/ welche Himmel vnd Erd erschaffen/ die erniderigen sich anjetzo zu den Füssen der Men- schen/ auch so gar zu den Füssen deß verrätherischen Judae! nach solchem Werck der tieffesten Demuth wendet sich der HErr zu Joan. 13.den Aposteln/ vnd sprach: Vos vocatis me Magister, & be- ne dicitis, sum etenim, &c. Jhr nennt mich Magister, gar recht/ dann ich bin einer: Der gebenedeyte Heyland JEsus ist ein Magister, ja/ vnd wir seynd seine Discipel, die Lection, so er vns auffgibt/ bestehet nur in 36. Buchstaben/ nur in 7. Wör- tern/ benanntlich: Discite a me, quia mitis sum, & humilis corde, die Demuth ist über alle Scienz vnd Wissenschafften/ ihr möcht können/ was Suarezius vnd Vasquezius, dise vor- nehme Theologi, ihr möcht können/ was Cato, vnd Plato, di- se vornehme Philosophi, ihr möcht können/ was Bartholus vnd Baldus, dise vornehme Juristen, wann ihr aber besagte Lection nit könt/ so seyt ihr vngelehrnige Esels-Köpff in der Schul dises Magisters. Weil
Judæ Hoffart. Waſſer gangen. Ein anderer war/ der im Brauch haͤtte/ nichtsanders zu betten/ als das ABC, nach Vollendung deſſelben ſagte er/ O mein GOtt/ ich weiß/ daß alle Gebett im ABC be- griffen ſeynd/ jetzt klaub dir auß/ was dir wolgefaͤllig. Vil der- gleichen ſtehen bey dem Allerhoͤchſten in groͤſſern Gnaden/ als ihr Clariſſimi, Excellentiſſimi, Ingenioſiſſimi, Doctiſſi- mi, Eximij Domini, Domini, &c. die ihr gar offt mehrer nach dem Lob ſchnapt/ als ein Hungeriger nach dem Laib/ vnd thut euch die Ohren nichts mehrers kitzlen/ als hohe/ herꝛliche Titl/ dahero titulare, vnd titillare faſt gleich ſeyn: vmb Got- tes willen/ braucht diß mein vorgeſchlagenes Mittel im Re- cept, nemblich die Meiſterwurtzen/ damit der ſo gefaͤhrli- che Zuſtand gewendt werde/ vnder diſem Nahmen verſtehe ich vnſern Heyland JEſum ſelbſten/ der mehrmahl bey/ vnd von dem Evangeliſten genennt wird Magiſter, ein Meiſter/ di- ſer/ O Demuth uͤber alle Demuth! diſer kurtz vor ſeinem Todt hat ſich vor den Apoſtlen nidergeworffen/ vnd ihnen die kothi- ge Fuͤß gewaſchen/ die jenige Haͤnd/ welche Himmel vnd Erd erſchaffen/ die erniderigen ſich anjetzo zu den Fuͤſſen der Men- ſchen/ auch ſo gar zu den Fuͤſſen deß verraͤtheriſchen Judæ! nach ſolchem Werck der tieffeſten Demuth wendet ſich der HErꝛ zu Joan. 13.den Apoſteln/ vnd ſprach: Vos vocatis me Magiſter, & be- nè dicitis, ſum etenim, &c. Jhr nennt mich Magiſter, gar recht/ dann ich bin einer: Der gebenedeyte Heyland JEſus iſt ein Magiſter, ja/ vnd wir ſeynd ſeine Diſcipel, die Lection, ſo er vns auffgibt/ beſtehet nur in 36. Buchſtaben/ nur in 7. Woͤr- tern/ benanntlich: Diſcite à me, quia mitis ſum, & humilis corde, die Demuth iſt uͤber alle Scienz vnd Wiſſenſchafften/ ihr moͤcht koͤnnen/ was Suarezius vnd Vaſquezius, diſe vor- nehme Theologi, ihr moͤcht koͤnnen/ was Cato, vnd Plato, di- ſe vornehme Philoſophi, ihr moͤcht koͤnnen/ was Bartholus vnd Baldus, diſe vornehme Juriſten, wann ihr aber beſagte Lection nit koͤnt/ ſo ſeyt ihr vngelehrnige Eſels-Koͤpff in der Schul diſes Magiſters. Weil
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griffen ſeynd/ jetzt klaub dir auß/ was dir wolgefaͤllig. Vil der-
gleichen ſtehen bey dem Allerhoͤchſten in groͤſſern Gnaden/ als
ihr Clariſſimi, Excellentiſſimi, Ingenioſiſſimi, Doctiſſi-
mi, Eximij Domini, Domini, &c. die ihr gar offt mehrer
nach dem Lob ſchnapt/ als ein Hungeriger nach dem Laib/ vnd
thut euch die Ohren nichts mehrers kitzlen/ als hohe/ herꝛliche
Titl/ dahero titulare, vnd titillare faſt gleich ſeyn: vmb Got-
tes willen/ braucht diß mein vorgeſchlagenes Mittel im Re-
cept, nemblich die Meiſterwurtzen/ damit der ſo gefaͤhrli-
che Zuſtand gewendt werde/ vnder diſem Nahmen verſtehe ich
vnſern Heyland JEſum ſelbſten/ der mehrmahl bey/ vnd von
dem Evangeliſten genennt wird Magiſter, ein Meiſter/ di-
ſer/ O Demuth uͤber alle Demuth! diſer kurtz vor ſeinem Todt
hat ſich vor den Apoſtlen nidergeworffen/ vnd ihnen die kothi-
ge Fuͤß gewaſchen/ die jenige Haͤnd/ welche Himmel vnd Erd
erſchaffen/ die erniderigen ſich anjetzo zu den Fuͤſſen der Men-
ſchen/ auch ſo gar zu den Fuͤſſen deß verraͤtheriſchen Judæ! nach
ſolchem Werck der tieffeſten Demuth wendet ſich der HErꝛ zu
den Apoſteln/ vnd ſprach: Vos vocatis me Magiſter, & be-
nè dicitis, ſum etenim, &c. Jhr nennt mich Magiſter, gar
recht/ dann ich bin einer: Der gebenedeyte Heyland JEſus iſt
ein Magiſter, ja/ vnd wir ſeynd ſeine Diſcipel, die Lection, ſo
er vns auffgibt/ beſtehet nur in 36. Buchſtaben/ nur in 7. Woͤr-
tern/ benanntlich: Diſcite à me, quia mitis ſum, & humilis
corde, die Demuth iſt uͤber alle Scienz vnd Wiſſenſchafften/
ihr moͤcht koͤnnen/ was Suarezius vnd Vaſquezius, diſe vor-
nehme Theologi, ihr moͤcht koͤnnen/ was Cato, vnd Plato, di-
ſe vornehme Philoſophi, ihr moͤcht koͤnnen/ was Bartholus
vnd Baldus, diſe vornehme Juriſten, wann ihr aber beſagte
Lection nit koͤnt/ ſo ſeyt ihr vngelehrnige Eſels-Koͤpff in der
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