Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

Bild:
<< vorherige Seite

Judae Hoffart.
entia inflat, da prangt man mit dem Titl Baacalaurei, Magi-
stri, Candidati, Doctores, &c.
da müssen Flügl an das
Wammes/ ein Ring an Finger/ ein Gestreng an Titl/ etc. da
sitzt der Plato auff der Zung/ der Aristoteles schaut zum Fen-
ster herauß/ der Diogenes hockt auff den Achßlen/ der Salu-
stius
ligt im Hosen-Sack/ der Seneca steckt in Handschuehen/
der Horatius sitzt bey den Füssen/ vnd die saubere Hoffart
im Hertzen.

Ezech. 3.

Der Prophet Ezechiel hat einmahl ein wunderliches
Gesicht gehabt/ er hat gesehen/ daß ein Buch vom Himmel
kommen/ vnd war zugleich der Befelch/ er soll das Buch essen/
comede volumen, vnd nachdem er solches genossen/ ist er ein
wunderlicher Mann worden/ ein ansehlicher vnd heiliger Pro-
phet worden; vil sitzen ob den Büchern/ schöpffen ein Wissen-
schafft weit tieffer/ als der Brunn gewest/ wo vnser HErr von
der Samaritanin den Trunck begehrt/ solviren/ vnd lösen auff
alle Quaestiones, vnd Fragen/ die weit schwärer/ als der Stein
vor dem Grab Christi/ erat quippe magnus, erdencken solche
Argumenta, die weit schärpffer/ als der Säbl/ wormit der
Peter dem Malcho das Ohr gestutzt/ ersinnen solche Rationes,
die weit spitziger/ als der Nagl/ den die Jahel dem Sisarae durch
den Schlaff geschlagen/ bemühen sich mehrer/ vnd länger vmb
die schöne Wissenschafft/ als der Jacob vmb die schöne Rachel,
welcher sich doch 14. Jahr hart strapaziret/ vnd also nit eins/
wie Ezechiel, sonder fressen fast alle Bücher/ was folgt aber
endlich? was? scientia inflat, meistens die Hoffart/ da kitzlet
der Titl SS. Theol. Doctor, trutz laß ihn einer auß/ wann man
einem zuschreibt; da heist es: nos legem scimus, hic est fi-
lius fabri,
wir seynd auffgeraumbte Köpff/ diser vnd diser hat
nit weit in die Bücher geschaut/ da will man allzeit oben schwim-
men/ wie das Eysen Elisaei, vnd wachst man in der Wissen-
schafft so weit/ daß man sich selbst nit mehr weiß.

Wer ist gelehrter vnd erleuchter gewest/ als eben Orige-
nes,
dessen Vatter ein glorreicher Martyrer/ vnd Blutzeug

Christi/

Judæ Hoffart.
entia inflat, da prangt man mit dem Titl Baacalaurei, Magi-
ſtri, Candidati, Doctores, &c.
da muͤſſen Fluͤgl an das
Wammes/ ein Ring an Finger/ ein Geſtreng an Titl/ ꝛc. da
ſitzt der Plato auff der Zung/ der Ariſtoteles ſchaut zum Fen-
ſter herauß/ der Diogenes hockt auff den Achßlen/ der Salu-
ſtius
ligt im Hoſen-Sack/ der Seneca ſteckt in Handſchuehen/
der Horatius ſitzt bey den Fuͤſſen/ vnd die ſaubere Hoffart
im Hertzen.

Ezech. 3.

Der Prophet Ezechiel hat einmahl ein wunderliches
Geſicht gehabt/ er hat geſehen/ daß ein Buch vom Himmel
kommen/ vnd war zugleich der Befelch/ er ſoll das Buch eſſen/
comede volumen, vnd nachdem er ſolches genoſſen/ iſt er ein
wunderlicher Mann worden/ ein anſehlicher vnd heiliger Pro-
phet worden; vil ſitzen ob den Buͤchern/ ſchoͤpffen ein Wiſſen-
ſchafft weit tieffer/ als der Brunn geweſt/ wo vnſer HErꝛ von
der Samaritanin den Trunck begehrt/ ſolviren/ vnd loͤſen auff
alle Quæſtiones, vnd Fragen/ die weit ſchwaͤrer/ als der Stein
vor dem Grab Chriſti/ erat quippe magnus, erdencken ſolche
Argumenta, die weit ſchaͤrpffer/ als der Saͤbl/ wormit der
Peter dem Malcho das Ohr geſtutzt/ erſinnen ſolche Rationes,
die weit ſpitziger/ als der Nagl/ den die Jahel dem Siſaræ durch
den Schlaff geſchlagen/ bemuͤhen ſich mehrer/ vnd laͤnger vmb
die ſchoͤne Wiſſenſchafft/ als der Jacob vmb die ſchoͤne Rachel,
welcher ſich doch 14. Jahr hart ſtrapaziret/ vnd alſo nit eins/
wie Ezechiel, ſonder freſſen faſt alle Buͤcher/ was folgt aber
endlich? was? ſcientia inflat, meiſtens die Hoffart/ da kitzlet
der Titl SS. Theol. Doctor, trutz laß ihn einer auß/ wann man
einem zuſchreibt; da heiſt es: nos legem ſcimus, hic eſt fi-
lius fabri,
wir ſeynd auffgeraumbte Koͤpff/ diſer vnd diſer hat
nit weit in die Buͤcher geſchaut/ da will man allzeit oben ſchwim-
men/ wie das Eyſen Eliſæi, vnd wachſt man in der Wiſſen-
ſchafft ſo weit/ daß man ſich ſelbſt nit mehr weiß.

Wer iſt gelehrter vnd erleuchter geweſt/ als eben Orige-
nes,
deſſen Vatter ein glorreicher Martyrer/ vnd Blutzeug

Chriſti/
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0402" n="384"/><fw place="top" type="header">Judæ Hoffart.</fw><lb/><hi rendition="#aq">entia inflat,</hi> da prangt man mit dem Titl <hi rendition="#aq">Baacalaurei, Magi-<lb/>
&#x017F;tri, Candidati, Doctores, &amp;c.</hi> da mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en Flu&#x0364;gl an das<lb/>
Wammes/ ein Ring an Finger/ ein Ge&#x017F;treng an Titl/ &#xA75B;c. da<lb/>
&#x017F;itzt der <hi rendition="#aq">Plato</hi> auff der Zung/ der <hi rendition="#aq">Ari&#x017F;toteles</hi> &#x017F;chaut zum Fen-<lb/>
&#x017F;ter herauß/ der <hi rendition="#aq">Diogenes</hi> hockt auff den Achßlen/ der <hi rendition="#aq">Salu-<lb/>
&#x017F;tius</hi> ligt im Ho&#x017F;en-Sack/ der <hi rendition="#aq">Seneca</hi> &#x017F;teckt in Hand&#x017F;chuehen/<lb/>
der <hi rendition="#aq">Horatius</hi> &#x017F;itzt bey den Fu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en/ vnd die &#x017F;aubere Hoffart<lb/>
im Hertzen.</p><lb/>
          <note place="left"><hi rendition="#aq">Ezech.</hi> 3.</note>
          <p>Der Prophet <hi rendition="#aq">Ezechiel</hi> hat einmahl ein wunderliches<lb/>
Ge&#x017F;icht gehabt/ er hat ge&#x017F;ehen/ daß ein Buch vom Himmel<lb/>
kommen/ vnd war zugleich der Befelch/ er &#x017F;oll das Buch e&#x017F;&#x017F;en/<lb/><hi rendition="#aq">comede volumen,</hi> vnd nachdem er &#x017F;olches geno&#x017F;&#x017F;en/ i&#x017F;t er ein<lb/>
wunderlicher Mann worden/ ein an&#x017F;ehlicher vnd heiliger Pro-<lb/>
phet worden; vil &#x017F;itzen ob den Bu&#x0364;chern/ &#x017F;cho&#x0364;pffen ein Wi&#x017F;&#x017F;en-<lb/>
&#x017F;chafft weit tieffer/ als der Brunn gewe&#x017F;t/ wo vn&#x017F;er HEr&#xA75B; von<lb/>
der <hi rendition="#aq">Samarita</hi>nin den Trunck begehrt/ <hi rendition="#aq">&#x017F;olvi</hi>ren/ vnd lo&#x0364;&#x017F;en auff<lb/>
alle <hi rendition="#aq">Quæ&#x017F;tiones,</hi> vnd Fragen/ die weit &#x017F;chwa&#x0364;rer/ als der Stein<lb/>
vor dem Grab Chri&#x017F;ti/ <hi rendition="#aq">erat quippe magnus,</hi> erdencken &#x017F;olche<lb/><hi rendition="#aq">Argumenta,</hi> die weit &#x017F;cha&#x0364;rpffer/ als der Sa&#x0364;bl/ wormit der<lb/><hi rendition="#aq">Peter</hi> dem <hi rendition="#aq">Malcho</hi> das Ohr ge&#x017F;tutzt/ er&#x017F;innen &#x017F;olche <hi rendition="#aq">Rationes,</hi><lb/>
die weit &#x017F;pitziger/ als der Nagl/ den die <hi rendition="#aq">Jahel</hi> dem <hi rendition="#aq">Si&#x017F;aræ</hi> durch<lb/>
den Schlaff ge&#x017F;chlagen/ bemu&#x0364;hen &#x017F;ich mehrer/ vnd la&#x0364;nger vmb<lb/>
die &#x017F;cho&#x0364;ne Wi&#x017F;&#x017F;en&#x017F;chafft/ als der <hi rendition="#aq">Jacob</hi> vmb die &#x017F;cho&#x0364;ne <hi rendition="#aq">Rachel,</hi><lb/>
welcher &#x017F;ich doch 14. Jahr hart <hi rendition="#aq">&#x017F;trapazi</hi>ret/ vnd al&#x017F;o nit eins/<lb/>
wie <hi rendition="#aq">Ezechiel,</hi> &#x017F;onder fre&#x017F;&#x017F;en fa&#x017F;t alle Bu&#x0364;cher/ was folgt aber<lb/>
endlich? was? <hi rendition="#aq">&#x017F;cientia inflat,</hi> mei&#x017F;tens die Hoffart/ da kitzlet<lb/>
der Titl <hi rendition="#aq">SS. Theol. Doctor,</hi> trutz laß ihn einer auß/ wann man<lb/>
einem zu&#x017F;chreibt; da hei&#x017F;t es: <hi rendition="#aq">nos legem &#x017F;cimus, hic e&#x017F;t fi-<lb/>
lius fabri,</hi> wir &#x017F;eynd auffgeraumbte Ko&#x0364;pff/ di&#x017F;er vnd di&#x017F;er hat<lb/>
nit weit in die Bu&#x0364;cher ge&#x017F;chaut/ da will man allzeit oben &#x017F;chwim-<lb/>
men/ wie das Ey&#x017F;en <hi rendition="#aq">Eli&#x017F;æi,</hi> vnd wach&#x017F;t man in der Wi&#x017F;&#x017F;en-<lb/>
&#x017F;chafft &#x017F;o weit/ daß man &#x017F;ich &#x017F;elb&#x017F;t nit mehr weiß.</p><lb/>
          <p>Wer i&#x017F;t gelehrter vnd erleuchter gewe&#x017F;t/ als eben <hi rendition="#aq">Orige-<lb/>
nes,</hi> de&#x017F;&#x017F;en Vatter ein glorreicher Martyrer/ vnd Blutzeug<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">Chri&#x017F;ti/</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[384/0402] Judæ Hoffart. entia inflat, da prangt man mit dem Titl Baacalaurei, Magi- ſtri, Candidati, Doctores, &c. da muͤſſen Fluͤgl an das Wammes/ ein Ring an Finger/ ein Geſtreng an Titl/ ꝛc. da ſitzt der Plato auff der Zung/ der Ariſtoteles ſchaut zum Fen- ſter herauß/ der Diogenes hockt auff den Achßlen/ der Salu- ſtius ligt im Hoſen-Sack/ der Seneca ſteckt in Handſchuehen/ der Horatius ſitzt bey den Fuͤſſen/ vnd die ſaubere Hoffart im Hertzen. Der Prophet Ezechiel hat einmahl ein wunderliches Geſicht gehabt/ er hat geſehen/ daß ein Buch vom Himmel kommen/ vnd war zugleich der Befelch/ er ſoll das Buch eſſen/ comede volumen, vnd nachdem er ſolches genoſſen/ iſt er ein wunderlicher Mann worden/ ein anſehlicher vnd heiliger Pro- phet worden; vil ſitzen ob den Buͤchern/ ſchoͤpffen ein Wiſſen- ſchafft weit tieffer/ als der Brunn geweſt/ wo vnſer HErꝛ von der Samaritanin den Trunck begehrt/ ſolviren/ vnd loͤſen auff alle Quæſtiones, vnd Fragen/ die weit ſchwaͤrer/ als der Stein vor dem Grab Chriſti/ erat quippe magnus, erdencken ſolche Argumenta, die weit ſchaͤrpffer/ als der Saͤbl/ wormit der Peter dem Malcho das Ohr geſtutzt/ erſinnen ſolche Rationes, die weit ſpitziger/ als der Nagl/ den die Jahel dem Siſaræ durch den Schlaff geſchlagen/ bemuͤhen ſich mehrer/ vnd laͤnger vmb die ſchoͤne Wiſſenſchafft/ als der Jacob vmb die ſchoͤne Rachel, welcher ſich doch 14. Jahr hart ſtrapaziret/ vnd alſo nit eins/ wie Ezechiel, ſonder freſſen faſt alle Buͤcher/ was folgt aber endlich? was? ſcientia inflat, meiſtens die Hoffart/ da kitzlet der Titl SS. Theol. Doctor, trutz laß ihn einer auß/ wann man einem zuſchreibt; da heiſt es: nos legem ſcimus, hic eſt fi- lius fabri, wir ſeynd auffgeraumbte Koͤpff/ diſer vnd diſer hat nit weit in die Buͤcher geſchaut/ da will man allzeit oben ſchwim- men/ wie das Eyſen Eliſæi, vnd wachſt man in der Wiſſen- ſchafft ſo weit/ daß man ſich ſelbſt nit mehr weiß. Wer iſt gelehrter vnd erleuchter geweſt/ als eben Orige- nes, deſſen Vatter ein glorreicher Martyrer/ vnd Blutzeug Chriſti/

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/402
Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 384. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/402>, abgerufen am 22.11.2024.