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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judae Hoffart.
kennt/ vnd gar wol gesehen/ daß er ein schwären Fluß in Au-
gen/ vnd also den Nechsten/ forderist der arm ist/ nit vil anse-
hen thut/ worauff ich ihm dises kurtze Recept gemacht:

Recip:
Feigen-Blätter in der Sonn gedörrt/ vnd
mit Schwebel zerriben/ nachmahls in frischem
Wasser gesotten/ darmit die Augen öffters ge-
wischt/ vertreibt die Flüß.

Die Reichen leyden sehr starck an solchem Augen-Fluß/
daß sie also nicht bald einen armen Menschen können ansehen/
sonder sich ihrer Mittl übernemmen/ dann vil Güter/ machen
hohe Gemüther; der Evangelische Prasser hätt gar gewiß den
armen Lazarum allzeit grüst/ vnd ihm ein bona dies geben/
wann er nit vil Mittl hätt gehabt/ weil er aber ein Steinrei-
cher Vogl war/ also hat er den Armen nit vil geacht/ die Ba-
Apoc. 17.bylonische Bestia vnd Unzucht in Apocalipsi, weil sie vmb vnd
vmb mit Gold/ vnd reichem Geschmuck geziehrt war/ wolt auch
den hoffärtigen Nahmen/ vnd das stoltze Praedicat haben/
Babylon Magna. Aber mein Herr Goldecker/ übernimb dich
nit wegen deiner Reichthum/ brauch die Feigen-Blätter/ vnd
stell dir vor Augen jenen Feigenbaum/ welcher an dem Weeg
gestanden: vnweit Bethania stund überauß ein schöner Fei-
genbaum/ vnder dem ein mancher Reisender bey grosser Son-
nen-Hitz im Schatten gelegen/ er war über vnd über mit den
annehmlichen Blättern bedeckt/ daß einem von fern gedunckt/
Luc. 13.es stehe daselbst einer mit einem grün-sammeten Rock/ er streck-
te die Aest allerseits auß/ als wolt er einen Chor-Regenten ab-
geben/ vnd denen so lieblich singenden Vögerln zu der Music
den Tact geben/ in selbiger Gegend ware kein Baum/ der so
sauber auffgezogen/ vnd einer so adelichen Statur, als eben be-
sagter Feigenbaum/ ich glaub wol/ wie die Bäumer ihren
Reichstag celebrirt, vnd die Wahl eines Königs haben vor-
genommen/ dafern diser Feigenbaum wäre gegenwertig gewest/
daß er vnfehlbar hätte die Cron erhalten/ auch wäre sein Re-
signation
nit/ wie seines Mit-Bruders/ so dazumahl bey dem

Reichs-

Judæ Hoffart.
kennt/ vnd gar wol geſehen/ daß er ein ſchwaͤren Fluß in Au-
gen/ vnd alſo den Nechſten/ forderiſt der arm iſt/ nit vil anſe-
hen thut/ worauff ich ihm diſes kurtze Recept gemacht:

Recip:
Feigen-Blaͤtter in der Sonn gedoͤrꝛt/ vnd
mit Schwebel zerriben/ nachmahls in friſchem
Waſſer geſotten/ darmit die Augen oͤffters ge-
wiſcht/ vertreibt die Fluͤß.

Die Reichen leyden ſehr ſtarck an ſolchem Augen-Fluß/
daß ſie alſo nicht bald einen armen Menſchen koͤnnen anſehen/
ſonder ſich ihrer Mittl uͤbernemmen/ dann vil Guͤter/ machen
hohe Gemuͤther; der Evangeliſche Praſſer haͤtt gar gewiß den
armen Lazarum allzeit gruͤſt/ vnd ihm ein bona dies geben/
wann er nit vil Mittl haͤtt gehabt/ weil er aber ein Steinrei-
cher Vogl war/ alſo hat er den Armen nit vil geacht/ die Ba-
Apoc. 17.byloniſche Beſtia vnd Unzucht in Apocalipſi, weil ſie vmb vnd
vmb mit Gold/ vnd reichem Geſchmuck geziehrt war/ wolt auch
den hoffaͤrtigen Nahmen/ vnd das ſtoltze Prædicat haben/
Babylon Magna. Aber mein Herꝛ Goldecker/ uͤbernimb dich
nit wegen deiner Reichthum/ brauch die Feigen-Blaͤtter/ vnd
ſtell dir vor Augen jenen Feigenbaum/ welcher an dem Weeg
geſtanden: vnweit Bethania ſtund uͤberauß ein ſchoͤner Fei-
genbaum/ vnder dem ein mancher Reiſender bey groſſer Son-
nen-Hitz im Schatten gelegen/ er war uͤber vnd uͤber mit den
annehmlichen Blaͤttern bedeckt/ daß einem von fern gedunckt/
Luc. 13.es ſtehe daſelbſt einer mit einem gruͤn-ſammeten Rock/ er ſtreck-
te die Aeſt allerſeits auß/ als wolt er einen Chor-Regenten ab-
geben/ vnd denen ſo lieblich ſingenden Voͤgerln zu der Muſic
den Tact geben/ in ſelbiger Gegend ware kein Baum/ der ſo
ſauber auffgezogen/ vnd einer ſo adelichen Statur, als eben be-
ſagter Feigenbaum/ ich glaub wol/ wie die Baͤumer ihren
Reichstag celebrirt, vnd die Wahl eines Koͤnigs haben vor-
genommen/ dafern diſer Feigenbaum waͤre gegenwertig geweſt/
daß er vnfehlbar haͤtte die Cron erhalten/ auch waͤre ſein Re-
ſignation
nit/ wie ſeines Mit-Bruders/ ſo dazumahl bey dem

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[366/0384] Judæ Hoffart. kennt/ vnd gar wol geſehen/ daß er ein ſchwaͤren Fluß in Au- gen/ vnd alſo den Nechſten/ forderiſt der arm iſt/ nit vil anſe- hen thut/ worauff ich ihm diſes kurtze Recept gemacht: Recip:Feigen-Blaͤtter in der Sonn gedoͤrꝛt/ vnd mit Schwebel zerriben/ nachmahls in friſchem Waſſer geſotten/ darmit die Augen oͤffters ge- wiſcht/ vertreibt die Fluͤß. Die Reichen leyden ſehr ſtarck an ſolchem Augen-Fluß/ daß ſie alſo nicht bald einen armen Menſchen koͤnnen anſehen/ ſonder ſich ihrer Mittl uͤbernemmen/ dann vil Guͤter/ machen hohe Gemuͤther; der Evangeliſche Praſſer haͤtt gar gewiß den armen Lazarum allzeit gruͤſt/ vnd ihm ein bona dies geben/ wann er nit vil Mittl haͤtt gehabt/ weil er aber ein Steinrei- cher Vogl war/ alſo hat er den Armen nit vil geacht/ die Ba- byloniſche Beſtia vnd Unzucht in Apocalipſi, weil ſie vmb vnd vmb mit Gold/ vnd reichem Geſchmuck geziehrt war/ wolt auch den hoffaͤrtigen Nahmen/ vnd das ſtoltze Prædicat haben/ Babylon Magna. Aber mein Herꝛ Goldecker/ uͤbernimb dich nit wegen deiner Reichthum/ brauch die Feigen-Blaͤtter/ vnd ſtell dir vor Augen jenen Feigenbaum/ welcher an dem Weeg geſtanden: vnweit Bethania ſtund uͤberauß ein ſchoͤner Fei- genbaum/ vnder dem ein mancher Reiſender bey groſſer Son- nen-Hitz im Schatten gelegen/ er war uͤber vnd uͤber mit den annehmlichen Blaͤttern bedeckt/ daß einem von fern gedunckt/ es ſtehe daſelbſt einer mit einem gruͤn-ſammeten Rock/ er ſtreck- te die Aeſt allerſeits auß/ als wolt er einen Chor-Regenten ab- geben/ vnd denen ſo lieblich ſingenden Voͤgerln zu der Muſic den Tact geben/ in ſelbiger Gegend ware kein Baum/ der ſo ſauber auffgezogen/ vnd einer ſo adelichen Statur, als eben be- ſagter Feigenbaum/ ich glaub wol/ wie die Baͤumer ihren Reichstag celebrirt, vnd die Wahl eines Koͤnigs haben vor- genommen/ dafern diſer Feigenbaum waͤre gegenwertig geweſt/ daß er vnfehlbar haͤtte die Cron erhalten/ auch waͤre ſein Re- ſignation nit/ wie ſeines Mit-Bruders/ ſo dazumahl bey dem Reichs- Apoc. 17. Luc. 13.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 366. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/384>, abgerufen am 25.11.2024.