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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judoe Hoffart.
der albere Mensch vorgestellt wurde/ vnd erhebte sich bey män-
niglich ein langwüriges Gelächter/ in Erwögung/ daß diser
Phantast so trutzig vnd eigensinnig kurtzumb wolle Kayser seyn/
welches dann vilen auß den geheimen Räthen für verdächtig
vorkommen/ vnd ob schon die meiste glaubten/ daß solche Ein-
bildung von einem verruckten Verstand herrühre/ so wäre
dannoch der vornehmen Minister einhelliger Schluß/ man soll
disen frechen Narren einem Roß an den Schweiff binden/ vnd
also anderen zu einer Wahrnung durch die Statt schleppen;
wie es dem elenden Joviniano dazumahl vmb das Hertz gewe-
sen/ ist gar leicht zu gedencken/ indem er mit so armseeligen
Bauern-Zotten vmbhengt/ einen anderen ihme gantz ähnli-
chen Kayser auff dem Thron gesehen/ vnd darüber solle eines so
schmähen Todts sterben: welches letztere ihn veranlast/ daß er
mit auffgehebten Händen/ mit weinenden Augen/ vnd vilen
Seufftzern vmb Perdon seines Lebens angehalten/ mit kräffti-
ger Verheissung/ daß er nimmermehr sich der Kayserlichen
Hochheit wolle anmassen/ worüber ihme das Leben gefristet/
vnd er mit männiglichem Spott/ vnd offentlichem Hohn den
Pallast vnd die Statt verlassen/ seine Herberg/ weil sonst da-
zumahl nichts anderst in der Nähe/ bey einem armen Claus-
ner vnd Einsidler in seinem höltzen Hüttl genommen/ allwo er
nit allein mit aller Lieb vnd Freundlichkeit empfangen/ sonder
noch von dem H. Mann deß gantzen Handls vmbständig be-
richt worden; wie daß GOtt der Allmächtige hierdurch seinen
Hochmuth habe wollen dämpffen/ damit er hinfüran sich nim-
mermehr soll übernemmen/ sonder gedencken/ daß er ein Mensch
seye/ wie andere/ dessen Glück vnd Wolfahrt nicht in eigener
Macht/ sonder in GOttes Händen stehe; worauff er mit vori-
gem Purpur vnd Kayserlichem Ornat wider in den Pallast ge-
Biderm.
in acroam.
l. 2. acr.
6.
bracht worden/ der Engel aber/ als vermeinter Kayser ver-
schwunden/ vnd also dises gantze Wunderspil keinem Men-
schen/ als dem Joviniano vnd dem Einsidler bekannt ware.

Es ist halt deß übergebenedeyten Heylands Natur/ die

Uber-

Judœ Hoffart.
der albere Menſch vorgeſtellt wurde/ vnd erhebte ſich bey maͤn-
niglich ein langwuͤriges Gelaͤchter/ in Erwoͤgung/ daß diſer
Phantaſt ſo trutzig vnd eigenſinnig kurtzumb wolle Kayſer ſeyn/
welches dann vilen auß den geheimen Raͤthen fuͤr verdaͤchtig
vorkommen/ vnd ob ſchon die meiſte glaubten/ daß ſolche Ein-
bildung von einem verruckten Verſtand herruͤhre/ ſo waͤre
dannoch der vornehmen Miniſter einhelliger Schluß/ man ſoll
diſen frechen Narren einem Roß an den Schweiff binden/ vnd
alſo anderen zu einer Wahrnung durch die Statt ſchleppen;
wie es dem elenden Joviniano dazumahl vmb das Hertz gewe-
ſen/ iſt gar leicht zu gedencken/ indem er mit ſo armſeeligen
Bauern-Zotten vmbhengt/ einen anderen ihme gantz aͤhnli-
chen Kayſer auff dem Thron geſehen/ vnd daruͤber ſolle eines ſo
ſchmaͤhen Todts ſterben: welches letztere ihn veranlaſt/ daß er
mit auffgehebten Haͤnden/ mit weinenden Augen/ vnd vilen
Seufftzern vmb Perdon ſeines Lebens angehalten/ mit kraͤffti-
ger Verheiſſung/ daß er nimmermehr ſich der Kayſerlichen
Hochheit wolle anmaſſen/ woruͤber ihme das Leben gefriſtet/
vnd er mit maͤnniglichem Spott/ vnd offentlichem Hohn den
Pallaſt vnd die Statt verlaſſen/ ſeine Herberg/ weil ſonſt da-
zumahl nichts anderſt in der Naͤhe/ bey einem armen Clauſ-
ner vnd Einſidler in ſeinem hoͤltzen Huͤttl genommen/ allwo er
nit allein mit aller Lieb vnd Freundlichkeit empfangen/ ſonder
noch von dem H. Mann deß gantzen Handls vmbſtaͤndig be-
richt worden; wie daß GOtt der Allmaͤchtige hierdurch ſeinen
Hochmuth habe wollen daͤmpffen/ damit er hinfuͤran ſich nim-
mermehr ſoll uͤbernemmen/ ſonder gedencken/ daß er ein Menſch
ſeye/ wie andere/ deſſen Gluͤck vnd Wolfahrt nicht in eigener
Macht/ ſonder in GOttes Haͤnden ſtehe; worauff er mit vori-
gem Purpur vnd Kayſerlichem Ornat wider in den Pallaſt ge-
Biderm.
in acroam.
l. 2. acr.
6.
bracht worden/ der Engel aber/ als vermeinter Kayſer ver-
ſchwunden/ vnd alſo diſes gantze Wunderſpil keinem Men-
ſchen/ als dem Joviniano vnd dem Einſidler bekannt ware.

Es iſt halt deß uͤbergebenedeyten Heylands Natur/ die

Uber-
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[338/0356] Judœ Hoffart. der albere Menſch vorgeſtellt wurde/ vnd erhebte ſich bey maͤn- niglich ein langwuͤriges Gelaͤchter/ in Erwoͤgung/ daß diſer Phantaſt ſo trutzig vnd eigenſinnig kurtzumb wolle Kayſer ſeyn/ welches dann vilen auß den geheimen Raͤthen fuͤr verdaͤchtig vorkommen/ vnd ob ſchon die meiſte glaubten/ daß ſolche Ein- bildung von einem verruckten Verſtand herruͤhre/ ſo waͤre dannoch der vornehmen Miniſter einhelliger Schluß/ man ſoll diſen frechen Narren einem Roß an den Schweiff binden/ vnd alſo anderen zu einer Wahrnung durch die Statt ſchleppen; wie es dem elenden Joviniano dazumahl vmb das Hertz gewe- ſen/ iſt gar leicht zu gedencken/ indem er mit ſo armſeeligen Bauern-Zotten vmbhengt/ einen anderen ihme gantz aͤhnli- chen Kayſer auff dem Thron geſehen/ vnd daruͤber ſolle eines ſo ſchmaͤhen Todts ſterben: welches letztere ihn veranlaſt/ daß er mit auffgehebten Haͤnden/ mit weinenden Augen/ vnd vilen Seufftzern vmb Perdon ſeines Lebens angehalten/ mit kraͤffti- ger Verheiſſung/ daß er nimmermehr ſich der Kayſerlichen Hochheit wolle anmaſſen/ woruͤber ihme das Leben gefriſtet/ vnd er mit maͤnniglichem Spott/ vnd offentlichem Hohn den Pallaſt vnd die Statt verlaſſen/ ſeine Herberg/ weil ſonſt da- zumahl nichts anderſt in der Naͤhe/ bey einem armen Clauſ- ner vnd Einſidler in ſeinem hoͤltzen Huͤttl genommen/ allwo er nit allein mit aller Lieb vnd Freundlichkeit empfangen/ ſonder noch von dem H. Mann deß gantzen Handls vmbſtaͤndig be- richt worden; wie daß GOtt der Allmaͤchtige hierdurch ſeinen Hochmuth habe wollen daͤmpffen/ damit er hinfuͤran ſich nim- mermehr ſoll uͤbernemmen/ ſonder gedencken/ daß er ein Menſch ſeye/ wie andere/ deſſen Gluͤck vnd Wolfahrt nicht in eigener Macht/ ſonder in GOttes Haͤnden ſtehe; worauff er mit vori- gem Purpur vnd Kayſerlichem Ornat wider in den Pallaſt ge- bracht worden/ der Engel aber/ als vermeinter Kayſer ver- ſchwunden/ vnd alſo diſes gantze Wunderſpil keinem Men- ſchen/ als dem Joviniano vnd dem Einſidler bekannt ware. Biderm. in acroam. l. 2. acr. 6. Es iſt halt deß uͤbergebenedeyten Heylands Natur/ die Uber-

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 338. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/356>, abgerufen am 22.11.2024.