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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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lobet das Allmosen geben.
er ein sehr reicher vnd vornehmer Handlsmann worden/ dazu-
mahlen ware in der gantzen Perusinischen Gegend vnd Land-
schafft ein sehr grosse Hungersnoth/ wessenthalben ein überauß
häuffige Anzahl der armen Leuthen bey seinem Hauß täglich
sich eingefunden/ welchen er ohne Underschid Brodt/ vnd nö-
thige Lebensmittl gantz mildhertzig dargeraicht; dem Teuffel
ware solche Wolgewogenheit vnd Lieb gegen den Armen sehr
mißfällig/ suchte demnach dise alte Schlangen durch das Weib
den Mann zu hindertreiben/ wie dann solche bereits dem Mann
starck zugeredt/ er soll vnd woll nicht gleich obenhin das seinige
verschwenden/ sondern mit mehrerm Bedacht das Allmosen
außthailen/ vnd fein den Armen von den Armen vnderschai-
den: der gute Handlsmann vermerckte bald/ daß dise Rath-
schläg in deß Teuffels Cantzley concipirt, dahero schafft er ihr/
sprechend/ mein Weib/ nimb du ein Sackvoll Brodt/ vnd nach
deinem so reiffen Verstand/ vnd stattlicher Bedachtsambkeit/
thaile solchen vnder die jenigen Armen auß/ welche nach deiner
Mainung die bedürfftigiste seynd; ich entgegen will derglei-
chen Säckvoll Brodt auffnemmen/ aber einem jeden anlan-
genden Bettler ohne fernere Nachforsch mitthailen/ laß sehen
mein Weib/ welcher Sack ehunder lähr wird. Der Auß-
gang hat es zaigt/ das Weib auß angebohrnen Kargheit hat
gar wenig Brodt außgethailt/ der Mann aber in der Menge/
gleichwol ist der Frauen Brodtsack bald außgelährt worden/
deß Herrn Sack aber ein lange Zeit gantz/ vnangesehen so vil
darauß genommen worden/ voll mit Brodt/ auch ohne Abgang
eines einigen Laibs/ gefunden worden. O Wunder! schrye auff
das karge Weib/ ich aber schreye nit Wunder! ein böß Weib.

Die mehreste karge Christen wenden vor einige Entschul-
digung/ vnd erscheinen mit disem Einwurff/ wie daß sie derent-
halben nicht können Allmosen geben/ weil sie selbst bey kleinen
Mittlen seyn/ auch bey solchen Zeiten hart seye zu leben/ zu
dem so seyn ihre Kinder vermehrt/ wie die Kinder Israel, vnd
klagt sich niemand wegen deß Zahnwehe/ als eben der Laib

Brodt
Pars II. C

lobet das Allmoſen geben.
er ein ſehr reicher vnd vornehmer Handlsmann worden/ dazu-
mahlen ware in der gantzen Peruſiniſchen Gegend vnd Land-
ſchafft ein ſehr groſſe Hungersnoth/ weſſenthalben ein uͤberauß
haͤuffige Anzahl der armen Leuthen bey ſeinem Hauß taͤglich
ſich eingefunden/ welchen er ohne Underſchid Brodt/ vnd noͤ-
thige Lebensmittl gantz mildhertzig dargeraicht; dem Teuffel
ware ſolche Wolgewogenheit vnd Lieb gegen den Armen ſehr
mißfaͤllig/ ſuchte demnach diſe alte Schlangen durch das Weib
den Mann zu hindertreiben/ wie dann ſolche bereits dem Mann
ſtarck zugeredt/ er ſoll vnd woll nicht gleich obenhin das ſeinige
verſchwenden/ ſondern mit mehrerm Bedacht das Allmoſen
außthailen/ vnd fein den Armen von den Armen vnderſchai-
den: der gute Handlsmann vermerckte bald/ daß diſe Rath-
ſchlaͤg in deß Teuffels Cantzley concipirt, dahero ſchafft er ihr/
ſprechend/ mein Weib/ nimb du ein Sackvoll Brodt/ vnd nach
deinem ſo reiffen Verſtand/ vnd ſtattlicher Bedachtſambkeit/
thaile ſolchen vnder die jenigen Armen auß/ welche nach deiner
Mainung die beduͤrfftigiſte ſeynd; ich entgegen will derglei-
chen Saͤckvoll Brodt auffnemmen/ aber einem jeden anlan-
genden Bettler ohne fernere Nachforſch mitthailen/ laß ſehen
mein Weib/ welcher Sack ehunder laͤhr wird. Der Auß-
gang hat es zaigt/ das Weib auß angebohrnen Kargheit hat
gar wenig Brodt außgethailt/ der Mann aber in der Menge/
gleichwol iſt der Frauen Brodtſack bald außgelaͤhrt worden/
deß Herꝛn Sack aber ein lange Zeit gantz/ vnangeſehen ſo vil
darauß genommen worden/ voll mit Brodt/ auch ohne Abgang
eines einigen Laibs/ gefunden worden. O Wunder! ſchrye auff
das karge Weib/ ich aber ſchreye nit Wunder! ein boͤß Weib.

Die mehreſte karge Chriſten wenden vor einige Entſchul-
digung/ vnd erſcheinen mit diſem Einwurff/ wıe daß ſie derent-
halben nicht koͤnnen Allmoſen geben/ weil ſie ſelbſt bey kleinen
Mittlen ſeyn/ auch bey ſolchen Zeiten hart ſeye zu leben/ zu
dem ſo ſeyn ihre Kinder vermehrt/ wie die Kinder Iſraël, vnd
klagt ſich niemand wegen deß Zahnwehe/ als eben der Laib

Brodt
Pars II. C
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[17/0035] lobet das Allmoſen geben. er ein ſehr reicher vnd vornehmer Handlsmann worden/ dazu- mahlen ware in der gantzen Peruſiniſchen Gegend vnd Land- ſchafft ein ſehr groſſe Hungersnoth/ weſſenthalben ein uͤberauß haͤuffige Anzahl der armen Leuthen bey ſeinem Hauß taͤglich ſich eingefunden/ welchen er ohne Underſchid Brodt/ vnd noͤ- thige Lebensmittl gantz mildhertzig dargeraicht; dem Teuffel ware ſolche Wolgewogenheit vnd Lieb gegen den Armen ſehr mißfaͤllig/ ſuchte demnach diſe alte Schlangen durch das Weib den Mann zu hindertreiben/ wie dann ſolche bereits dem Mann ſtarck zugeredt/ er ſoll vnd woll nicht gleich obenhin das ſeinige verſchwenden/ ſondern mit mehrerm Bedacht das Allmoſen außthailen/ vnd fein den Armen von den Armen vnderſchai- den: der gute Handlsmann vermerckte bald/ daß diſe Rath- ſchlaͤg in deß Teuffels Cantzley concipirt, dahero ſchafft er ihr/ ſprechend/ mein Weib/ nimb du ein Sackvoll Brodt/ vnd nach deinem ſo reiffen Verſtand/ vnd ſtattlicher Bedachtſambkeit/ thaile ſolchen vnder die jenigen Armen auß/ welche nach deiner Mainung die beduͤrfftigiſte ſeynd; ich entgegen will derglei- chen Saͤckvoll Brodt auffnemmen/ aber einem jeden anlan- genden Bettler ohne fernere Nachforſch mitthailen/ laß ſehen mein Weib/ welcher Sack ehunder laͤhr wird. Der Auß- gang hat es zaigt/ das Weib auß angebohrnen Kargheit hat gar wenig Brodt außgethailt/ der Mann aber in der Menge/ gleichwol iſt der Frauen Brodtſack bald außgelaͤhrt worden/ deß Herꝛn Sack aber ein lange Zeit gantz/ vnangeſehen ſo vil darauß genommen worden/ voll mit Brodt/ auch ohne Abgang eines einigen Laibs/ gefunden worden. O Wunder! ſchrye auff das karge Weib/ ich aber ſchreye nit Wunder! ein boͤß Weib. Die mehreſte karge Chriſten wenden vor einige Entſchul- digung/ vnd erſcheinen mit diſem Einwurff/ wıe daß ſie derent- halben nicht koͤnnen Allmoſen geben/ weil ſie ſelbſt bey kleinen Mittlen ſeyn/ auch bey ſolchen Zeiten hart ſeye zu leben/ zu dem ſo ſeyn ihre Kinder vermehrt/ wie die Kinder Iſraël, vnd klagt ſich niemand wegen deß Zahnwehe/ als eben der Laib Brodt Pars II. C

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 17. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/35>, abgerufen am 24.11.2024.