Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judas vom Geitz eingenommen. einigem Erben Frantz Jucundo, &c. (das ist ein s. v. grosse/blosse Lug) ich verlaß/ das ist nit wahr/ du verlast nit dei- ne durch Geitz vnd Kargheit zusammen geschabene Güter/ son- der du wirst von ihnen verlassen/ das Gelt/ O Phantast! ver- last dich/ etc. setz also dein letzten Unwillen (dann dein Will ist nit das Gelt zu verlassen) stell dein Testament also: Jch Narr aller Narren/ habe bißhero mit so vil Sorgen/ Mühe/ Arbeit/ Kummernuß/ Trangsahl/ Wachtsambkeit/ Fasten/ Abbruch/ Leyden/ so vnd so vil zusammen gesparrt/ wem? meinem Sohn ohne Zweiffel/ vnd jetzt fahr ich wegen seiner zum Teuffel. Bon viaggio. Wie thut der Sohn das geerbte Gut nachmahls anwenden? wie? Achan vnder der Armee deß grossen Kriegs- fürsten Josue, auß angebohrnem Geitz konte sich nit enthalten von der verbottenen Beuth zu Jericho, sonder das Silber vnd Gold hat dem Gesellen also in die Augen gestochen/ daß end- lich die Händ darüber kommen/ welches dem Allmächtigen GOtt dergestalten mißfallen/ daß er ohne Barmhertzigkeit mu- ste versteiniget werden. Wann man bey vnseren Zeiten alle Dieb muste steinigen/ so wär vonnöthen/ daß man alle Pfla- ster auffhebet; so bald der Achan/ wol voller Ach/ vnder den Steinen gelegen/ hat man all das seinige zusammen geraspelte Gut verbrennt: Cuncta, quae illius erant, igne consumptaJosue 7. sunt: Alles Gelt ist durch das Feur verzehrt worden. Also ge- schicht wol mehrern Geitz-Narren. Ein mancher Gispel ist wie ein Espel/ dise Frucht/ so luxu-
Judas vom Geitz eingenommen. einigem Erben Frantz Jucundo, &c. (das iſt ein ſ. v. groſſe/bloſſe Lug) ich verlaß/ das iſt nit wahr/ du verlaſt nit dei- ne durch Geitz vnd Kargheit zuſammen geſchabene Guͤter/ ſon- der du wirſt von ihnen verlaſſen/ das Gelt/ O Phantaſt! ver- laſt dich/ ꝛc. ſetz alſo dein letzten Unwillen (dann dein Will iſt nit das Gelt zu verlaſſen) ſtell dein Teſtament alſo: Jch Narꝛ aller Narren/ habe bißhero mit ſo vil Sorgen/ Muͤhe/ Arbeit/ Kummernuß/ Trangſahl/ Wachtſambkeit/ Faſten/ Abbruch/ Leyden/ ſo vnd ſo vil zuſammen geſparꝛt/ wem? meinem Sohn ohne Zweiffel/ vnd jetzt fahr ich wegen ſeiner zum Teuffel. Bon viaggio. Wie thut der Sohn das geerbte Gut nachmahls anwenden? wie? Achan vnder der Armee deß groſſen Kriegs- fuͤrſten Joſue, auß angebohrnem Geitz konte ſich nit enthalten von der verbottenen Beuth zu Jericho, ſonder das Silber vnd Gold hat dem Geſellen alſo in die Augen geſtochen/ daß end- lich die Haͤnd daruͤber kommen/ welches dem Allmaͤchtigen GOtt dergeſtalten mißfallen/ daß er ohne Barmhertzigkeit mu- ſte verſteiniget werden. Wann man bey vnſeren Zeiten alle Dieb muſte ſteinigen/ ſo waͤr vonnoͤthen/ daß man alle Pfla- ſter auffhebet; ſo bald der Achan/ wol voller Ach/ vnder den Steinen gelegen/ hat man all das ſeinige zuſammen geraſpelte Gut verbrennt: Cuncta, quæ illius erant, igne conſumptaJoſue 7. ſunt: Alles Gelt iſt durch das Feur verzehrt worden. Alſo ge- ſchicht wol mehrern Geitz-Narren. Ein mancher Giſpel iſt wie ein Eſpel/ diſe Frucht/ ſo luxu-
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Judas vom Geitz eingenommen.
einigem Erben Frantz Jucundo, &c. (das iſt ein ſ. v. groſſe/
bloſſe Lug) ich verlaß/ das iſt nit wahr/ du verlaſt nit dei-
ne durch Geitz vnd Kargheit zuſammen geſchabene Guͤter/ ſon-
der du wirſt von ihnen verlaſſen/ das Gelt/ O Phantaſt! ver-
laſt dich/ ꝛc. ſetz alſo dein letzten Unwillen (dann dein Will iſt
nit das Gelt zu verlaſſen) ſtell dein Teſtament alſo: Jch Narꝛ
aller Narren/ habe bißhero mit ſo vil Sorgen/ Muͤhe/ Arbeit/
Kummernuß/ Trangſahl/ Wachtſambkeit/ Faſten/ Abbruch/
Leyden/ ſo vnd ſo vil zuſammen geſparꝛt/ wem? meinem Sohn
ohne Zweiffel/ vnd jetzt fahr ich wegen ſeiner zum Teuffel. Bon
viaggio. Wie thut der Sohn das geerbte Gut nachmahls
anwenden? wie? Achan vnder der Armee deß groſſen Kriegs-
fuͤrſten Joſue, auß angebohrnem Geitz konte ſich nit enthalten
von der verbottenen Beuth zu Jericho, ſonder das Silber vnd
Gold hat dem Geſellen alſo in die Augen geſtochen/ daß end-
lich die Haͤnd daruͤber kommen/ welches dem Allmaͤchtigen
GOtt dergeſtalten mißfallen/ daß er ohne Barmhertzigkeit mu-
ſte verſteiniget werden. Wann man bey vnſeren Zeiten alle
Dieb muſte ſteinigen/ ſo waͤr vonnoͤthen/ daß man alle Pfla-
ſter auffhebet; ſo bald der Achan/ wol voller Ach/ vnder den
Steinen gelegen/ hat man all das ſeinige zuſammen geraſpelte
Gut verbrennt: Cuncta, quæ illius erant, igne conſumpta
ſunt: Alles Gelt iſt durch das Feur verzehrt worden. Alſo ge-
ſchicht wol mehrern Geitz-Narren.
Joſue 7.
Ein mancher Giſpel iſt wie ein Eſpel/ diſe Frucht/ ſo
lang ſie friſch iſt/ thut keinem Menſchen nutzen/ wol aber/
wann ſie faul/ alſo der Gelt-Narꝛ/ ſo lang er friſch/ vnd geſund
iſt/ ſo lang bringt er dem Nechſten kein Nutzen/ wol aber/ wann
er fault/ vnd im Grab ligt/ da freut ſich/ vnd frolocket nit we-
nig der hinderlaſſene Sohn/ daß er ein ſo ſchoͤne Erbſchafft an-
tritt/ aber wie? als Achan vndern Steinen gelegen/ iſt ſein
Gelt durch das Feur verzehrt worden/ wann der Vatter vnder
dem Grabſtein ligt/ ſodann verzehrt der Sohn Franz Jucun-
dus das verſchaffte Gelt durch das Feur gar offt/ vivendo
luxu-
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 311. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/329>, abgerufen am 25.07.2024. |