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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas vom Geitz eingenommen.
reden. Das Gold will auff alle Weiß/ daß man solle die
Warheit brauchen/ wann hierdurch ein Interesse zu hoffen.
Petrus kombt nacher Hof/ will sehen/ was es vor ein Außgang
werde nemmen mit Christo/ gleich im ersten Eingang schnar-
chet ihn ein Weib an/ wann es noch ein Gnädige Frau/ oder
adeliche Dama wär gewesen/ so kont man den Spott nicht so
groß machen/ aber es war nur ein schlechtes Dienst-Mensch/
Ancilla, ein Estherl/ oder ein Sarl mit einem rupffenen Küt-
tel/ dise hat den grossen Apostel also kleinmüthig gemacht/ daß
er gleich seinen HErrn verlaugnet/ er kenne ihn nicht/ coepit
jurare,
es soll ihn der vnd der hinführen/ wann er ihn kenne.
Pfuy! das heist fliegen ohne F. Ein andersmahl aber hat Pe-
trus
mit gröster Aufferbäulichkeit/ vnd sonderm Lob die War-
heit gesagt/ als er den HErrn demüthigist angeredt: Domine
exi a me, quia homo peccator sum:
HErr gehe doch von
mir weck/ dann ich ein sündiger Mensch bin/ warumb aber ge-
het dermahl Petrus so genau auff die Warheit? dise Frag wird
ohne Beschwärnuß auffgelöst/ dann dazumahl hat er die gantze
Nacht vmbsonst gefischt/ vnd mit dem Nihil allein das Netz
angefüllt/ so bald er aber auff deß HErrn Wort das Netz ein-
geworffen/ vnd ein solche Menge allerley Fisch/ zwar es gibt
nur dreyerley/ grosse/ kleine vnd mittlmässige/ herauß gezogen/
daß er allein hierzu nit starck genug/ sonder auch andere seine
Mitfischer vmb Hülff ersuchen müssen/ adesto, gedacht Petrus,
jetzt ist es Zeit die Warheit zu reden/ weil es so vil eintragt.
Domine exi a me, &c.

Luc. 5. c.

Das neunte Gebott: Du solst nit begehren dei-
nes Nechsten Haußfrauen.
Nur das nicht/ sagt das
Gold/ dann du gar zu wol weist/ daß dich dein eignes Weib vil
kosten thut. Sihe/ jener Bediente in dem Evangelio ist seinem
König 10. tausend Talenta schuldig worden/ vmb GottesMatth. 18.
willen/ wie muß er so vil Gelt anworden haben? wie? frag ein
weil/ sein Frau hatte alle Wochen ein neues Modi-Kleyd/

vnd
O o 2

Judas vom Geitz eingenommen.
reden. Das Gold will auff alle Weiß/ daß man ſolle die
Warheit brauchen/ wann hierdurch ein Intereſſe zu hoffen.
Petrus kombt nacher Hof/ will ſehen/ was es vor ein Außgang
werde nemmen mit Chriſto/ gleich im erſten Eingang ſchnar-
chet ihn ein Weib an/ wann es noch ein Gnaͤdige Frau/ oder
adeliche Dama waͤr geweſen/ ſo kont man den Spott nicht ſo
groß machen/ aber es war nur ein ſchlechtes Dienſt-Menſch/
Ancilla, ein Eſtherl/ oder ein Sarl mit einem rupffenen Kuͤt-
tel/ diſe hat den groſſen Apoſtel alſo kleinmuͤthig gemacht/ daß
er gleich ſeinen HErꝛn verlaugnet/ er kenne ihn nicht/ cœpit
jurare,
es ſoll ihn der vnd der hinfuͤhren/ wann er ihn kenne.
Pfuy! das heiſt fliegen ohne F. Ein andersmahl aber hat Pe-
trus
mit groͤſter Aufferbaͤulichkeit/ vnd ſonderm Lob die War-
heit geſagt/ als er den HErꝛn demuͤthigiſt angeredt: Domine
exi à me, quia homo peccator ſum:
HErꝛ gehe doch von
mir weck/ dann ich ein ſuͤndiger Menſch bin/ warumb aber ge-
het dermahl Petrus ſo genau auff die Warheit? diſe Frag wird
ohne Beſchwaͤrnuß auffgeloͤſt/ dann dazumahl hat er die gantze
Nacht vmbſonſt gefiſcht/ vnd mit dem Nihil allein das Netz
angefuͤllt/ ſo bald er aber auff deß HErꝛn Wort das Netz ein-
geworffen/ vnd ein ſolche Menge allerley Fiſch/ zwar es gibt
nur dreyerley/ groſſe/ kleine vnd mittlmaͤſſige/ herauß gezogen/
daß er allein hierzu nit ſtarck genug/ ſonder auch andere ſeine
Mitfiſcher vmb Huͤlff erſuchen muͤſſen/ adeſto, gedacht Petrus,
jetzt iſt es Zeit die Warheit zu reden/ weil es ſo vil eintragt.
Domine exi à me, &c.

Luc. 5. c.

Das neunte Gebott: Du ſolſt nit begehren dei-
nes Nechſten Haußfrauen.
Nur das nicht/ ſagt das
Gold/ dann du gar zu wol weiſt/ daß dich dein eignes Weib vil
koſten thut. Sihe/ jener Bediente in dem Evangelio iſt ſeinem
Koͤnig 10. tauſend Talenta ſchuldig worden/ vmb GottesMatth. 18.
willen/ wie muß er ſo vil Gelt anworden haben? wie? frag ein
weil/ ſein Frau hatte alle Wochen ein neues Modi-Kleyd/

vnd
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[291/0309] Judas vom Geitz eingenommen. reden. Das Gold will auff alle Weiß/ daß man ſolle die Warheit brauchen/ wann hierdurch ein Intereſſe zu hoffen. Petrus kombt nacher Hof/ will ſehen/ was es vor ein Außgang werde nemmen mit Chriſto/ gleich im erſten Eingang ſchnar- chet ihn ein Weib an/ wann es noch ein Gnaͤdige Frau/ oder adeliche Dama waͤr geweſen/ ſo kont man den Spott nicht ſo groß machen/ aber es war nur ein ſchlechtes Dienſt-Menſch/ Ancilla, ein Eſtherl/ oder ein Sarl mit einem rupffenen Kuͤt- tel/ diſe hat den groſſen Apoſtel alſo kleinmuͤthig gemacht/ daß er gleich ſeinen HErꝛn verlaugnet/ er kenne ihn nicht/ cœpit jurare, es ſoll ihn der vnd der hinfuͤhren/ wann er ihn kenne. Pfuy! das heiſt fliegen ohne F. Ein andersmahl aber hat Pe- trus mit groͤſter Aufferbaͤulichkeit/ vnd ſonderm Lob die War- heit geſagt/ als er den HErꝛn demuͤthigiſt angeredt: Domine exi à me, quia homo peccator ſum: HErꝛ gehe doch von mir weck/ dann ich ein ſuͤndiger Menſch bin/ warumb aber ge- het dermahl Petrus ſo genau auff die Warheit? diſe Frag wird ohne Beſchwaͤrnuß auffgeloͤſt/ dann dazumahl hat er die gantze Nacht vmbſonſt gefiſcht/ vnd mit dem Nihil allein das Netz angefuͤllt/ ſo bald er aber auff deß HErꝛn Wort das Netz ein- geworffen/ vnd ein ſolche Menge allerley Fiſch/ zwar es gibt nur dreyerley/ groſſe/ kleine vnd mittlmaͤſſige/ herauß gezogen/ daß er allein hierzu nit ſtarck genug/ ſonder auch andere ſeine Mitfiſcher vmb Huͤlff erſuchen muͤſſen/ adeſto, gedacht Petrus, jetzt iſt es Zeit die Warheit zu reden/ weil es ſo vil eintragt. Domine exi à me, &c. Das neunte Gebott: Du ſolſt nit begehren dei- nes Nechſten Haußfrauen. Nur das nicht/ ſagt das Gold/ dann du gar zu wol weiſt/ daß dich dein eignes Weib vil koſten thut. Sihe/ jener Bediente in dem Evangelio iſt ſeinem Koͤnig 10. tauſend Talenta ſchuldig worden/ vmb Gottes willen/ wie muß er ſo vil Gelt anworden haben? wie? frag ein weil/ ſein Frau hatte alle Wochen ein neues Modi-Kleyd/ vnd Matth. 18. O o 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 291. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/309>, abgerufen am 22.11.2024.