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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas vom Geitz eingenommen.
Schuß zu Wienn/ dann in aller Warheit die Geitzige rechte
Hayden seynd/ vnd darneben nit wenig geschossen.

Numen vnd Nummus, Dives vnd Divus, Geitz vnd
Götz/ Gold vnd Gott/ Aurum vnd Ara, seynd so wol Nah-
men/ als That halber nit weit voneinander/ dann das Gold ist
deß Geitzigen sein Gott/ den er/ wie ein Heyd pflegt anzubet-
ten/ vnd verehren. Der gottlose König Jeroboam, nachdem3. Reg. 15.
er durch GOttes Gnad die Cron vnd Scepter in Israel be-
kommen/ hat er alsobald solche grosse Gnaden in Vergessenheit
gestellt/ vnd noch darüber zwey vergulte Kälber verfertigen
lassen/ damit dieselbe das gesambte Volck Israel für ihre Göt-
ter erkenne; dise Ochsen-Köpff haben die guldene Kälber für
ihre Götter verehrt/ die Geitzige aber halten das Gold für ih-
ren GOtt; Von dem wahren GOtt schreibt vnd schreyt die
H. Schrifft/ daß wir ihn lieben sollen auß gantzer Seel/ auß
gantzem Hertzen/ etc. liebt dann nit ein Geitziger Gelt vnd Gold
auß gantzem Hertzen?

Der H. vnd wunderthätige Antonius Paduanus be-
zeugt es/ welcher in seinen Predigen gar nit schmeichlen konte/
der allzeit zu Verona, vnd nit zu Florenz wohnte/ diser wird
höfflichst ersucht/ er möchte doch ein Leicht-Predig machen für
einen verstorbenen Herrn; Ein Leicht-Predig machen ist offt
nit gar leicht/ absonderlich wann man den Verstorbenen solle
loben/ der doch nichts lobwürdiges gethan/ der Tag wird be-
stimbt/ die Freundschafft bekleydt sich gantz schwartz/ die Erben
weinen; aber solche Leuth seynd gar offt beschaffen/ wie die grüne
Scheitter/ wann sie auff den Herd gelegt werden/ auff einer
Seyten treiben sie Wasser/ auff der andern Seyten thun sie
brinnen: also haben offt die Erben die Wassersucht in den Au-
gen/ vnd die Geltsucht im Hertzen/ singen mit dem Maul das
Miserere, vnd mit dem Hertzen das Laetare: die Kirchen war
mit lauter schwartzem Tuch überzogen/ daß also die harte Stein
auch sollen trauren/ daß diser so weichhertzig gegen den Armen
(scilicet) gestorben; es war die Kirchen angefüllt mit lauter

Zuhö-
Pars II. N n

Judas vom Geitz eingenommen.
Schuß zu Wienn/ dann in aller Warheit die Geitzige rechte
Hayden ſeynd/ vnd darneben nit wenig geſchoſſen.

Numen vnd Nummus, Dives vnd Divus, Geitz vnd
Goͤtz/ Gold vnd Gott/ Aurum vnd Ara, ſeynd ſo wol Nah-
men/ als That halber nit weit voneinander/ dann das Gold iſt
deß Geitzigen ſein Gott/ den er/ wie ein Heyd pflegt anzubet-
ten/ vnd verehren. Der gottloſe Koͤnig Jeroboam, nachdem3. Reg. 15.
er durch GOttes Gnad die Cron vnd Scepter in Iſraël be-
kommen/ hat er alſobald ſolche groſſe Gnaden in Vergeſſenheit
geſtellt/ vnd noch daruͤber zwey vergulte Kaͤlber verfertigen
laſſen/ damit dieſelbe das geſambte Volck Iſraël fuͤr ihre Goͤt-
ter erkenne; diſe Ochſen-Koͤpff haben die guldene Kaͤlber fuͤr
ihre Goͤtter verehrt/ die Geitzige aber halten das Gold fuͤr ih-
ren GOtt; Von dem wahren GOtt ſchreibt vnd ſchreyt die
H. Schrifft/ daß wir ihn lieben ſollen auß gantzer Seel/ auß
gantzem Hertzen/ ꝛc. liebt dann nit ein Geitziger Gelt vnd Gold
auß gantzem Hertzen?

Der H. vnd wunderthaͤtige Antonius Paduanus be-
zeugt es/ welcher in ſeinen Predigen gar nit ſchmeichlen konte/
der allzeit zu Verona, vnd nit zu Florenz wohnte/ diſer wird
hoͤfflichſt erſucht/ er moͤchte doch ein Leicht-Predig machen fuͤr
einen verſtorbenen Herꝛn; Ein Leicht-Predig machen iſt offt
nit gar leicht/ abſonderlich wann man den Verſtorbenen ſolle
loben/ der doch nichts lobwuͤrdiges gethan/ der Tag wird be-
ſtimbt/ die Freundſchafft bekleydt ſich gantz ſchwartz/ die Erben
weinen; aber ſolche Leuth ſeynd gar offt beſchaffen/ wie die gruͤne
Scheitter/ wann ſie auff den Herd gelegt werden/ auff einer
Seyten treiben ſie Waſſer/ auff der andern Seyten thun ſie
brinnen: alſo haben offt die Erben die Waſſerſucht in den Au-
gen/ vnd die Geltſucht im Hertzen/ ſingen mit dem Maul das
Miſerere, vnd mit dem Hertzen das Lætare: die Kirchen war
mit lauter ſchwartzem Tuch uͤberzogen/ daß alſo die harte Stein
auch ſollen trauren/ daß diſer ſo weichhertzig gegen den Armen
(ſcilicet) geſtorben; es war die Kirchen angefuͤllt mit lauter

Zuhoͤ-
Pars II. N n
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[281/0299] Judas vom Geitz eingenommen. Schuß zu Wienn/ dann in aller Warheit die Geitzige rechte Hayden ſeynd/ vnd darneben nit wenig geſchoſſen. Numen vnd Nummus, Dives vnd Divus, Geitz vnd Goͤtz/ Gold vnd Gott/ Aurum vnd Ara, ſeynd ſo wol Nah- men/ als That halber nit weit voneinander/ dann das Gold iſt deß Geitzigen ſein Gott/ den er/ wie ein Heyd pflegt anzubet- ten/ vnd verehren. Der gottloſe Koͤnig Jeroboam, nachdem er durch GOttes Gnad die Cron vnd Scepter in Iſraël be- kommen/ hat er alſobald ſolche groſſe Gnaden in Vergeſſenheit geſtellt/ vnd noch daruͤber zwey vergulte Kaͤlber verfertigen laſſen/ damit dieſelbe das geſambte Volck Iſraël fuͤr ihre Goͤt- ter erkenne; diſe Ochſen-Koͤpff haben die guldene Kaͤlber fuͤr ihre Goͤtter verehrt/ die Geitzige aber halten das Gold fuͤr ih- ren GOtt; Von dem wahren GOtt ſchreibt vnd ſchreyt die H. Schrifft/ daß wir ihn lieben ſollen auß gantzer Seel/ auß gantzem Hertzen/ ꝛc. liebt dann nit ein Geitziger Gelt vnd Gold auß gantzem Hertzen? 3. Reg. 15. Der H. vnd wunderthaͤtige Antonius Paduanus be- zeugt es/ welcher in ſeinen Predigen gar nit ſchmeichlen konte/ der allzeit zu Verona, vnd nit zu Florenz wohnte/ diſer wird hoͤfflichſt erſucht/ er moͤchte doch ein Leicht-Predig machen fuͤr einen verſtorbenen Herꝛn; Ein Leicht-Predig machen iſt offt nit gar leicht/ abſonderlich wann man den Verſtorbenen ſolle loben/ der doch nichts lobwuͤrdiges gethan/ der Tag wird be- ſtimbt/ die Freundſchafft bekleydt ſich gantz ſchwartz/ die Erben weinen; aber ſolche Leuth ſeynd gar offt beſchaffen/ wie die gruͤne Scheitter/ wann ſie auff den Herd gelegt werden/ auff einer Seyten treiben ſie Waſſer/ auff der andern Seyten thun ſie brinnen: alſo haben offt die Erben die Waſſerſucht in den Au- gen/ vnd die Geltſucht im Hertzen/ ſingen mit dem Maul das Miſerere, vnd mit dem Hertzen das Lætare: die Kirchen war mit lauter ſchwartzem Tuch uͤberzogen/ daß alſo die harte Stein auch ſollen trauren/ daß diſer ſo weichhertzig gegen den Armen (ſcilicet) geſtorben; es war die Kirchen angefuͤllt mit lauter Zuhoͤ- Pars II. N n

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 281. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/299>, abgerufen am 22.11.2024.