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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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zu gröster Untreu angetriben.
thut/ vns zum guten bringt/ ja solche Unglück/ welche der Sa-
than schnitzlet/ seynd mehrmahl Sporrn/ welche vns zur Forcht
GOttes antreiben/ seynd Magnet/ welche vns zur Andacht
ziehen/ seynd Fuß-Bänder/ welche vns vom Ubel vnd Unrecht
gehen abhalten/ seynd Praeceptores, welche vns lehrnen bet-
ten/ etc. ist also nit wahr/ male a Doemonio vexor, sondern
bene, grossen Danck Herr Teuffel/ du nutzest vns vil.

Wie geht es Gestrenger Herr Jungker ? übel/ sagt er/
sehr übel/ der Teuffel hat meine Feind geritten/ so lang/ biß sie
mich vom Dienst gebracht. Holla! das Wort Jbel heist in
einem Buchstaben-Wechßl so vil/ als Blei/ das Bley ist der
Uhr vil mehr nutzlich/ als schädlich/ massen das schwäre Gewicht
machet/ daß die Uhr recht gehet. Der Prophet Daniel hatte
auff ein Zeit ein sehr geheimbnußreiche Erscheinung/ er sahe erst-
lich ein wildes Thier/ nit vngleich einer Löwin: Quasi leaena, &
alas habebat aquilae, aspiciebam, donec evulsae sunt alae
Daniel. 7.
ejus, & sublata est de terra, & super pedes quasi homo
stetit, & cor hominis datum est ei:
Dises Thier hätte Flü-
gel wie ein Adler/ nachdem ihm aber die Flügl außgerissen wor-
den/ wurde es von der Erden erhebt/ vnd nachmahls zu einem
Menschen worden. Herr Jungker/ diser Spiegl ist für euch ge-
macht/ so lang ihr in disem Kayserlichen Dienst seyt gewest/
habt ihr gelebt wie ein Bestia, euere Accidentia seynd kom-
men von deß Kaysers Substanz, was den Teutschen Stilum
anlangt/ war euch keiner gleich/ deß Kaysers Silber leydt wol
öffter von dergleichen Ertz Dieben; im Evangelio steht nichts
vom nemmen/ sondern vom geben/ date, quae sunt Caesaris,
Caesari
gebet dem Kayser/ was deß Kaysers ist/ bey euch aber
hat es geheissen/ nembts dem Kayfer/ etc. so lang ihr in diser
Schmaltz-Gruben seyt gesessen/ habt ihr euch auß Hoffart/ vnd
Ubermuth gar nit mehr gekennt/ habt euch eingebildt/ der Ba-
bylonische Thurn sey vmb drey Spann niderer/ als ihr. Euer
Adjutorium simile, vnd Frau Gemahlin rauschte im Taffet

daher
L l 2

zu groͤſter Untreu angetriben.
thut/ vns zum guten bringt/ ja ſolche Ungluͤck/ welche der Sa-
than ſchnitzlet/ ſeynd mehrmahl Sporꝛn/ welche vns zur Forcht
GOttes antreiben/ ſeynd Magnet/ welche vns zur Andacht
ziehen/ ſeynd Fuß-Baͤnder/ welche vns vom Ubel vnd Unrecht
gehen abhalten/ ſeynd Præceptores, welche vns lehrnen bet-
ten/ ꝛc. iſt alſo nit wahr/ malè à Dœmonio vexor, ſondern
benè, groſſen Danck Herꝛ Teuffel/ du nutzeſt vns vil.

Wie geht es Geſtrenger Herꝛ Jungker ? uͤbel/ ſagt er/
ſehr uͤbel/ der Teuffel hat meine Feind geritten/ ſo lang/ biß ſie
mich vom Dienſt gebracht. Holla! das Wort Jbel heiſt in
einem Buchſtaben-Wechßl ſo vil/ als Blei/ das Bley iſt der
Uhr vil mehr nutzlich/ als ſchaͤdlich/ maſſen das ſchwaͤre Gewicht
machet/ daß die Uhr recht gehet. Der Prophet Daniel hatte
auff ein Zeit ein ſehr geheimbnußreiche Erſcheinung/ er ſahe erſt-
lich ein wildes Thier/ nit vngleich einer Loͤwin: Quaſi leæna, &
alas habebat aquilæ, aſpiciebam, donec evulſæ ſunt alæ
Daniel. 7.
ejus, & ſublata eſt de terra, & ſuper pedes quaſi homo
ſtetit, & cor hominis datum eſt ei:
Diſes Thier haͤtte Fluͤ-
gel wie ein Adler/ nachdem ihm aber die Fluͤgl außgeriſſen wor-
den/ wurde es von der Erden erhebt/ vnd nachmahls zu einem
Menſchen worden. Herꝛ Jungker/ diſer Spiegl iſt fuͤr euch ge-
macht/ ſo lang ihr in diſem Kayſerlichen Dienſt ſeyt geweſt/
habt ihr gelebt wie ein Beſtia, euere Accidentia ſeynd kom-
men von deß Kayſers Subſtanz, was den Teutſchen Stilum
anlangt/ war euch keiner gleich/ deß Kayſers Silber leydt wol
oͤffter von dergleichen Ertz Dieben; im Evangelio ſteht nichts
vom nemmen/ ſondern vom geben/ date, quæ ſunt Cæſaris,
Cæſari
gebet dem Kayſer/ was deß Kayſers iſt/ bey euch aber
hat es geheiſſen/ nembts dem Kayfer/ ꝛc. ſo lang ihr in diſer
Schmaltz-Gruben ſeyt geſeſſen/ habt ihr euch auß Hoffart/ vnd
Ubermuth gar nit mehr gekennt/ habt euch eingebildt/ der Ba-
byloniſche Thurn ſey vmb drey Spann niderer/ als ihr. Euer
Adjutorium ſimile, vnd Frau Gemahlin rauſchte im Taffet

daher
L l 2
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[267/0285] zu groͤſter Untreu angetriben. thut/ vns zum guten bringt/ ja ſolche Ungluͤck/ welche der Sa- than ſchnitzlet/ ſeynd mehrmahl Sporꝛn/ welche vns zur Forcht GOttes antreiben/ ſeynd Magnet/ welche vns zur Andacht ziehen/ ſeynd Fuß-Baͤnder/ welche vns vom Ubel vnd Unrecht gehen abhalten/ ſeynd Præceptores, welche vns lehrnen bet- ten/ ꝛc. iſt alſo nit wahr/ malè à Dœmonio vexor, ſondern benè, groſſen Danck Herꝛ Teuffel/ du nutzeſt vns vil. Wie geht es Geſtrenger Herꝛ Jungker ? uͤbel/ ſagt er/ ſehr uͤbel/ der Teuffel hat meine Feind geritten/ ſo lang/ biß ſie mich vom Dienſt gebracht. Holla! das Wort Jbel heiſt in einem Buchſtaben-Wechßl ſo vil/ als Blei/ das Bley iſt der Uhr vil mehr nutzlich/ als ſchaͤdlich/ maſſen das ſchwaͤre Gewicht machet/ daß die Uhr recht gehet. Der Prophet Daniel hatte auff ein Zeit ein ſehr geheimbnußreiche Erſcheinung/ er ſahe erſt- lich ein wildes Thier/ nit vngleich einer Loͤwin: Quaſi leæna, & alas habebat aquilæ, aſpiciebam, donec evulſæ ſunt alæ ejus, & ſublata eſt de terra, & ſuper pedes quaſi homo ſtetit, & cor hominis datum eſt ei: Diſes Thier haͤtte Fluͤ- gel wie ein Adler/ nachdem ihm aber die Fluͤgl außgeriſſen wor- den/ wurde es von der Erden erhebt/ vnd nachmahls zu einem Menſchen worden. Herꝛ Jungker/ diſer Spiegl iſt fuͤr euch ge- macht/ ſo lang ihr in diſem Kayſerlichen Dienſt ſeyt geweſt/ habt ihr gelebt wie ein Beſtia, euere Accidentia ſeynd kom- men von deß Kayſers Subſtanz, was den Teutſchen Stilum anlangt/ war euch keiner gleich/ deß Kayſers Silber leydt wol oͤffter von dergleichen Ertz Dieben; im Evangelio ſteht nichts vom nemmen/ ſondern vom geben/ date, quæ ſunt Cæſaris, Cæſari gebet dem Kayſer/ was deß Kayſers iſt/ bey euch aber hat es geheiſſen/ nembts dem Kayfer/ ꝛc. ſo lang ihr in diſer Schmaltz-Gruben ſeyt geſeſſen/ habt ihr euch auß Hoffart/ vnd Ubermuth gar nit mehr gekennt/ habt euch eingebildt/ der Ba- byloniſche Thurn ſey vmb drey Spann niderer/ als ihr. Euer Adjutorium ſimile, vnd Frau Gemahlin rauſchte im Taffet daher Daniel. 7. L l 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 267. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/285>, abgerufen am 24.11.2024.