Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.zu gröster Untreu angetriben. Juden-Kuchel der Speck/ es war bey ihm die Andacht so in-brünstig/ wie die Eyßzäpffen in Januario, er ist die Wochen einmahl über das Vatter vnser kommen/ wie die Gänß über den Habern/ obenhin/ ohne Gewinn/ wie er aber in besagtes Unglück gerathen/ hat er sich alsobald mit einem stattlichen Opf- fer nacher Zell verlobt/ auch/ sofern ihme GOtt das Leben wer- de fristen/ hinfüro alle Monath wenigist einmahl ein Reuvol- le Beicht verrichten/ das Officium, oder Tag-Zeit von der vn- befleckten Mutter GOttes täglich betten/ ja von selbiger Zeit an/ weil ihme die Gesundheit nicht mehr in voriger Vollkom- menheit/ pflegt er sich von allen vorhin gewöhnlichen Gesell- schafften abzusöndern/ vnd da er sich vorhin in stätem hötzen vnd jagen/ auch an heiligen Tägen geübt/ vnd verliebt/ dermahlen last er Füchs vnd Haasen seyn/ vnd ergötzt sich mit dem Lamb GOttes/ welches hinweck nimbt die Sünd der Welt: auff sol- che Weiß ist ihme der Teuffel nutz gewest/ vnd gleichwie auß dem Gifft der Medritat wird/ also weiß der vorsichtigste GOtt auß dem bösen etwas gutes zu schmiden. Sattsamb ist bekannt der wunderbarliche Schwemmteich Gar vil Menschen seynd also gesitt/ vnd gesinnt/ so lang acht/ Pars II. L l
zu groͤſter Untreu angetriben. Juden-Kuchel der Speck/ es war bey ihm die Andacht ſo in-bruͤnſtig/ wie die Eyßzaͤpffen in Januario, er iſt die Wochen einmahl uͤber das Vatter vnſer kommen/ wie die Gaͤnß uͤber den Habern/ obenhin/ ohne Gewinn/ wie er aber in beſagtes Ungluͤck gerathen/ hat er ſich alſobald mit einem ſtattlichen Opf- fer nacher Zell verlobt/ auch/ ſofern ihme GOtt das Leben wer- de friſten/ hinfuͤro alle Monath wenigiſt einmahl ein Reuvol- le Beicht verrichten/ das Officium, oder Tag-Zeit von der vn- befleckten Mutter GOttes taͤglich betten/ ja von ſelbiger Zeit an/ weil ihme die Geſundheit nicht mehr in voriger Vollkom- menheit/ pflegt er ſich von allen vorhin gewoͤhnlichen Geſell- ſchafften abzuſoͤndern/ vnd da er ſich vorhin in ſtaͤtem hoͤtzen vnd jagen/ auch an heiligen Taͤgen geuͤbt/ vnd verliebt/ dermahlen laſt er Fuͤchs vnd Haaſen ſeyn/ vnd ergoͤtzt ſich mit dem Lamb GOttes/ welches hinweck nımbt die Suͤnd der Welt: auff ſol- che Weiß iſt ihme der Teuffel nutz geweſt/ vnd gleichwie auß dem Gifft der Medritat wird/ alſo weiß der vorſichtigſte GOtt auß dem boͤſen etwas gutes zu ſchmiden. Sattſamb iſt bekannt der wunderbarliche Schwemmteich Gar vil Menſchen ſeynd alſo geſitt/ vnd geſinnt/ ſo lang acht/ Pars II. L l
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zu groͤſter Untreu angetriben.
Juden-Kuchel der Speck/ es war bey ihm die Andacht ſo in-
bruͤnſtig/ wie die Eyßzaͤpffen in Januario, er iſt die Wochen
einmahl uͤber das Vatter vnſer kommen/ wie die Gaͤnß uͤber
den Habern/ obenhin/ ohne Gewinn/ wie er aber in beſagtes
Ungluͤck gerathen/ hat er ſich alſobald mit einem ſtattlichen Opf-
fer nacher Zell verlobt/ auch/ ſofern ihme GOtt das Leben wer-
de friſten/ hinfuͤro alle Monath wenigiſt einmahl ein Reuvol-
le Beicht verrichten/ das Officium, oder Tag-Zeit von der vn-
befleckten Mutter GOttes taͤglich betten/ ja von ſelbiger Zeit
an/ weil ihme die Geſundheit nicht mehr in voriger Vollkom-
menheit/ pflegt er ſich von allen vorhin gewoͤhnlichen Geſell-
ſchafften abzuſoͤndern/ vnd da er ſich vorhin in ſtaͤtem hoͤtzen vnd
jagen/ auch an heiligen Taͤgen geuͤbt/ vnd verliebt/ dermahlen
laſt er Fuͤchs vnd Haaſen ſeyn/ vnd ergoͤtzt ſich mit dem Lamb
GOttes/ welches hinweck nımbt die Suͤnd der Welt: auff ſol-
che Weiß iſt ihme der Teuffel nutz geweſt/ vnd gleichwie auß
dem Gifft der Medritat wird/ alſo weiß der vorſichtigſte GOtt
auß dem boͤſen etwas gutes zu ſchmiden.
Sattſamb iſt bekannt der wunderbarliche Schwemmteich
zu Jeruſalem/ bey dem ſich ein groſſe Menge der armen/ kran-
cken vnd preſthafften Menſchen hat auffgehalten/ zumahlen
beſagtes Waſſer diſe Eigenſchafft hatte/ daß/ wann es der En-
gel bewegt/ der erſte/ ſo darein geſtigen/ von allem ſeinem Zu-
ſtand erloͤſt vnd curirt worden/ hat demnach nicht das klare/
ſonder das truͤbe Waſſer die Geſundheit gebracht.
Gar vil Menſchen ſeynd alſo geſitt/ vnd geſinnt/ ſo lang
es ihnen klar vnd wol gehet/ daß ſie wenig an GOtt dencken/
macht ſie alſo das klare Waſſer nit geſund/ ſo bald ihnen aber
der Allmaͤchtige GOtt durch boͤſe Engel/ maſſen diſe GOttes
Schoͤrgen vnd Hencker ſeyn/ ihren Wandl betruͤbt macht/
da werden ſie an der Seelen geſund; Jonas der Prophet hat
GOtt dem HErꝛn den Rucken zeigt/ vnderdeſſen ſeyn Pre-
dig-Ambt reſignirt, den Befelch GOttes als wie nichts ge-
acht/
Pars II. L l
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