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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas wird durch den Sathan
der Teuffel zerreiß mich/ vnder der Gemein im Teutsch-
land geschworen wird/ so wolt ich fast ein Fürhang machen vor
die Sonn/ daß auß dem Tag ein Nacht wurde; fast zu allen
Worten gesellt man disen leydigen Feind/ alle Schwur muß be-
reits der Teuffel versiglen/ vnd glaubt man/ die Warheit kön-
ne nit gehen/ sie muß dann auff dem Teuffel reitten.

Er ist wol ein armer Teuffel.

Tobias wolte auff der Reiß in dem Fluß Tygris seine be-
kothigte Füß waschen/ vnd als er zum Gestadt hinzu nahete/
da sprang vnversehens ein großmächtiger Fisch in die Höhe/
als wolt er ihn verschlicken/ wie er dann dessentwegen überlaut
auffgeschryen/ Auwe! er frist mich/ der Engel aber ermahnt
ihn/ er soll ihn nit förchten/ sonder gantz behertzt den Fisch er-
greiffen/ welchem Rath er fleissig nachkommen/ den Fisch auff
das Land herauß gezogen/ auch nachmahls/ auß Befelch deß
Azariae, selbigen eröffnet/ vnd alles Jngeweyd herauß genom-
men/ darauff schafft der Engl dem Tobiae, er soll drey Ding für
sich behalten/ das Hertz/ die Gall/ vnd die Leber/ weil sie sehr
trefflich/ vnd heylsamb zur Artzney; wie nun alles diß gesche-
hen/ vnd sie beede nach der vornehmen Statt Rages ankom-
men/ also vnderfangt sich der Tobias den Engel zu fragen;
mein lieber Bruder Azaria, mein sag mir doch vor/ für was
seynd dann dise drey Ding gut? der Engl antwort ihme also/
wann du mit dessen Gall die Augen anschmierst/ welche mit einem
Fehl überzogen/ so werden sie wider gesund: O gedacht der To-
bias,
das taugt vor mein Vattern. Zum andern/ sagt der En-
gel/ wann du ein Stücklein von dem Hertz dises Fisch auff ein
glüende Kohlen legest/ so vertreibt der Dampff die Teuffel/
Tob. 6.welches nachmahls mit der Sara in der Warheit geschehen/ de-
ro siben Männer nacheinander der Teuffel den Halß vmbge-
riben/ solcher aber mit disem Mittel verjagt worden.

Nunmehr kan man dem Teuffel den Trutz bieten/ ihn auß-
lachen/ ja gar voppen/ vnd bey der Nasen ziehen/ weil ihn zu

ver-

Judas wird durch den Sathan
der Teuffel zerreiß mich/ vnder der Gemein im Teutſch-
land geſchworen wird/ ſo wolt ich faſt ein Fuͤrhang machen vor
die Sonn/ daß auß dem Tag ein Nacht wurde; faſt zu allen
Worten geſellt man diſen leydigen Feind/ alle Schwur muß be-
reits der Teuffel verſiglen/ vnd glaubt man/ die Warheit koͤn-
ne nit gehen/ ſie muß dann auff dem Teuffel reitten.

Er iſt wol ein armer Teuffel.

Tobias wolte auff der Reiß in dem Fluß Tygris ſeine be-
kothigte Fuͤß waſchen/ vnd als er zum Geſtadt hinzu nahete/
da ſprang vnverſehens ein großmaͤchtiger Fiſch in die Hoͤhe/
als wolt er ihn verſchlicken/ wie er dann deſſentwegen uͤberlaut
auffgeſchryen/ Auwe! er friſt mich/ der Engel aber ermahnt
ihn/ er ſoll ihn nit foͤrchten/ ſonder gantz behertzt den Fiſch er-
greiffen/ welchem Rath er fleiſſig nachkommen/ den Fiſch auff
das Land herauß gezogen/ auch nachmahls/ auß Befelch deß
Azariæ, ſelbigen eroͤffnet/ vnd alles Jngeweyd herauß genom-
men/ darauff ſchafft der Engl dem Tobiæ, er ſoll drey Ding fuͤr
ſich behalten/ das Hertz/ die Gall/ vnd die Leber/ weil ſie ſehr
trefflich/ vnd heylſamb zur Artzney; wie nun alles diß geſche-
hen/ vnd ſie beede nach der vornehmen Statt Rages ankom-
men/ alſo vnderfangt ſich der Tobias den Engel zu fragen;
mein lieber Bruder Azaria, mein ſag mir doch vor/ fuͤr was
ſeynd dann diſe drey Ding gut? der Engl antwort ihme alſo/
wañ du mit deſſen Gall die Augen anſchmierſt/ welche mit einem
Fehl uͤberzogen/ ſo werden ſie wider geſund: O gedacht der To-
bias,
das taugt vor mein Vattern. Zum andern/ ſagt der En-
gel/ wann du ein Stuͤcklein von dem Hertz diſes Fiſch auff ein
gluͤende Kohlen legeſt/ ſo vertreibt der Dampff die Teuffel/
Tob. 6.welches nachmahls mit der Sara in der Warheit geſchehen/ de-
ro ſiben Maͤnner nacheinander der Teuffel den Halß vmbge-
riben/ ſolcher aber mit diſem Mittel verjagt worden.

Nunmehr kan man dem Teuffel den Trutz bieten/ ihn auß-
lachen/ ja gar voppen/ vnd bey der Naſen ziehen/ weil ihn zu

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[248/0266] Judas wird durch den Sathan der Teuffel zerreiß mich/ vnder der Gemein im Teutſch- land geſchworen wird/ ſo wolt ich faſt ein Fuͤrhang machen vor die Sonn/ daß auß dem Tag ein Nacht wurde; faſt zu allen Worten geſellt man diſen leydigen Feind/ alle Schwur muß be- reits der Teuffel verſiglen/ vnd glaubt man/ die Warheit koͤn- ne nit gehen/ ſie muß dann auff dem Teuffel reitten. Er iſt wol ein armer Teuffel. Tobias wolte auff der Reiß in dem Fluß Tygris ſeine be- kothigte Fuͤß waſchen/ vnd als er zum Geſtadt hinzu nahete/ da ſprang vnverſehens ein großmaͤchtiger Fiſch in die Hoͤhe/ als wolt er ihn verſchlicken/ wie er dann deſſentwegen uͤberlaut auffgeſchryen/ Auwe! er friſt mich/ der Engel aber ermahnt ihn/ er ſoll ihn nit foͤrchten/ ſonder gantz behertzt den Fiſch er- greiffen/ welchem Rath er fleiſſig nachkommen/ den Fiſch auff das Land herauß gezogen/ auch nachmahls/ auß Befelch deß Azariæ, ſelbigen eroͤffnet/ vnd alles Jngeweyd herauß genom- men/ darauff ſchafft der Engl dem Tobiæ, er ſoll drey Ding fuͤr ſich behalten/ das Hertz/ die Gall/ vnd die Leber/ weil ſie ſehr trefflich/ vnd heylſamb zur Artzney; wie nun alles diß geſche- hen/ vnd ſie beede nach der vornehmen Statt Rages ankom- men/ alſo vnderfangt ſich der Tobias den Engel zu fragen; mein lieber Bruder Azaria, mein ſag mir doch vor/ fuͤr was ſeynd dann diſe drey Ding gut? der Engl antwort ihme alſo/ wañ du mit deſſen Gall die Augen anſchmierſt/ welche mit einem Fehl uͤberzogen/ ſo werden ſie wider geſund: O gedacht der To- bias, das taugt vor mein Vattern. Zum andern/ ſagt der En- gel/ wann du ein Stuͤcklein von dem Hertz diſes Fiſch auff ein gluͤende Kohlen legeſt/ ſo vertreibt der Dampff die Teuffel/ welches nachmahls mit der Sara in der Warheit geſchehen/ de- ro ſiben Maͤnner nacheinander der Teuffel den Halß vmbge- riben/ ſolcher aber mit diſem Mittel verjagt worden. Tob. 6. Nunmehr kan man dem Teuffel den Trutz bieten/ ihn auß- lachen/ ja gar voppen/ vnd bey der Naſen ziehen/ weil ihn zu ver-

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 248. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/266>, abgerufen am 24.11.2024.