Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judas wird durch den Sathan der Teuffel zerreiß mich/ vnder der Gemein im Teutsch-land geschworen wird/ so wolt ich fast ein Fürhang machen vor die Sonn/ daß auß dem Tag ein Nacht wurde; fast zu allen Worten gesellt man disen leydigen Feind/ alle Schwur muß be- reits der Teuffel versiglen/ vnd glaubt man/ die Warheit kön- ne nit gehen/ sie muß dann auff dem Teuffel reitten. Er ist wol ein armer Teuffel. Tobias wolte auff der Reiß in dem Fluß Tygris seine be- Nunmehr kan man dem Teuffel den Trutz bieten/ ihn auß- ver-
Judas wird durch den Sathan der Teuffel zerreiß mich/ vnder der Gemein im Teutſch-land geſchworen wird/ ſo wolt ich faſt ein Fuͤrhang machen vor die Sonn/ daß auß dem Tag ein Nacht wurde; faſt zu allen Worten geſellt man diſen leydigen Feind/ alle Schwur muß be- reits der Teuffel verſiglen/ vnd glaubt man/ die Warheit koͤn- ne nit gehen/ ſie muß dann auff dem Teuffel reitten. Er iſt wol ein armer Teuffel. Tobias wolte auff der Reiß in dem Fluß Tygris ſeine be- Nunmehr kan man dem Teuffel den Trutz bieten/ ihn auß- ver-
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Judas wird durch den Sathan
der Teuffel zerreiß mich/ vnder der Gemein im Teutſch-
land geſchworen wird/ ſo wolt ich faſt ein Fuͤrhang machen vor
die Sonn/ daß auß dem Tag ein Nacht wurde; faſt zu allen
Worten geſellt man diſen leydigen Feind/ alle Schwur muß be-
reits der Teuffel verſiglen/ vnd glaubt man/ die Warheit koͤn-
ne nit gehen/ ſie muß dann auff dem Teuffel reitten.
Er iſt wol ein armer Teuffel.
Tobias wolte auff der Reiß in dem Fluß Tygris ſeine be-
kothigte Fuͤß waſchen/ vnd als er zum Geſtadt hinzu nahete/
da ſprang vnverſehens ein großmaͤchtiger Fiſch in die Hoͤhe/
als wolt er ihn verſchlicken/ wie er dann deſſentwegen uͤberlaut
auffgeſchryen/ Auwe! er friſt mich/ der Engel aber ermahnt
ihn/ er ſoll ihn nit foͤrchten/ ſonder gantz behertzt den Fiſch er-
greiffen/ welchem Rath er fleiſſig nachkommen/ den Fiſch auff
das Land herauß gezogen/ auch nachmahls/ auß Befelch deß
Azariæ, ſelbigen eroͤffnet/ vnd alles Jngeweyd herauß genom-
men/ darauff ſchafft der Engl dem Tobiæ, er ſoll drey Ding fuͤr
ſich behalten/ das Hertz/ die Gall/ vnd die Leber/ weil ſie ſehr
trefflich/ vnd heylſamb zur Artzney; wie nun alles diß geſche-
hen/ vnd ſie beede nach der vornehmen Statt Rages ankom-
men/ alſo vnderfangt ſich der Tobias den Engel zu fragen;
mein lieber Bruder Azaria, mein ſag mir doch vor/ fuͤr was
ſeynd dann diſe drey Ding gut? der Engl antwort ihme alſo/
wañ du mit deſſen Gall die Augen anſchmierſt/ welche mit einem
Fehl uͤberzogen/ ſo werden ſie wider geſund: O gedacht der To-
bias, das taugt vor mein Vattern. Zum andern/ ſagt der En-
gel/ wann du ein Stuͤcklein von dem Hertz diſes Fiſch auff ein
gluͤende Kohlen legeſt/ ſo vertreibt der Dampff die Teuffel/
welches nachmahls mit der Sara in der Warheit geſchehen/ de-
ro ſiben Maͤnner nacheinander der Teuffel den Halß vmbge-
riben/ ſolcher aber mit diſem Mittel verjagt worden.
Tob. 6.
Nunmehr kan man dem Teuffel den Trutz bieten/ ihn auß-
lachen/ ja gar voppen/ vnd bey der Naſen ziehen/ weil ihn zu
ver-
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 248. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/266>, abgerufen am 25.07.2024. |