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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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zu gröster Untreu angetriben.
der Engl deß Senacheribs Kriegs-Heer/ alle Menschen er-
würgen/ er thät auff einmahl/ wie der Ammon gesinnt ware
die Hebreer/ alle Adams-Kinder außrotten/ er thät auff ein-
mahl/ wie Titus Vespasianus Jerusalem/ die gantze Welt zu
Boden stürtzen/ er thät auff einmahl/ wie die Hund das stoltze
Frauenzimmer Jezabel, alle Menschen zerreissen/ er thät auff
einmahl/ wie die Erd den Daton vnd Abiron, alle Menschen
erschlicken/ er thät auff einmahl/ wie Joab dem Absalon, allen
Menschen den Rest geben/ er thät auff einmahl/ wie der Engl
den Habacuc, nit in die Löwen-Gruben/ sonder in Abgrund
der Höllen führen/ vnd getraust dir noch zu wünschen/ er soll
dich hollen.

Es seynd die verdambte Geister also erbittert über die
Menschen/ daß sie ein Freud/ vnd sonders Wolgefallen em-
pfinden/ wann sie dieselbe verführen. Allhier ereignet sich nit
ein geringe Frag/ ob auch ein solcher von GOtt/ vnd dem Him-
mel vertribener Engl ein Freud/ oder ein Ergötzlichkeit könne
haben/ dann gleichwie ein Seeliger im Himmel auch von dem
allermindesten Leyd/ oder Traurigkeit nit kan ergriffen werden/
also folgt/ daß auch ein Verdambter/ vnd ewig Verlohrener
von der wintzigsten Freud nit kan beglückt werden. Wie es
dann zu verstehen/ was der gecrönte David spricht: Qui tri-
bulant me, exultabunt, si motus fuero:
Die mich pla-Psalm. 12.
gen/ werden srolocken/ wann ich solte bewegt
werden.
Auch schreibt Venerabilis Beda, daß es seye of-
fenbahrt worden/ wann die Teuffel einige Seelen mit sich in dieMun. In-
test. Vinc.

Höll führen/ entstehe ein grosser Jubel/ ein vnsinniges lachen/
ein allgemeines frolocken vnder den Teufflen.

Jn dem hohen Böhmischen Gebürg gegen Schlesien/
hat sich vor wenig Jahren ein Teuffel auffgehalten/ welcher
mehrmahlen in vnderschidlichen Gestalten/ auch gar offt wie
ein Mönch denen Reisenden daselbst das Gleit geben/ vnd
wann solche in der Wildnuß sich starck vergangen/ vnd derent-

wegen

zu groͤſter Untreu angetriben.
der Engl deß Senacheribs Kriegs-Heer/ alle Menſchen er-
wuͤrgen/ er thaͤt auff einmahl/ wie der Ammon geſinnt ware
die Hebreer/ alle Adams-Kinder außrotten/ er thaͤt auff ein-
mahl/ wie Titus Veſpaſianus Jeruſalem/ die gantze Welt zu
Boden ſtuͤrtzen/ er thaͤt auff einmahl/ wie die Hund das ſtoltze
Frauenzimmer Jezabel, alle Menſchen zerreiſſen/ er thaͤt auff
einmahl/ wie die Erd den Daton vnd Abiron, alle Menſchen
erſchlicken/ er thaͤt auff einmahl/ wie Joab dem Abſalon, allen
Menſchen den Reſt geben/ er thaͤt auff einmahl/ wie der Engl
den Habacuc, nit in die Loͤwen-Gruben/ ſonder in Abgrund
der Hoͤllen fuͤhren/ vnd getrauſt dir noch zu wuͤnſchen/ er ſoll
dich hollen.

Es ſeynd die verdambte Geiſter alſo erbittert uͤber die
Menſchen/ daß ſie ein Freud/ vnd ſonders Wolgefallen em-
pfinden/ wann ſie dieſelbe verfuͤhren. Allhier ereignet ſich nit
ein geringe Frag/ ob auch ein ſolcher von GOtt/ vnd dem Him-
mel vertribener Engl ein Freud/ oder ein Ergoͤtzlichkeit koͤnne
haben/ dann gleichwie ein Seeliger im Himmel auch von dem
allermindeſten Leyd/ oder Traurigkeit nit kan ergriffen werden/
alſo folgt/ daß auch ein Verdambter/ vnd ewig Verlohrener
von der wintzigſten Freud nit kan begluͤckt werden. Wie es
dann zu verſtehen/ was der gecroͤnte David ſpricht: Qui tri-
bulant me, exultabunt, ſi motus fuero:
Die mich pla-Pſalm. 12.
gen/ werden ſrolocken/ wann ich ſolte bewegt
werden.
Auch ſchreibt Venerabilis Beda, daß es ſeye of-
fenbahrt worden/ wann die Teuffel einige Seelen mit ſich in dieMun. In-
teſt. Vinc.

Hoͤll fuͤhren/ entſtehe ein groſſer Jubel/ ein vnſinniges lachen/
ein allgemeines frolocken vnder den Teufflen.

Jn dem hohen Boͤhmiſchen Gebuͤrg gegen Schleſien/
hat ſich vor wenig Jahren ein Teuffel auffgehalten/ welcher
mehrmahlen in vnderſchidlichen Geſtalten/ auch gar offt wie
ein Moͤnch denen Reiſenden daſelbſt das Gleit geben/ vnd
wann ſolche in der Wildnuß ſich ſtarck vergangen/ vnd derent-

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[231/0249] zu groͤſter Untreu angetriben. der Engl deß Senacheribs Kriegs-Heer/ alle Menſchen er- wuͤrgen/ er thaͤt auff einmahl/ wie der Ammon geſinnt ware die Hebreer/ alle Adams-Kinder außrotten/ er thaͤt auff ein- mahl/ wie Titus Veſpaſianus Jeruſalem/ die gantze Welt zu Boden ſtuͤrtzen/ er thaͤt auff einmahl/ wie die Hund das ſtoltze Frauenzimmer Jezabel, alle Menſchen zerreiſſen/ er thaͤt auff einmahl/ wie die Erd den Daton vnd Abiron, alle Menſchen erſchlicken/ er thaͤt auff einmahl/ wie Joab dem Abſalon, allen Menſchen den Reſt geben/ er thaͤt auff einmahl/ wie der Engl den Habacuc, nit in die Loͤwen-Gruben/ ſonder in Abgrund der Hoͤllen fuͤhren/ vnd getrauſt dir noch zu wuͤnſchen/ er ſoll dich hollen. Es ſeynd die verdambte Geiſter alſo erbittert uͤber die Menſchen/ daß ſie ein Freud/ vnd ſonders Wolgefallen em- pfinden/ wann ſie dieſelbe verfuͤhren. Allhier ereignet ſich nit ein geringe Frag/ ob auch ein ſolcher von GOtt/ vnd dem Him- mel vertribener Engl ein Freud/ oder ein Ergoͤtzlichkeit koͤnne haben/ dann gleichwie ein Seeliger im Himmel auch von dem allermindeſten Leyd/ oder Traurigkeit nit kan ergriffen werden/ alſo folgt/ daß auch ein Verdambter/ vnd ewig Verlohrener von der wintzigſten Freud nit kan begluͤckt werden. Wie es dann zu verſtehen/ was der gecroͤnte David ſpricht: Qui tri- bulant me, exultabunt, ſi motus fuero: Die mich pla- gen/ werden ſrolocken/ wann ich ſolte bewegt werden. Auch ſchreibt Venerabilis Beda, daß es ſeye of- fenbahrt worden/ wann die Teuffel einige Seelen mit ſich in die Hoͤll fuͤhren/ entſtehe ein groſſer Jubel/ ein vnſinniges lachen/ ein allgemeines frolocken vnder den Teufflen. Pſalm. 12. Mun. In- teſt. Vinc. Jn dem hohen Boͤhmiſchen Gebuͤrg gegen Schleſien/ hat ſich vor wenig Jahren ein Teuffel auffgehalten/ welcher mehrmahlen in vnderſchidlichen Geſtalten/ auch gar offt wie ein Moͤnch denen Reiſenden daſelbſt das Gleit geben/ vnd wann ſolche in der Wildnuß ſich ſtarck vergangen/ vnd derent- wegen

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 231. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/249>, abgerufen am 25.11.2024.