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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas wird durch den Sathan
ten/ die Mahlzeit ist herrlich/ die Befreunde seynd wolauff/ die
Gäst lustig/ die Spilleuth fleissig/ die Gemüther frölich/ der
Wein häuffig/ aber die Braut/ wegen deß nagenden Gewis-
sens-Wurm/ war etwas traurig/ man sucht aber auff alle
Weiß solche auffzumundtern/ vnderdessen kommen zwey/ dem
Ansehen nach edle junge Herren/ in das Zimmer/ welche man
höfflichst empfangen/ auch so gar zu der Tafel gesetzt/ haben es
für ein sonders Glück auffgenommen/ daß solche Gäst das
Hauß würdigen mit ihrer Gegenwart. Nach der Tafel gieng
der gewöhnliche Tantz an/ man tragte einem auß disen Herren
Ehr halber die Braut an/ welche er mit aller Cortesi ange-
nommen/ vnd zweymahl gar wacker vnd hurtig herumb ge-
tantzt/ nachmahls in Gegenwart der Eltern/ Befreunden/
Benachbarten/ vnd anderen Gästen die Braut mit einem er-
schröcklichen heulen vnd Geschrey in die Lufft geführt/ vnd auß
aller Menschen Augen entzogen; als den anderen Tag mit
höchstem Wehklagen von den Eltern die Braut gesucht wur-
de/ seynd ihnen eben die gestrige zwey Herren begegnet/ der
Braut Kleyder vnd guldene Ketten eingehändiget/ mit disen
Delr. lib.
3. disq. p.
1. q. 7.
sect.
1.
Worten/ in solche Ding haben wir von dem Allerhöchsten kei-
nen Gewalt gehabt/ aber wol in die Braut/ worüber sie ver-
schwunden.

O wie offt wurde solches traurige Spectacul zu sehen
seyn/ wann nicht GOttes Barmhertzigkeit dem Sathan ein
Zaum einlegte/ wie offt wurde diß Wildschwein den Göttlichen
Weingarten verwüsten/ wann nit der Höchste ein Zaun dar-
umb führte/ wie offt wurde diser Feind die Statt GOttes/
welche der Mensch ist/ zerschleipffen/ wann nit der Allmächtige
sie verschantzte/ wie offt wurde diser höllische Raub-Vogl die
Tauben deß HErrn mit seinen Klauen zerreissen/ wann nicht
von obenher ein Schutz kommete/ wär es ihme disen abtrinni-
gen Geist erlaubt/ so wurde er auff einmahl/ wie Nabucho-
donosor
die drey Knaben/ also er das gesambte Menschliche
Geschlecht in höllischen Ofen werffen/ er thät auff einmahl/ wie

der

Judas wird durch den Sathan
ten/ die Mahlzeit iſt herꝛlich/ die Befreunde ſeynd wolauff/ die
Gaͤſt luſtig/ die Spilleuth fleiſſig/ die Gemuͤther froͤlich/ der
Wein haͤuffig/ aber die Braut/ wegen deß nagenden Gewiſ-
ſens-Wurm/ war etwas traurig/ man ſucht aber auff alle
Weiß ſolche auffzumundtern/ vnderdeſſen kommen zwey/ dem
Anſehen nach edle junge Herren/ in das Zimmer/ welche man
hoͤfflichſt empfangen/ auch ſo gar zu der Tafel geſetzt/ haben es
fuͤr ein ſonders Gluͤck auffgenommen/ daß ſolche Gaͤſt das
Hauß wuͤrdigen mit ihrer Gegenwart. Nach der Tafel gieng
der gewoͤhnliche Tantz an/ man tragte einem auß diſen Herren
Ehr halber die Braut an/ welche er mit aller Corteſi ange-
nommen/ vnd zweymahl gar wacker vnd hurtig herumb ge-
tantzt/ nachmahls in Gegenwart der Eltern/ Befreunden/
Benachbarten/ vnd anderen Gaͤſten die Braut mit einem er-
ſchroͤcklichen heulen vnd Geſchrey in die Lufft gefuͤhrt/ vnd auß
aller Menſchen Augen entzogen; als den anderen Tag mit
hoͤchſtem Wehklagen von den Eltern die Braut geſucht wur-
de/ ſeynd ihnen eben die geſtrige zwey Herren begegnet/ der
Braut Kleyder vnd guldene Ketten eingehaͤndiget/ mit diſen
Delr. lib.
3. diſq. p.
1. q. 7.
ſect.
1.
Worten/ in ſolche Ding haben wir von dem Allerhoͤchſten kei-
nen Gewalt gehabt/ aber wol in die Braut/ woruͤber ſie ver-
ſchwunden.

O wie offt wurde ſolches traurige Spectacul zu ſehen
ſeyn/ wann nicht GOttes Barmhertzigkeit dem Sathan ein
Zaum einlegte/ wie offt wurde diß Wildſchwein den Goͤttlichen
Weingarten verwuͤſten/ wann nit der Hoͤchſte ein Zaun dar-
umb fuͤhrte/ wie offt wurde diſer Feind die Statt GOttes/
welche der Menſch iſt/ zerſchleipffen/ wann nit der Allmaͤchtige
ſie verſchantzte/ wie offt wurde diſer hoͤlliſche Raub-Vogl die
Tauben deß HErꝛn mit ſeinen Klauen zerreiſſen/ wann nicht
von obenher ein Schutz kommete/ waͤr es ihme diſen abtrinni-
gen Geiſt erlaubt/ ſo wurde er auff einmahl/ wie Nabucho-
donoſor
die drey Knaben/ alſo er das geſambte Menſchliche
Geſchlecht in hoͤlliſchen Ofen werffen/ er thaͤt auff einmahl/ wie

der
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[230/0248] Judas wird durch den Sathan ten/ die Mahlzeit iſt herꝛlich/ die Befreunde ſeynd wolauff/ die Gaͤſt luſtig/ die Spilleuth fleiſſig/ die Gemuͤther froͤlich/ der Wein haͤuffig/ aber die Braut/ wegen deß nagenden Gewiſ- ſens-Wurm/ war etwas traurig/ man ſucht aber auff alle Weiß ſolche auffzumundtern/ vnderdeſſen kommen zwey/ dem Anſehen nach edle junge Herren/ in das Zimmer/ welche man hoͤfflichſt empfangen/ auch ſo gar zu der Tafel geſetzt/ haben es fuͤr ein ſonders Gluͤck auffgenommen/ daß ſolche Gaͤſt das Hauß wuͤrdigen mit ihrer Gegenwart. Nach der Tafel gieng der gewoͤhnliche Tantz an/ man tragte einem auß diſen Herren Ehr halber die Braut an/ welche er mit aller Corteſi ange- nommen/ vnd zweymahl gar wacker vnd hurtig herumb ge- tantzt/ nachmahls in Gegenwart der Eltern/ Befreunden/ Benachbarten/ vnd anderen Gaͤſten die Braut mit einem er- ſchroͤcklichen heulen vnd Geſchrey in die Lufft gefuͤhrt/ vnd auß aller Menſchen Augen entzogen; als den anderen Tag mit hoͤchſtem Wehklagen von den Eltern die Braut geſucht wur- de/ ſeynd ihnen eben die geſtrige zwey Herren begegnet/ der Braut Kleyder vnd guldene Ketten eingehaͤndiget/ mit diſen Worten/ in ſolche Ding haben wir von dem Allerhoͤchſten kei- nen Gewalt gehabt/ aber wol in die Braut/ woruͤber ſie ver- ſchwunden. Delr. lib. 3. diſq. p. 1. q. 7. ſect. 1. O wie offt wurde ſolches traurige Spectacul zu ſehen ſeyn/ wann nicht GOttes Barmhertzigkeit dem Sathan ein Zaum einlegte/ wie offt wurde diß Wildſchwein den Goͤttlichen Weingarten verwuͤſten/ wann nit der Hoͤchſte ein Zaun dar- umb fuͤhrte/ wie offt wurde diſer Feind die Statt GOttes/ welche der Menſch iſt/ zerſchleipffen/ wann nit der Allmaͤchtige ſie verſchantzte/ wie offt wurde diſer hoͤlliſche Raub-Vogl die Tauben deß HErꝛn mit ſeinen Klauen zerreiſſen/ wann nicht von obenher ein Schutz kommete/ waͤr es ihme diſen abtrinni- gen Geiſt erlaubt/ ſo wurde er auff einmahl/ wie Nabucho- donoſor die drey Knaben/ alſo er das geſambte Menſchliche Geſchlecht in hoͤlliſchen Ofen werffen/ er thaͤt auff einmahl/ wie der

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 230. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/248>, abgerufen am 22.11.2024.