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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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zu gröster Untreu angetriben.
werden/ vnd du vnbedachtsamer/ elender/ gewissenloser/ vnbe-
hutsamer Mensch/ ruffest ihn noch/ er soll dich hollen?
Wann dich GOtt nicht behüt hätte/ vnd sonders geschirmet
hätte/ so wär es schon längst geschehen.

Jene Gäst in dem Evangelio/ nachdem sie eingeladen
worden/ seynd nit erschinen bey der Mahlzeit/ sonder sich lassen
mit vnderschidlichen Außreden vnd Vorwandt entschuldigen/
ja/ sagt einer/ ich wär gern kommen/ aber ich hab ein Kauff ein-
gangen wegen eines Mayrhof/ vnd dessenthalben hab ich diß-
mahl nit können auffwarten. Der andere wendete vor/ daß er
Ochsen vmb sein paares Gelt hab eingehandlet. Der dritte
war gar starck verhindert/ dann er hab ein Weib genommen/
seynd also dise drey eingeladene Gäst außgebliben; Aber der
Teuffel ist gar nit vonnöthen einzuladen/ es braucht kein ruf-
fens/ er kombt vngeladener/ vnd wann es die Güte GOttes
zuliesse/ so wäre diser verdambte Geist augenblicklich/ vnd vr-
plötzlich auff den Fluch/ vnd bethörrten Wunsch da/ vnd thät
dich hollen/ vnd gib acht/ damit nit der so offt beleydigte GOtt
einmahl über dich elendes Geschöpff verhenge/ wie es schon
mehrmahlen geschehen ist.

Jn Sachsen hat ein junge vnd reiche Tochter einen wacke-
ren/ jedoch wenig begüten Jüngling die Ehe versprochen/ der
Jüngling bedanckt sich dessen bestermassen/ sagte aber/ weil er
dises Geschlechts Wanckelmuth wol wuste/ er glaub schier/ sie
werde ihr Wort nit halten/ ich/ sagte sie/ ich soll einen anderen
heyrathen? wann ich einen andern nimb/ als dich/ so holl mich
der Teuffel am Hochzeit-Tag. Was geschicht? mittler Zeit
hat ein anderer ein Ansuchen gethan/ vnd dise für ein Braut
begrüst/ weil nun April/ vnd Weiber-Will/ sich bald ändern/
also hat sie disen/ weil er bey stattlichen Mittlen/ das Jawort
ertheilt/ wessenthalben sie der erste öffters ermahnt/ sie soll sich
ihres Versprechen/ vnd harten Schwurs erinneren/ vngeacht
aber alles diß/ muste der erste mit dem Korb befridiget seyn/ vnd
führte der andere die Braut heimb/ der Ehrentag wird gehal-

ten/
F f 3

zu groͤſter Untreu angetriben.
werden/ vnd du vnbedachtſamer/ elender/ gewiſſenloſer/ vnbe-
hutſamer Menſch/ ruffeſt ihn noch/ er ſoll dich hollen?
Wann dich GOtt nicht behuͤt haͤtte/ vnd ſonders geſchirmet
haͤtte/ ſo waͤr es ſchon laͤngſt geſchehen.

Jene Gaͤſt in dem Evangelio/ nachdem ſie eingeladen
worden/ ſeynd nit erſchinen bey der Mahlzeit/ ſonder ſich laſſen
mit vnderſchidlichen Außreden vnd Vorwandt entſchuldigen/
ja/ ſagt einer/ ich waͤr gern kommen/ aber ich hab ein Kauff ein-
gangen wegen eines Mayrhof/ vnd deſſenthalben hab ich diß-
mahl nit koͤnnen auffwarten. Der andere wendete vor/ daß er
Ochſen vmb ſein paares Gelt hab eingehandlet. Der dritte
war gar ſtarck verhindert/ dann er hab ein Weib genommen/
ſeynd alſo diſe drey eingeladene Gaͤſt außgebliben; Aber der
Teuffel iſt gar nit vonnoͤthen einzuladen/ es braucht kein ruf-
fens/ er kombt vngeladener/ vnd wann es die Guͤte GOttes
zulieſſe/ ſo waͤre diſer verdambte Geiſt augenblicklich/ vnd vr-
ploͤtzlich auff den Fluch/ vnd bethoͤrꝛten Wunſch da/ vnd thaͤt
dich hollen/ vnd gib acht/ damit nit der ſo offt beleydigte GOtt
einmahl uͤber dich elendes Geſchoͤpff verhenge/ wie es ſchon
mehrmahlen geſchehen iſt.

Jn Sachſen hat ein junge vnd reiche Tochter einen wacke-
ren/ jedoch wenig beguͤten Juͤngling die Ehe verſprochen/ der
Juͤngling bedanckt ſich deſſen beſtermaſſen/ ſagte aber/ weil er
diſes Geſchlechts Wanckelmuth wol wuſte/ er glaub ſchier/ ſie
werde ihr Wort nit halten/ ich/ ſagte ſie/ ich ſoll einen anderen
heyrathen? wann ich einen andern nimb/ als dich/ ſo holl mich
der Teuffel am Hochzeit-Tag. Was geſchicht? mittler Zeit
hat ein anderer ein Anſuchen gethan/ vnd diſe fuͤr ein Braut
begruͤſt/ weil nun April/ vnd Weiber-Will/ ſich bald aͤndern/
alſo hat ſie diſen/ weil er bey ſtattlichen Mittlen/ das Jawort
ertheilt/ weſſenthalben ſie der erſte oͤffters ermahnt/ ſie ſoll ſich
ihres Verſprechen/ vnd harten Schwurs erinneren/ vngeacht
aber alles diß/ muſte der erſte mit dem Korb befridiget ſeyn/ vnd
fuͤhrte der andere die Braut heimb/ der Ehrentag wird gehal-

ten/
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[229/0247] zu groͤſter Untreu angetriben. werden/ vnd du vnbedachtſamer/ elender/ gewiſſenloſer/ vnbe- hutſamer Menſch/ ruffeſt ihn noch/ er ſoll dich hollen? Wann dich GOtt nicht behuͤt haͤtte/ vnd ſonders geſchirmet haͤtte/ ſo waͤr es ſchon laͤngſt geſchehen. Jene Gaͤſt in dem Evangelio/ nachdem ſie eingeladen worden/ ſeynd nit erſchinen bey der Mahlzeit/ ſonder ſich laſſen mit vnderſchidlichen Außreden vnd Vorwandt entſchuldigen/ ja/ ſagt einer/ ich waͤr gern kommen/ aber ich hab ein Kauff ein- gangen wegen eines Mayrhof/ vnd deſſenthalben hab ich diß- mahl nit koͤnnen auffwarten. Der andere wendete vor/ daß er Ochſen vmb ſein paares Gelt hab eingehandlet. Der dritte war gar ſtarck verhindert/ dann er hab ein Weib genommen/ ſeynd alſo diſe drey eingeladene Gaͤſt außgebliben; Aber der Teuffel iſt gar nit vonnoͤthen einzuladen/ es braucht kein ruf- fens/ er kombt vngeladener/ vnd wann es die Guͤte GOttes zulieſſe/ ſo waͤre diſer verdambte Geiſt augenblicklich/ vnd vr- ploͤtzlich auff den Fluch/ vnd bethoͤrꝛten Wunſch da/ vnd thaͤt dich hollen/ vnd gib acht/ damit nit der ſo offt beleydigte GOtt einmahl uͤber dich elendes Geſchoͤpff verhenge/ wie es ſchon mehrmahlen geſchehen iſt. Jn Sachſen hat ein junge vnd reiche Tochter einen wacke- ren/ jedoch wenig beguͤten Juͤngling die Ehe verſprochen/ der Juͤngling bedanckt ſich deſſen beſtermaſſen/ ſagte aber/ weil er diſes Geſchlechts Wanckelmuth wol wuſte/ er glaub ſchier/ ſie werde ihr Wort nit halten/ ich/ ſagte ſie/ ich ſoll einen anderen heyrathen? wann ich einen andern nimb/ als dich/ ſo holl mich der Teuffel am Hochzeit-Tag. Was geſchicht? mittler Zeit hat ein anderer ein Anſuchen gethan/ vnd diſe fuͤr ein Braut begruͤſt/ weil nun April/ vnd Weiber-Will/ ſich bald aͤndern/ alſo hat ſie diſen/ weil er bey ſtattlichen Mittlen/ das Jawort ertheilt/ weſſenthalben ſie der erſte oͤffters ermahnt/ ſie ſoll ſich ihres Verſprechen/ vnd harten Schwurs erinneren/ vngeacht aber alles diß/ muſte der erſte mit dem Korb befridiget ſeyn/ vnd fuͤhrte der andere die Braut heimb/ der Ehrentag wird gehal- ten/ F f 3

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 229. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/247>, abgerufen am 22.11.2024.