Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judas wird durch den Sathan ersättlicher Wolff/ ein brüllender Löw/ ein gifftiger Scorpion,ein stinckender Kothkefer/ ein abscheuliche Krott/ ein verstoh- lener Raab/ ein vngestalter Aff/ vnd (so ihm meisten verdriest) ein s. v. Sau-Zucker. Jch aber bleib bey dem Nahmen allein/ vnd sag/ der Teuffel seye ein Schelm. Anbelangend die Anzahl der bösen Feind ist solche vner- Es bleibt nun wider die bethörrte Lehr/ vnd grundlose weg/
Judas wird durch den Sathan erſaͤttlicher Wolff/ ein bruͤllender Loͤw/ ein gifftiger Scorpion,ein ſtinckender Kothkefer/ ein abſcheuliche Krott/ ein verſtoh- lener Raab/ ein vngeſtalter Aff/ vnd (ſo ihm meiſten verdrieſt) ein ſ. v. Sau-Zucker. Jch aber bleib bey dem Nahmen allein/ vnd ſag/ der Teuffel ſeye ein Schelm. Anbelangend die Anzahl der boͤſen Feind iſt ſolche vner- Es bleibt nun wider die bethoͤrꝛte Lehr/ vnd grundloſe weg/
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Judas wird durch den Sathan
erſaͤttlicher Wolff/ ein bruͤllender Loͤw/ ein gifftiger Scorpion,
ein ſtinckender Kothkefer/ ein abſcheuliche Krott/ ein verſtoh-
lener Raab/ ein vngeſtalter Aff/ vnd (ſo ihm meiſten verdrieſt)
ein ſ. v. Sau-Zucker. Jch aber bleib bey dem Nahmen allein/
vnd ſag/ der Teuffel ſeye ein Schelm.
Anbelangend die Anzahl der boͤſen Feind iſt ſolche vner-
maͤßlich groß/ alſo daß auch etliche außſagen/ weil der 3te Theil
der Engel gefallen/ daß ſich die Zahl der Teuffel in die hundert
tauſend Million erſtrecke/ da doch ein Million zehenmahl
hundert tauſend in ſich begreifft; eigentlich aber/ vnd mit wol-
gegruͤndtem Beweißthum/ kan man die genaue Anzahl derſel-
ben nicht wiſſen/ wol aber iſt aller Lehrer feſte Meinung/ als
ſeye das Orth/ ſo zwiſchen Himmel vnd Erd/ gantz voll mit ſol-
chen verdambten Geiſtern. Lactantius halt gleichfalls dar-
vor/ ſofern die verdambte Geiſter ſolten Leiber haben/ wurden
ſolche hoͤlliſche Mucken wegen ihrer vnbegreifflichen Menge
beym hellen Tag den allgemeinen Sonnſchein verduncklen/
deſtwegen iſt kein Orth faſt in der Welt/ worin die verfluchte
Mamelucken ſich nicht auffhalten/ vnd ihr einiges Abſehen
auff deß Menſchen Undergang haben/ vnd du ſageſt noch?
holl mich der Teuffel.
S. Hieron.
c. 6 ad
Epheſ.
Lib. 2.
divin. Ju-
ſtit. c. 14.
Es bleibt nun wider die bethoͤrꝛte Lehr/ vnd grundloſe
Fabel deß Alcoran in rechter Catholiſcher Warheit-Geſchloß/
daß die abtrinnige Engel in ihrer verdambten Halßſtaͤrrigkeit
auff ewig verharren/ vnd nit/ wie die in Jrꝛthum verblende A-
rianer vnd Neſtorianer vorgeben/ daß die Teuffel ſich noch vor
dem Juͤngſten Tag durch wahre Buß vnd Reu werden bekeh-
ren/ vnd zur Gnad gelangen/ ſonder dero Willen/ vnd ver-
baintes Gemuͤth iſt alſo wider den Allmaͤchtigen Schoͤpffer er-
bittert/ daß ſie auff ewig deſſen Huld vnd Gnad gaͤntzlich/ vnd
hartnaͤckig außſchlagen/ vnd weil ſie dem hoͤchſten GOtt keinen
Schaden koͤnnen zufuͤgen/ alſo ſuchen ſie ohne Underlaß den
Menſchen/ welcher zum Goͤttlichen Ebenbild erſchaffen/ in all-
weg/
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/242>, abgerufen am 25.07.2024. |