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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas wird durch den Sathan
ersättlicher Wolff/ ein brüllender Löw/ ein gifftiger Scorpion,
ein stinckender Kothkefer/ ein abscheuliche Krott/ ein verstoh-
lener Raab/ ein vngestalter Aff/ vnd (so ihm meisten verdriest)
ein s. v. Sau-Zucker. Jch aber bleib bey dem Nahmen allein/
vnd sag/ der Teuffel seye ein Schelm.

Anbelangend die Anzahl der bösen Feind ist solche vner-
mäßlich groß/ also daß auch etliche außsagen/ weil der 3te Theil
der Engel gefallen/ daß sich die Zahl der Teuffel in die hundert
tausend Million erstrecke/ da doch ein Million zehenmahl
hundert tausend in sich begreifft; eigentlich aber/ vnd mit wol-
S. Hieron.
c. 6 ad
Ephes.
gegründtem Beweißthum/ kan man die genaue Anzahl dersel-
ben nicht wissen/ wol aber ist aller Lehrer feste Meinung/ als
seye das Orth/ so zwischen Himmel vnd Erd/ gantz voll mit sol-
Lib. 2.
divin. Ju-
stit. c.
14.
chen verdambten Geistern. Lactantius halt gleichfalls dar-
vor/ sofern die verdambte Geister solten Leiber haben/ wurden
solche höllische Mucken wegen ihrer vnbegreifflichen Menge
beym hellen Tag den allgemeinen Sonnschein verduncklen/
destwegen ist kein Orth fast in der Welt/ worin die verfluchte
Mamelucken sich nicht auffhalten/ vnd ihr einiges Absehen
auff deß Menschen Undergang haben/ vnd du sagest noch?
holl mich der Teuffel.

Es bleibt nun wider die bethörrte Lehr/ vnd grundlose
Fabel deß Alcoran in rechter Catholischer Warheit-Geschloß/
daß die abtrinnige Engel in ihrer verdambten Halßstärrigkeit
auff ewig verharren/ vnd nit/ wie die in Jrrthum verblende A-
ria
ner vnd Nestorianer vorgeben/ daß die Teuffel sich noch vor
dem Jüngsten Tag durch wahre Buß vnd Reu werden bekeh-
ren/ vnd zur Gnad gelangen/ sonder dero Willen/ vnd ver-
baintes Gemüth ist also wider den Allmächtigen Schöpffer er-
bittert/ daß sie auff ewig dessen Huld vnd Gnad gäntzlich/ vnd
hartnäckig außschlagen/ vnd weil sie dem höchsten GOtt keinen
Schaden können zufügen/ also suchen sie ohne Underlaß den
Menschen/ welcher zum Göttlichen Ebenbild erschaffen/ in all-

weg/

Judas wird durch den Sathan
erſaͤttlicher Wolff/ ein bruͤllender Loͤw/ ein gifftiger Scorpion,
ein ſtinckender Kothkefer/ ein abſcheuliche Krott/ ein verſtoh-
lener Raab/ ein vngeſtalter Aff/ vnd (ſo ihm meiſten verdrieſt)
ein ſ. v. Sau-Zucker. Jch aber bleib bey dem Nahmen allein/
vnd ſag/ der Teuffel ſeye ein Schelm.

Anbelangend die Anzahl der boͤſen Feind iſt ſolche vner-
maͤßlich groß/ alſo daß auch etliche außſagen/ weil der 3te Theil
der Engel gefallen/ daß ſich die Zahl der Teuffel in die hundert
tauſend Million erſtrecke/ da doch ein Million zehenmahl
hundert tauſend in ſich begreifft; eigentlich aber/ vnd mit wol-
S. Hieron.
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Epheſ.
gegruͤndtem Beweißthum/ kan man die genaue Anzahl derſel-
ben nicht wiſſen/ wol aber iſt aller Lehrer feſte Meinung/ als
ſeye das Orth/ ſo zwiſchen Himmel vnd Erd/ gantz voll mit ſol-
Lib. 2.
divin. Ju-
ſtit. c.
14.
chen verdambten Geiſtern. Lactantius halt gleichfalls dar-
vor/ ſofern die verdambte Geiſter ſolten Leiber haben/ wurden
ſolche hoͤlliſche Mucken wegen ihrer vnbegreifflichen Menge
beym hellen Tag den allgemeinen Sonnſchein verduncklen/
deſtwegen iſt kein Orth faſt in der Welt/ worin die verfluchte
Mamelucken ſich nicht auffhalten/ vnd ihr einiges Abſehen
auff deß Menſchen Undergang haben/ vnd du ſageſt noch?
holl mich der Teuffel.

Es bleibt nun wider die bethoͤrꝛte Lehr/ vnd grundloſe
Fabel deß Alcoran in rechter Catholiſcher Warheit-Geſchloß/
daß die abtrinnige Engel in ihrer verdambten Halßſtaͤrrigkeit
auff ewig verharren/ vnd nit/ wie die in Jrꝛthum verblende A-
ria
ner vnd Neſtorianer vorgeben/ daß die Teuffel ſich noch vor
dem Juͤngſten Tag durch wahre Buß vnd Reu werden bekeh-
ren/ vnd zur Gnad gelangen/ ſonder dero Willen/ vnd ver-
baintes Gemuͤth iſt alſo wider den Allmaͤchtigen Schoͤpffer er-
bittert/ daß ſie auff ewig deſſen Huld vnd Gnad gaͤntzlich/ vnd
hartnaͤckig außſchlagen/ vnd weil ſie dem hoͤchſten GOtt keinen
Schaden koͤnnen zufuͤgen/ alſo ſuchen ſie ohne Underlaß den
Menſchen/ welcher zum Goͤttlichen Ebenbild erſchaffen/ in all-

weg/
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[224/0242] Judas wird durch den Sathan erſaͤttlicher Wolff/ ein bruͤllender Loͤw/ ein gifftiger Scorpion, ein ſtinckender Kothkefer/ ein abſcheuliche Krott/ ein verſtoh- lener Raab/ ein vngeſtalter Aff/ vnd (ſo ihm meiſten verdrieſt) ein ſ. v. Sau-Zucker. Jch aber bleib bey dem Nahmen allein/ vnd ſag/ der Teuffel ſeye ein Schelm. Anbelangend die Anzahl der boͤſen Feind iſt ſolche vner- maͤßlich groß/ alſo daß auch etliche außſagen/ weil der 3te Theil der Engel gefallen/ daß ſich die Zahl der Teuffel in die hundert tauſend Million erſtrecke/ da doch ein Million zehenmahl hundert tauſend in ſich begreifft; eigentlich aber/ vnd mit wol- gegruͤndtem Beweißthum/ kan man die genaue Anzahl derſel- ben nicht wiſſen/ wol aber iſt aller Lehrer feſte Meinung/ als ſeye das Orth/ ſo zwiſchen Himmel vnd Erd/ gantz voll mit ſol- chen verdambten Geiſtern. Lactantius halt gleichfalls dar- vor/ ſofern die verdambte Geiſter ſolten Leiber haben/ wurden ſolche hoͤlliſche Mucken wegen ihrer vnbegreifflichen Menge beym hellen Tag den allgemeinen Sonnſchein verduncklen/ deſtwegen iſt kein Orth faſt in der Welt/ worin die verfluchte Mamelucken ſich nicht auffhalten/ vnd ihr einiges Abſehen auff deß Menſchen Undergang haben/ vnd du ſageſt noch? holl mich der Teuffel. S. Hieron. c. 6 ad Epheſ. Lib. 2. divin. Ju- ſtit. c. 14. Es bleibt nun wider die bethoͤrꝛte Lehr/ vnd grundloſe Fabel deß Alcoran in rechter Catholiſcher Warheit-Geſchloß/ daß die abtrinnige Engel in ihrer verdambten Halßſtaͤrrigkeit auff ewig verharren/ vnd nit/ wie die in Jrꝛthum verblende A- rianer vnd Neſtorianer vorgeben/ daß die Teuffel ſich noch vor dem Juͤngſten Tag durch wahre Buß vnd Reu werden bekeh- ren/ vnd zur Gnad gelangen/ ſonder dero Willen/ vnd ver- baintes Gemuͤth iſt alſo wider den Allmaͤchtigen Schoͤpffer er- bittert/ daß ſie auff ewig deſſen Huld vnd Gnad gaͤntzlich/ vnd hartnaͤckig außſchlagen/ vnd weil ſie dem hoͤchſten GOtt keinen Schaden koͤnnen zufuͤgen/ alſo ſuchen ſie ohne Underlaß den Menſchen/ welcher zum Goͤttlichen Ebenbild erſchaffen/ in all- weg/

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/242>, abgerufen am 25.11.2024.